Móda

Značky Aspesi, Zalando a Diesel otevřely milánský týden módy

Kolorit milánské módy se podle všeho mění. Dva výrazné oděvní celky, které byly představeny zkraje milánského týdne módy, to jasně dokazuji.
Foto: Acielle / Style Du Monde
Zákulisí přehlídky podzim - zima 2024/2025, DIESEL
Je možné vnímat ji jako menší Pradu. V Aspesi totiž začali také velmi brzy používat nylon coby elegantní materiál. Značku založil Alberto Aspesi v roce 1969 a postupem času se stala synonymem pro kvalitní, funkční a decentní oblečení. Není hlasitá, ale není ani potichu. V Římě ji nosí jako uniformu, přesto má vlajkový butik v Miláně. Aspesi si udržuje bezpečné místo v módním průmyslu díky kombinaci tradičního řemeslného zpracování s moderními technologiemi a neustálému hledání nových způsobů, jak vylepšit své výrobky. Značka, která je synonymem italské uniformity a konzervatismu, letos přitom pomyslně otevřela milánský týden módy. 
Foto: Jan Boublik
Aspesi x Zalando
Foto: Jan Boublik
Aspesi x Zalando
Vpředvečer začátku oficiálního programu totiž uvedla Aspesi kolekci, která vznikla ve spolupráci se Zalandem a která nese název Cinema Club. „Chtěli jsme se soustředit na italský trh a poznat jeho preference," zní ze Zalanda. Po sérii spoluprací – i v rámci podpor – se scandi brandy se tak Zalando přeorientovalo na tento tichý „šusťákový" luxus. Kolekce, která ze spojení vzešla, je vyrobená z delikátních technických materiálů a má na sobě printy scén ze slavných filmů Michelangela Antonioniho. 
Při party s instalací, v jejímž rámci byly jednotlivé kusy pomyslně zalité ve skle, se stihli v první večer fashion weeku všichni pozdravit, zatančit si a také se nechat inspirovat novou vlnou milánské módy, které se zdá být rezervovanější a itelektuálně snobštější. Jen si to představte: Ležíte na pláži, někdo vám pochválí plavky a vy jen prohodíte, že obrázek na nich je výsek z filmu Zatmění. 
Hned druhý den v poledne se schylovalo k jiné velké módní události. Další kolekci Glenna Martense pro Diesel vyhlíželo celé město s napětím. Po minulé rave akci se Glenn rozhodl vytvořit v jedné z továrních hal na kraji Milána set up z obřích obrazovek, na nichž byly vidět tisíce uživatelů, kteří živě ze svých domovů sledovali přehlídku stejně jako hosté na místě. Demystifikace se promítla i do kolekce, na vybraných místech střídal průsvitný žeržej ten zdánlivě neprodyšný. Na začátku však kolekce také připomínala jednodušší a rezervovanější varianty. Jako by i Martens cítil, že Miláno chce malinko přibrzdit. Ke konci si však ani on sám nemůže pomoci. Jeho kolekce se s podtitulem divadlo na acidu jaksi rozpadá. Kabát na Dalton Dubois a ostatních super bodies vypadají, že jsou vyrobené z bavlněného denimu, na který působila kyselina. Do toho hlas z amplionu vyvolává každého modela jménem a přísně dodává: Go! Hudba se zhušťuje stejně jako atmosféra. Finále je grandiózní, lidé na obrazovkách šílí stejně jako hosté. Diesel made history again.