Móda

Móda v číslech: Khaki vede, diverzita ne

Pojďme se místo dojmů a pocitů podívat, co o právě uplynulých týdnech módy vypovídají čísla*. Říká se, že ta nelžou, a v tomto případě nám můžou skvěle posloužit jako ukazatel trendů a nejpoužívanějších barev napříč všemi přehlídkami.

Rudá na vzestupu

Jak už jsme zmiňovali v článku o top 5 odstínech na nadcházející sezonu, třešňově červená je jednou z barev roku. Na pařížských molech byla červená zastoupená o 55 % více než předchozí sezonu, ale zároveň ještě stále neporazila neutrální tóny: béžová totiž v Paříži byla k vidění o 65 % více než loni. Zdá se tedy, že ideální je vyrazit v neutrálních barvách a rozbít je nějakým červeným detailem!

Trendy khaki a olivová 

Od sezony podzim – zima 2023/24 stoupl počet modelů v odstínech khaki a olivové. Jde jednoznačně o jeden z největších barevných trendů, který na podzim – zimu 2024/25 oproti loňsku narostl o 56 %.

Trend diverzity opadá

Je možné, že by inkluzivita a větší pestrost na přehlídkových molech už nebyly tak in jako v předchozích sezonách? Čísla to bohužel naznačují, ta z Milána v tomto směru nevypadají vůbec dobře. Téměř žádný z velkých módních brandů, které v Miláně pravidelně předvádějí nové kolekce, tentokrát neukázal snahu představit na mole plus size modelky. Ale čest patří výjimkám jako GCDS, Max Mara, Marni, Diesel nebo Marco Rambaldi. Oproti předchozí sezoně diverzita v Miláně poklesla o 17 %.
Foto: Marcus Tondo
Kolekce podzim - zima 2024/2025, MARCO RAMBALDI

Místo Valentino Red je tu Valentino Black

Kreativní ředitel Valentina Pier Paolo Piccioli tentokrát otočil o 180 ° a místo červenou pro Valentino typickou překvapil kolekcí full black. Prohlédněte si ji pořádně, ani jeden z looků neukročí stranou, co se barevnosti týče. Piccioli do nadýchaných rób komponoval mužské prvky (například dekonstruovaná saka) a předeslal, že tato kolekce pokračuje v jeho vizi rozkládání toxické maskulinity. V číslech pak vítězí černé rty, které mělo více než 50 % modelek, s průhledností pracoval Piccioli v 38 % případů a květinové motivy tvořily 13 % kolekce.
*použitá data vycházejí z analýzy Tagwalk