Sustainability

Drsná krása: Ukrajinská značka představuje limitovanou kolekci v poničeném hliníku

Odepsat navždy, nebo nechat a vytvořit něco nového se silným příběhem? Zakladatelka beauty značky Trip:Tych zvolila druhou možnost, a tak vznikla limitované kolekce voňavých produktů na tělo, která zároveň připomíná krutost dnešních dnů. 
Limitovaná kolekce Damaged Beauty, TRIP:TYCH
Limitovaná kolekce Damaged Beauty, TRIP:TYCH
Limitovaná kolekce Damaged Beauty, TRIP:TYCH
Damaged Beauty. Název řady od ukrajinské značky Trip:Tych přesně vystihuje její podstatu. Beauty brand od svého založení staví na přírodních esencích a umění mistrů šperkařů. Jejich unisexový parfém Nenuphar můžete postavit na poličku, nebo ho nosit jako přívěsek na krku. K leknínové vůni přidala Anna Hryshenko postupně také produkty na tělo a stejně jako parfém je zabalila do hliníku, jednoho z nejudržitelnějších materiálů. Právě tyto lahvičky se ale při stěhování značky do bezpečnější části Ukrajiny poničily.
Anniným prvním impulsem bylo odepsat je, aby tyto prohnuté lahve nebyly další, byť malou připomínkou brutality a boje, který na celé Ukrajině pokračuje. Její tým ji ale přesvědčil, že právě v tom je jejich síla. Obaly rázem dostaly nový rozměr, další příběh, který stojí za to vyprávět. „Poškozené lahve ve skutečnosti odrážejí to, jak jsme se cítili kvůli válce – fasáda je možná trochu rozbitá, ale nejsou úplně zničené,“ popisuje Alex Kirtoka z Public Kitchen, která se stará o promo značky. „Hliníkové lahve, obvykle tak pevné a tuhé, se přizpůsobily okolnostem, stejně jako všichni na Ukrajině.“
Kolekce Damaged Beauty obsahuje sprchový gel a tělové mléko ve třech velmi charakteristických vůních. Wormwood staví na hořkém pelyňku, vedle něj obsahuje také citrusové nóty, kopřivu a kadidlo. Poppy přestavuje lehce malátnou a svůdnou vůni, kterou dotváří ambra, levandule a hřebíček. Marigold je o měsíčku lékařském, bazalce, mechu s trochou jasmínu a pelyňku, výsledná vůně je velmi osvěžující právě díky bylinkám. 
Veškerý výtěžek z prodeje této kolekce značka věnuje na rekonstrukci jedné ze zničených mateřských a základních škol v Boroďance v Kyjevské oblasti. Její přestavba je naplánovaná tak, aby se do ní na podzim mohly děti zase vrátit. Jednotlivé produkty stojí 9 a 10 € a můžete si je objednat online na stránkách značky.