Vogue Leaders

Kris Jenner exkluzivně pro Vogue CS: Vždy se snažím řídit jen svým instinktem

Exkluzivně pro Vogue CS Leaders nafotila sérii portrétů a v interview otevřeně hovoří o rodinném byznysu, který od začátku přepisuje všechna někdejší pravidla a poučky.
Foto: Morelli Brothers
Na úvod své série na vzdělávací platformě MasterClass, kterou natoči­la na téma branding, přiznává, že vždycky chtěla být matkou, vysnila si velkou rodinu. Ale jedním dechem dodává: „Dávejte si pozor na to, co si přejete.“ Šest dětí, dvanáct vnoučat, patnáct značek. Tomu všemu šéfuje jedna žena – Kristen Mary Jenner. Kris. Momager. Tohle spojení slov mother a manager si nechala dokonce opatřit ochrannou znám­kou. Hlava rodinného impéria generujícího miliardy dolarů. Z každého člena rodiny včetně sebe dokázala vybudovat globální značku, každou jinak zaměřenou, přesto se společnými rysy: úspěchem, slávou, penězi. A maximální loajalitou.
Podle všech, kdo ji znají, je Kris rozená obchodnice. Od deseti pracovala v obchodě se svíčkami, který spoluvlastnila její matka a pra­rodiče. Odtud pochází i její přesvědčení, že rodina je nade všechno a každý člen se podepisuje na úspěchu firmy. Místo vysoké školy se vydala coby letuška American Airlines objevovat svět, ve třiadvaceti letech se provdala za prominentního právníka Roberta Kardashiana a při výchově potomků nasávala informace a poznatky ze světa vyso­kého byznysu. Zní to jako pohádka, že? Ovšem při rozvodu zůstala sama se čtyřmi dětmi a bez jediného dolaru. „Neměla jsem žádné peníze. On měl pod palcem všechno. Nikdy předtím mě nenapadlo, že nemám žádnou moc. Později jsem se rozhodla, že se do takové situace už nikdy nedostanu,“ napsala ve své třísetstránkové autobiografii Kris Jenner... and All Things Kardashian.
Po sňatku s olympijskou vítězkou v desetiboji a držitelkou světo­vého rekordu Caitlyn Jenner (dříve Bruce Jenner) vzala osud rodiny pevně do svých rukou. „Vzali jsme Bruceovu zlatou medaili z šuplíku na ponožky, oprášili ji, zarámovali v jeho kanceláři a stala se naší motivací,“ popsala v knize prvopočátky superbrandu Kardashian­ ­Jenner. Společně natočili fitness videa, Kris pro svého manžela rozjela úspěšnou kariéru motivačního spíkra a reklamní tváře. Peníze začaly přicházet. Kris se třináct let po druhé svatbě vrátila k obchodnickým kořenům a otevřela v Calabasas obchod s dětským oblečením Smooch. O tři roky později se osmičlenná rodina přestěhovala do rozsáhlého sídla v Hidden Hills, kde se zrodil přelomový nápad. Jenner, tehdy jednapadesátiletá, o něm přesvědčila televizního producenta Ryana Seacresta, za osmačtyřicet hodin od prvního telefonátu měla v ruce smlouvu, a chaotický dům se tak proměnil v dějiště reality show, která změnila svět nejen televizní zábavy.
První epizodu odvysílala stanice E! 14. října 2007. Mimochodem tři roky předtím, než začal fungovat Instagram. Zbytek už znáte. Sou­kromí velké a dost hlučné rodiny se stalo veřejnou záležitostí, „guilty pleasure“ pro miliony diváků, a začátkem výjimečné příležitosti, které se matka rodu, ač bez zkušeností a potřebného vzdělání, zhostila tak brilantně, že se z ní samotné stala jedna z nejvlivnějších osobností showbyznysu. Díky obchodnickému talentu ji mnozí přirovnávají ke Steveu Jobsovi nebo Waltu Disneyovi, jiní v ní vidí vizionářku, která dokáže z ničeho vydělat stovky milionů a zajistit finanční zázemí něko­lika generacím. Kde bere energii a na co je nejvíce hrdá? To a mnohem více prozrazuje v exkluzivní rozhovoru.

Nejprve dovolte, abych vám popřála k narozeninám a poděkovala za to, že jste si udělala čas na fotografování a rozhovor pro nové číslo Vogue Leaders. Jste příkladem člověka, který mění pravidla hry. Jak byste se popsala? Kdo je Kris Jenner podle Kris Jenner? 

Nikdy jsem se nesnažila zaškatulkovat, dát si nějaký přívlastek, který by mě vystihl. Ale dvě nejdůležitější věci pro mě jsou, že jsem ta nej­ lepší matka a babička.

Na co jste nejvíce hrdá, pokud jde o vaše rodinné impérium?

Jsem hrdá na svých šest dětí a jejich úspěchy. Mým cílem vždy bylo splnit jim sny. Ať se zajímají o cokoli, stojím vždy po jejich boku, abych jim pomohla uskutečnit to, po čem touží. Máme to štěstí, že jsme se dostali do stavu, kdy můžeme společně trávit hodně času.

Jaká byla největší překážka, kterou jste zatím musela překonat?

Doba, kdy jsme přešli od licencování našeho jména k vlastnictví svých podnikatelských aktivit. Bylo pro nás ohromně důležité založit vlastní značky, i když to s sebou nese i mnohem větší zodpovědnost a nutnost sestavit si správný tým, najít nejvhodnější obchodní partnery. Zatím jsme měli neuvěřitelné štěstí!

Jaký byl váš záměr, když jste v říjnu 2007 poprvé vstoupili na tele­vizní obrazovky s prvním dílem reality show? Čeho jste chtěla na začátku dosáhnout?

Nemysleli jsme si, že pořad vydrží déle než první nebo druhou sérii, takže jsme se chtěli jen bavit. Zároveň jsme se dohodli, že o všechno, co show přinese, se podělíme. Netušili jsme, že s pořadem Keeping Up with the Kardashians budeme pokračovat dalších čtrnáct let.

Ukázala jste se být vizionářkou. Pochybovala jste někdy o sobě a své vizi?

Vždycky se snažím řídit jen svým instinktem. A hodně času trávím rešeršemi, sebevzděláváním a povídáním s lidmi, kteří mi pomohou lépe pochopit, čeho chci dosáhnout.

Celý rozhovor najdete v tištěném vydání Vogue Leaders, které je společně s prosincovým číslem Vogue CS právě v prodeji. 

Roční předplatné s dárkem 

1 390 Kč / 56 € 
  • Tištěné a digitální předplatné Vogue CS na 1 rok
  • Multifunkční shopper taška s logem Vogue
 Dárek v hodnotě 2500 Kč / 100 €.
 Předplatit na rok:

Ptá se:

CINDY KERBEROVÁ
V médiích působí 24 let, začínala jako sloupkařka v novinách, pak prošla několika online médii a prestižními časopisy zaměřenými na módu a lifestyle včetně Vogue Portugal a Vogue Ukraine. Od roku 2018 působí na pozici Fashion & Beauty Editor ve Vogue CS. Vedle módních a kosmetických témat se ráda věnuje rozhovorům.

Odpovídá:

KRIS JENNER
Podnikatelka, autorka, výkonná producentka a hvězda reality show Keeping Up With The Kardashians a The Kardashians (v Česku streamuje Disney+). Řídí kariéru všech svých šesti dětí – Kourtney, Kim, Khloé, Roba, Kendall a Kylie – a aktivně působí v patnácti značkách spojených s klanem Kardashian-Jenner. Na Instagramu má 51 milionů sledujících.