Móda
Foto: Burberry
Foto: Getty Images
Foto: Valentino
Móda v číslech: Khaki vede, diverzita ne
Jana Patočková15. 3. 2024
Pojďme se místo dojmů a pocitů podívat, co o právě uplynulých týdnech módy vypovídají čísla*. Říká se, že ta nelžou, a v tomto případě nám můžou skvěle posloužit jako ukazatel trendů a nejpoužívanějších barev napříč všemi přehlídkami.
Rudá na vzestupu
Jak už jsme zmiňovali v článku o top 5 odstínech na nadcházející sezonu, třešňově červená je jednou z barev roku. Na pařížských molech byla červená zastoupená o 55 % více než předchozí sezonu, ale zároveň ještě stále neporazila neutrální tóny: béžová totiž v Paříži byla k vidění o 65 % více než loni. Zdá se tedy, že ideální je vyrazit v neutrálních barvách a rozbít je nějakým červeným detailem!

1 / 5
Burberry S/S 2024
Trendy khaki a olivová
Od sezony podzim – zima 2023/24 stoupl počet modelů v odstínech khaki a olivové. Jde jednoznačně o jeden z největších barevných trendů, který na podzim – zimu 2024/25 oproti loňsku narostl o 56 %.

1 / 9
Kolekce jaro - léto 2024, JW ANDERSON
Trend diverzity opadá
Je možné, že by inkluzivita a větší pestrost na přehlídkových molech už nebyly tak in jako v předchozích sezonách? Čísla to bohužel naznačují, ta z Milána v tomto směru nevypadají vůbec dobře. Téměř žádný z velkých módních brandů, které v Miláně pravidelně předvádějí nové kolekce, tentokrát neukázal snahu představit na mole plus size modelky. Ale čest patří výjimkám jako GCDS, Max Mara, Marni, Diesel nebo Marco Rambaldi. Oproti předchozí sezoně diverzita v Miláně poklesla o 17 %.

Foto: Marcus Tondo
Kolekce podzim - zima 2024/2025, MARCO RAMBALDI
Místo Valentino Red je tu Valentino Black
Kreativní ředitel Valentina Pier Paolo Piccioli tentokrát otočil o 180 ° a místo červenou pro Valentino typickou překvapil kolekcí full black. Prohlédněte si ji pořádně, ani jeden z looků neukročí stranou, co se barevnosti týče. Piccioli do nadýchaných rób komponoval mužské prvky (například dekonstruovaná saka) a předeslal, že tato kolekce pokračuje v jeho vizi rozkládání toxické maskulinity. V číslech pak vítězí černé rty, které mělo více než 50 % modelek, s průhledností pracoval Piccioli v 38 % případů a květinové motivy tvořily 13 % kolekce.

1 / 4
Kolekce jaro - léto 2024, VALENTINO
*použitá data vycházejí z analýzy Tagwalk
Vogue
Doporučuje

Doplňky
Je váš kalendář plný večírků a událostí? Tak to potřebujete skvělé boty na party sezonu. Jsou to tyhle...
Anežka Lišková3. 12. 2025
Trendy
Investiční kůže, návrat pláště i impresionismus. Průvodce trendy pro nadcházející sezonu resort 2026
Laird Borrelli-Persson2. 12. 2025
Události

