Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Vogue Leaders

Jak se komunikuje luxus: Martina Lowe o proměnách PR světa i rostoucím vlivu influencerů

Jana Patočková4. 6. 2025
Lady Martina Lowe se svou agenturou M Consulting je už osmnáct let spjatá s módním domem Louis Vuitton. Patří k nejrespektovanějším profesionálkám v odvětví komunikace módního a luxusního zboží u nás. Její příběh se vyznačuje elánem a chutí dobýt svět: po škole práce v mezinárodní reklamní agentuře, později Londýn a svět PR...
Lady Martina Lowe
Foto: Lukáš Zachara
Lady Martina Lowe

Co vás vedlo k tomu, abyste se profesně přesunula do Velké Británie a do sféry PR?

Na pole PR jsem přešla ze světa reklamy. Vystudovala jsem mezinárodní obchod na Vysoké škole ekonomické, odkud jsem šla pracovat do tehdy největší mezinárodní reklamní agentury v republice, McCann-Erickson. To bylo na konci devadesátých let, kdy v Česku nebylo mnoho jazykově vybavených lidí, a já už tehdy uměla anglicky, rusky, německy a učila se francouzštinu a španělštinu. Práce v reklamě tehdy znamenala hodně cestování, létali jsme na meetingy, na mezinárodní školení do New Yorku, Londýna nebo do Paříže. Později mě oslovila česká PR agentura, která hledala ředitele pro divizi rychloobrátkového zboží. Afiliace s největší světovou nezávislou PR sítí Edelman mi do portfolia klientů přinesla Shell.

Čím jste byla pro Shell zajímavá a co konkrétně spadalo do vašich kompetencí?

Světová PR pozice v Londýně mi byla nabídnuta díky drilu, kterému mě naučily právě reklamní agentury, a také díky faktu, že jsem nebyla Angličanka nebo Američanka, protože chtěli někoho s citlivým nadhledem na různé země a kultury. Shell si vybral jako svou světovou PR agenturu Edelman s cílem vytvářet a komunikovat projekty zaměřené na cílového spotřebitele, v mém případě vše okolo dieselu, partnerství s Audi a závodem 24 hodin Le Mans.

Jaká jsou specifika PR v rámci segmentů luxury a lifestyle?

Před odchodem do Londýna mě v Praze nejvíce bavila práce pro Dom Pérignon a Moët & Chandon. Když pak Louis Vuitton hledal nové PR zastoupení v Česku, dostali na mě doporučení. Podařilo se mi vyhrát výběrové řízení, jehož podmínkou ovšem bylo, že si musím založit vlastní agenturu – udělala jsem to a s Louis Vuitton spolupracuji už osmnáct let. Pro luxury je specifické, že oslovujete nejnáročnější klienty, a proto i komunikace musí být pojatá autenticky, nesmí působit lacině. Při práci na kampaních či projektech je třeba dbát na sebemenší detaily: vyprávíte příběhy spojené se značkami, jejich historií, řemeslem, se zajímavými osobnostmi…

Jak se svět public relations změnil od dob začátků vaší agentury?

Když jsem začínala, jediným uznávaným médiem pro luxusní značky byly módní a lifestylové časopisy. Ty sice zůstaly, ale doplnil je online a influenceři. Mění se jejich poměr a důležitost, ale klíčové je, aby se média vhodně doplňovala a navzájem podporovala: od budování image k prodeji.

Co byste poradila mladým lidem, které tento obor láká?

Základem je kvalitní vzdělaní a znalost jazyků. K tomu bych přidala celkový rozhled, cestování, zájem o umění a různé kultury. Zájem stále se učit a tvrdě pracovat.

Celý rozhovor si můžete přečíst v aktuálním čísle Vogue Leaders, které je spolu s červnovou Vogue CS právě v prodeji.