Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Vogue Leaders

Muži z Trenýrkárny křísí Pietro Filipi: Chceme navázat na odkaz značky, řešíme i udržitelnost

Kateřina Špičáková29. 7. 2024
Kdysi rezonující česká značka, a nakonec krachující brand. Pietro Filipi před několika lety muselo zavřít krám, o jeho zmrtvýchvstání se ale nyní pokouší šéfové úspěšného e-shopu Trenýrkárna.cz. Co pro Pietro Filipi plánují do budoucna, v rozhovoru prozradil Ruslan Skopal.
Ruslan skopal, CEO a spolumajitel Trenýrkárny
Foto: Aspen.PR
Ruslan skopal, CEO a spolumajitel Trenýrkárny
Pietro Filipi založil v roce 1993 Petr Hendrych se záměrem přinést na český trh prvotřídní oblečení pro business i volný čas a značka dlouho patřila ke stálicím tuzemské módní scény. Pod oděvy vzniklé pro Pietro Filipi jsou podepsaná velká návrhářská jména jako Monika Drápalová nebo Jakub Polanka. V roce 2010 otevřela značka svou vlajkovou prodejnu na Národní třídě, zvládla i expanzi na zahraniční trhy v Litvě nebo Lotyšsku. Po mnoha problémech však firma skončila v insolvenci. V roce 2024 se ale mrtvé značky chopili Ruslan Skopal a Adam Rožánek z úspěšné Trenýrkárny.

Součástí nové kapitoly Pietro Filipi je prémiové spodní prádlo. Čím je exkluzivní?

Primárně kvalitativní stránkou. Snažili jsme se vytvořit spodní prádlo, které padne opravdu všem. Je to poměrně složité zadání jak z pohledu materiálů, tak z pohledu střihu, ale myslím, že se nám to dle zpětných vazeb zákazníků povedlo. Zároveň máme v nabídce i speciálnější kusy, jako jsou dámské menstruační kalhotky nebo pánské boxerky se speciální kapsičkou na pánské přirození pro maximální komfort.

V tuto chvíli nabízíte dámské a pánské ponožky, boxerky a dámské kalhotky. Plánujete v budoucnu nabídku rozšiřovat o další typy produktů?

Již v minulých týdnech jsme rozšířili nabídku o zmíněné menstruační kalhotky a pánské plavky. Dále můžeme potvrdit, že dorazí župany a pánské trenýrky. A plánujeme další kategorie a produktové řady.

Na webu Pietro Filipi vedle spodního prádla slibujete také limitovanou kolekci svrchního oblečení. Co od toho můžeme čekat?

Aktuálně na tomto projektu pracujeme a snažíme se vymyslet vhodnou kolekci s ohledem na positioning a očekávání od značky Pietro Filipi. Konkrétní termín zatím ale nemáme.

Značka Pietro Filipi vznikla už v roce 1993, což je velmi dlouhá historie, se kterou se pojí i významná návrhářská jména české scény. Jakým způsobem plánujete s jejím odkazem pracovat v rámci budoucnosti brandu?

I to je důvod, proč jsme značku Pietro Filipi chtěli. Uvažujeme nad tím, jak nejlépe zakomponovat historii značky do kolekce i komunikace. Ale nechceme to uspěchat, chceme si to vše promyslet a jít s tím ven až v momentě, kdy si budeme jistí, že jsme udělali maximum.

Hlavními atributy značky vždy byly nadčasovost, jednoduchost a exkluzivní materiály. V souvislosti s materiály mě zajímá, jak v rámci brandu uvažujete o udržitelnosti?

Nadčasovost, jednoduchost a kvalitní materiály jsou přesně to, s čím jsme začali ve spodním prádle — a plánujeme to i u samotné kolekce. Zvolené střihy, barvy i materiály jsou přesně takové, jak popisujete. O udržitelnost se snažíme od procesu výroby až po prodej. Minimalizujeme odpad z plastu, snažíme se o maximální využití recyklovaných materiálů, aktuálně se bavíme i o barevné nabídce — zda vytvoření několika exkluzivních kusů nějaké barvy je z hlediska udržitelnosti správné.

Do Pietro Filipi přicházíte z Trenýrkárny. To je brand spojený s výraznou barevnou grafikou na sociálních sítích a humornými reelsky. Pietro Filipi má přitom úplně opačnou image. Jaké zkušenosti z Trenýrkárny využijete v Pietro Filipi?

Máte pravdu, každý ten brand je jiný. Ale do našeho portfolia spadají i značky jako Styx, Nedeto, Maluna.cz nebo Povidlo.cz a další, a tak si myslím, že se umíme přizpůsobit dát každému brandu to, co potřebuje. U Pietro Filipi chceme zachovat decentní a elegantní styl i v samotném brandu a jeho prezentaci. Pracujeme na tom od produktů přes obaly až po komunikaci. I proto vznikl samostatný web, pomáhá nám to oddělit komunikaci brandu.

Jak chcete, aby zákazníci značku Pietro Filipi v budoucnu vnímali? Jak hodláte překonat pověst firmy, která zkrachovala?

Chceme, aby zákazníci brand vnímali jako kvalitní českou značku, která má za sebou už nějakou minulost. Věříme, že značka je u zákazníků oblíbená, a tak si opět najde své kupující i v budoucnosti. Podle našich průzkumů ji zákazníci vnímají pořád dobře a vědí, že samotná značka nemůže za to, jak se s ní dříve hospodařilo.
Přidejte se k Vogue Leaders na LINKEDIN.