Vogue Daily

Objevujte Karlín s Vogue CS

Třináct drobných podniků v okolí karlínské ulice Křižíkova se bude měsíc pyšnit výlohami, které pro ně vytvořili mladí talentovaní umělci. Vogue CS vybrala a oslovila obchody, bistra a restaurace a na měsíc si od nich pronajala jejich výlohy. DSC Gallery pak zvolila studenty a čerstvé absolventy uměleckých škol, kteří do nich umístili svá díla. 
Vogue Czechoslovakia s galerií umělecky spolupracuje už delší dobu. V loňském roce poskytla pomoc lokálním tvůrcům podporou módních návrhářů, ale také nákupem knih pro domovy seniorů. Letošní projekt na tuto snahu navazuje a ve složité pandemické situaci se snaží podat pomocnou ruku konkrétním drobným podnikům. Díla nainstalovaná ve výlohách upozorňují na znovuotevření a lákají kolemjdoucí k návštěvě.
Foto: Anna Krčková

Bistro proti proudu f. Karolina Netolická (1993) – Insomnia

Foto: Vogue CS
Bistro proti proudu f. Karolina Netolická
Karolína Netolická, studentka AVU, se dlouhodobě věnuje vztahu člověka a přírody: „Ve svých pastelech se snažím o zachycení dvou odlišných, ale přitom na sobě závislých světů. Stavím proti sobě svět člověka a svět mimolidský – přírodu.“ Svými pracemi upozorňuje na současné ekologické problémy a s tím spojené konzumní návyky: „Zvířecí bytosti jsou zahlcovány odpadem lidské nadprodukce, zbývá jim jen malý životní prostor. Deformace vztahu člověka ke svému okolí a jedna z příčin, proč je příroda pro současníka spíše ztraceným domovem. Jestli však tento domov se zavřenými dveřmi člověk znovu nalezne, záleží už jen na něm, na jeho schopnosti kritického myšlení a změně jeho dosavadních životních postojů, návyků a hodnot,“ dodává. 
Bistro Proti Proudu nabízí nejen skvělou kávu a snídaně po celý den, ale také obědy a večeře inspirované českou i mezinárodní kuchyní. Vyhlášený je zvláště mrkvový dort nebo žloutkové věnečky. Vyzkoušejte také výběrová vína, například z rodinného vinařství Opluštilovi, nebo některý z míchaných nápojů. 

Biosophy f. Honza Soumar (1995) – Landscapes scars

Foto: Vogue CS
Biosophy f. Honza Soumar (1995)
Honza Soumar, absolvent AVU, se ve své práci dlouhodobě věnuje tématu, které ho ovlivnilo při umělecké stáži na Tchaj-wanu, a to chybě fotografických panoramatických fotek zachycených na mobilní telefon. Digitální transformaci převádí do analogového zpracování. Název obrazu Landscapes scars v sobě nese symbolickou rovinu absence vnímání přítomnosti daného okamžiku. Nepovedená fotografie slouží jako záznam, nikdy však atmosféru reálného momentu nezachytí přesně s ostatními vjemy. 
Concept Store Biosophy se zaměřuje na clean beauty a opírá se o dlouholeté zkušenosti majitelek s přírodní kosmetikou. Nabízí kosmetické značky, které jsou čisté svým složením, a zároveň udržitelné, tedy čisté i vůči naší planetě. Za zmínku stojí americká dekorativní kosmetika Ilia Beauty, parfémy Abel, kalifornské deodoranty Salt & Stone a další. 

Krystal Galaxy f. Lucie Brskovská (1994) – Twinkle Twinkle

Foto: Vogue CS
Krystal Galaxy f. Lucie Brskovská (1994)
Lucie Brskovská studuje v ateliéru Jiřího Černického na UMPRUM. Její obrazy fungují na principu deníkového záznamu, do kterých skrývá svůj další bohatý vnitřní svět. Kombinace různých médií, aditivní přidávání nesouvisejících objektů a lehkost i naivita zpracování vyvolává v divákovi zmatení. V reálném životě přeci růžová barva není tak růžová, jak se na první pohled může zdát. Intuitivní přístup v práci Lucie Brskovské vyvolává v percipientovi haptické dojmy – chuť, dotknout se obrazu a možná tak pochopit příběh, který se za dílem skrývá.
V Krystal Galaxy se skrývají opravdové poklady, osobní krystaly i krystaly určené ke skupinové práci pro terapeuty a léčitele a ručně vyráběné náramky i amulety z krystalů a polodrahokamů. V nabídce najdete třeba Lapis Lazuli, kámen, který je součástí zlaté posmrtné masky Tutanchamona a který používala i královna Kleopatra jako prach pro své modré oční stíny.

VELTLIN f. Martin Žák (1992) – Monument Charlese Baudelaira

Foto: Vogue CS
Veltlin f. Martin Žák (1992)
Martin Žák, absolvent AVU a od roku 2020 člen SVU Mánes, ve své práci odkazuje na tradici a klasické sochařství západní civilizace. Pracuje s osobními, mnohdy až éterickými náměty a staví na znalosti anatomie a technologií. Jeho díla (busty, drapérie, lyrické figury, fragmenty lidského těla) navozují atmosféru chrámového prostředí, přestože neusilují o nadpozemskou dokonalost, ale přiznávají reálné tvůrčí kroky. Jeho sochařská instalace skládající se z modelu památníku Charlese Baudelaira vzdává hold jeho umění a myšlenkám prokletého básníka, transcendentalitě a nesmrtelnosti ducha. 
VELTLIN je vinný bar v srdci Karlína, kde můžete ochutnat přírodní autentická vína. Všechna jsou pěstována s ohledem k přírodě a každé z nich je vybíráno osobně při cestách po regionech bývalé Habsburské monarchie. Ochutnat můžete například vína z maďarské Tokaje, kde dominují dvě zásadní odrůdy: Furmint a Hárslevelû. Nejsou to jen svěží a minerální vína (Szóló), mají osobitý charakter, specifickou opulentnost (Bott Pince a Attila Homonna) a dlouhou dochuť, která bude chuťovým pohárkům vyprávět příběhy z vulkanického podloží staré miliony let. 

Tea Mountain f. Tereza Štětinová (1987) – Boží ruka

Foto: Vogue CS
Tea Mountain f. Tereza Štětinová (1987)
Tereza Příhodová vystudovala fotografii na pražské FAMU a je také absolventkou AVU. Nezachycuje pouhou podobu věcí, vytváří ji v sochařské objektové tvorbě, kterou zkoumá možnosti přírodních materiálů, vrstvy nejrůznějších povrchů, měřítka, která se otevírají dalšímu dialogu. Zkoumá témata mytologie a mysticismu. Lidskou rukou zpracovaný materiál vytváří vazby mezi člověkem a přírodou. Dílo Boží ruka 1 (God hand 1), carrara marble, 2020, vzniklo jako součást výstavy Ostatky (Carnival) pro NOD Gallery v roce 2020 a představuje ženský element.   
Tea Mountain nabízí výběr nejlepších čajů z celého světa, které můžete na místě také ochutnat. Aktuálně je největším lákadlem japonský nový čaj shincha, který je každoročně velkou událostí. 

Cerfis Wines f. Dana Bartoníčková (1988) – Společenství kamene

Foto: Vogue CS
Cerfis Wines f. Dana Bartoníčková (1988)
Dana Bartoníčková zakončila své studium na AVU v ateliéru Lukáše Rittsteina. Prošla také ateliéry Jiřího příhody a Pavly Scerankové/Dušana Záhořanského a absolvovala studijní stáž na Cooper Union v New Yorku. Její díla jsou čistým minimalistickým řešením mezi strukturou a existenčním a fyzickým vnitřním napětím. Volně se inspiruje společenskými jevy a každodenními situacemi. Zaměřuje se na větší realizace, ráda využívá různé vlastnosti materiálů. Dílo Společenství kamene je odrazem potřeby vytváření sociálních skupin a komunit. Hlava jako prvek výstražného kuželu odkazuje na charakter přijímaných informací, které jsou často alarmující a katastrofické. Napojení kuželů definuje společný jazyk, touhu zapadnout a odlišit se. 
Cerfis dováží portugalská vína převážně od menších vinařů. V nabídce najdete svěží mírně perlivé Vinho Verde, plná červená vína, vyzrálá portská vína, olivové oleje, olivy a také pestrobarevné sardinky ve vtipných konzervách.

U Alféda f. Sara Bojovič (1997) – Blond Hair Egg: The Birth

Foto: Vogue CS
U Alféda f. Sara Bojovič (1997)
Práce Sary Bojovič, studentky UMPRUM, se vyznačují především používáním různých readymade předmětů. Zapojuje přitom netradiční materiály, jako jsou textil či umělá kožešina, v kombinaci s dalšími dekorativními prvky. Komplexní estetika autorčina výtvarného projevu je inspirovaná užitým uměním, ornamenty a předměty, které jsou spojovány převážně s feminní estetikou. Dílo Blond Hair Egg: The Birth svoji formou kopíruje tvar vejce a odkazuje na symbol zrození, znovuzrození a na koloběh života a smrti. Vejci je přiřazena jedinečná identita, která představuje bohatství a mystičnost prodchnutou nádechem okultní dekadence.
Prodejna U Alfréda nabízí desítky střihacích strojků a dalšího kadeřnického příslušenství pro profesionální salony i domácí použití. Najdete tu kompletní portfolio kadeřnických firem Wahl, Moser a Andis a můžete si nechat profesionálně nabrousit střihací hlavice i kadeřnické nůžky. 

Chovatelské potřeby f. Laura Limbourg (1996) – Goosebumps

Foto: Vogue CS
Chovatelské potřeby f. Laura Limbourg (1996)
Laura Limbourg aktuálně studuje na AVU, kde prošla nejprve ateliérem Martina Mainera a nyní dokončuje studium pod vedením Josefa Bolfa. Počátkem roku 2020 získala Cenu kritiky za mladou malbu. Klíčovým inspiračním zdrojem se pro ni stal půlroční pobyt v jihovýchodní Asii. Na obrazech jsou tak k nalezení exotické rostliny z džungle, náboženské a kultovní sošky, ale i dívky z ulic asijských metropolí, které jsou nuceny prodávat svá těla pro obživu. Podtrhuje závažnost a rozšířenost problematiky prostituce, sexuální turistiky a zneužívání (nejen) žen na asijském kontinentě. Laura představuje obraz mladé prostitutky z blíže nespecifikované krajiny jihovýchodní Asie, dívka je uvězněná mezi hady, kteří se používají k mučení těch obětí, které odmítají „spolupracovat“. 
Chovatelské potřeby mají vše pro majitele domácích mazlíčků, jako jsou krmiva, pamlsky, vitaminy, kosmetika, hračky, misky, pelíšky, oblečky a ostatní příslušenství nebo zajímavé vychytávky. Můžete si tu také nechat laserem vyrýt jméno a kontaktní údaje svého psa nebo kočky na identifikační známky.

Parlor Café f. Matouš Háša (1992) – Faun & Ondřej Filípek (1993) – Bez názvu

Matouš Háša vystudoval sochařství v ateliéru Vojtěcha Míči na AVU a jeho tvorbu ovlivňuje studium na londýnské Middlesex University. Figurální plastiku zasazuje do ikonografických kontextů. Vychází z křesťanských témat, plastiky však narušuje současným vizuálním prvkem, čímž nabourává jejich formu. Inspiraci hledá v tradičním sochařství (například Michelangelo, Rodin) a současných figurálních umělcích (mezi jinými Marc Quinn, Banksy).  Uváděním klasických děl do současných kontextů vystavuje člověka podrobné sebereflexi a sebezpytnému prožitku. U použitých artefaktů má důležitou roli nejen jejich význam, ale i estetická hodnota. Za pomoci obsahu, kontextu vzniku a umístění soch uplatňuje tradici, aniž by byla zbavena své autenticity.
Foto: Vogue CS
Parlor Café f. Matouš Háša (1992) – Faun & Ondřej Filípek (1993)
Sochař Ondřej Filípek, absolvent AVU, se posunul od studia fotografie k možnostem trojrozměrné sochy. Prošel ateliéry Jaroslava Róny a Lukáše Rittsteina a svou diplomovou práci dokončoval v ateliéru figurálního sochařství a medailí pod vedením Vojtěcha Míči. V současné době pracuje ve vlastním ateliéru v Praze na Vinohradech. Utvářejícím materiálem je pro něj hlavně beton a sádra v kombinaci s industriálními předměty a zbytkovými materiály. Otto M. Urban, ředitel Sbírky moderního umění Národní galerie, vybral jeho díla do nové stálé expozice Národní galerie Salm Modern #1: Možnosti dialogu, kde v rámci Young Scene Challenge konfrontoval grafiku Tracey Emin. Ve svých sochách deformuje živé struktury, které proměňuje v amorfní figury bez existence. Revoltuje a nabourává původní sochařský řád a polemizuje na hraně industriálu a potenciálu živého tělesa. 
Parlor Café není jen kavárna, ale také bar. Najdete tu výběrovou kávu, domácí dobroty, ale také kvalitní víno a nepřeberné množství kombinací ginů s tonikem. Specialitou podniku jsou zmrzlinové sendviče, které si můžete poskládat podle vlastní chuti, a dortové studio, kde se věnují zakázkové výrobě cukrovinek. 

Nejen Bistro f. Michaela Červená (1997) – Pink Skies

Foto: Vogue CS
Nejen Bistro f. Michaela Červená (1997)
Studentka oděvního a textilního designu v Ústí nad Labem a aktuálně stážistka v ateliéru textilní tvorby na pražské UMPRUM Michaela Červená přešla od textilu k obrazům. Zpočátku zpracovávala jen minimalistické kompozice inspirované přírodou a do nich vkládala vlastní výšivky. Později její tvorba nabyla dynamičtějšího charakteru. Zaměřila se na abstraktní malbu, jež vychází z osobních deníkových záznamů. Její tvorba je ukotvena v jemném ženském přístupu za využití klasických řemeslných technik jako tkaní a vyšívání. Užité materiály slouží k prozkoumávání témat vázaných k naší každodennosti a reflexi vlastní identity. Charakter jejích obrazů je velmi jemný, přitom ale v některých místech zachovává původní strukturu plátna.
Nejen Bistro vtiskuje převážně lokálním surovinám moderní výraz. Ochutnejte hovězí žebra nebo hovězí burger společně s domácí colou vlastní výroby a na místě macerované ovocné giny. 

Bistro Fresh f. Dante Daniel Hartl (1994) – The Elder Scroll

Foto: Vogue CS
Bistro Fresh f. Dante Daniel Hartl (1994)
Dante Daniel Hartl je vizuální umělec s postkonceptuálním přístupem k médiu klasické malby, kterou studuje u Jiřího Černického a Michala Novotného na UMPRUM. Jeho umělecká reflexe stojí na široké škále tematických motivů a nesporné odvaze překračovat konvence i hranice běžného habitu. Svá díla tvoří z pečlivě selektovaných existujících artefaktů, jako jsou taxidermie (zvířecí hlavy) či jednorázová tetování obsažená ve žvýkačkách, a dotváří je vnějšími vlivy, například ponecháním na dešti. Témata precizně ztvárněná v jeho díle se volně prolínají s jeho vlastními zkušenostmi – výrazný rukopis a sebejistý projev doplňuje nečekaně otevřeným dokumentováním svého hýřivého nočního života na polaroidové fotografie.
Bistro Fresh je malý rodinný podnik zaměřující se na snídaně, svačiny a lehké obědy. Dodává také občerstvení do firem, na školení nebo firemní akce. Sortiment tvoří sendviče, saláty, kuskusy, bulgury, slané snacky, čerstvé džusy, ovocné kelímky a káva s sebou. Ochutnejte jejich Caesar salát nebo bagel s kuřetem, avokádem, slaninou a vejcem. 

Khomfi f. Dagmar Kropáčová Morová (1990) – Sedící dívka

Foto: Vogue CS
Khomfi f. Dagmar Kropáčová Morová (1990)
Díla Dagmar Morové, absolventky AVU, navazují svou estetikou na tradici klasického sochařství, impresionistický přístup, ale mnohem více umocňují zjevně přítomný ženský princip. A to nikoliv pouze výběrem témat zpracovaných děl, ale hlavně způsobem vyjádření. Ženská těla a jejich křehkost a zranitelnost zachycené v expresivním výrazu v sobě nesou hlubokou emoci. Sedící dívka zachycuje časovou stopu konkrétního okamžiku –  krásu, pomíjivost, mládí, nahotu a nejistotu.
Khomfi je moderní asijská restaurace s harmonickými prostory a se zahrádkou. Vychází z tradičních rodinných receptů, inspiruje se při cestách po Asii a používá výhradně čerstvé sezonní suroviny. Ochutnejte například jejich Bún bò Nam Bộ nebo Pad Khra Pao, restované mleté hovězí maso s thajskou bazalkou a chilli, se sázeným vejcem podávané s jasmínovou rýží.

Cestovní kancelář II Tours f. Liza Libenko (1996) – Murder

Foto: Vogue CS
Cestovní kancelář II Tours f. Liza Libenko (1996)
Malba Lizy Libenko, studentky AVU, by se dala jedním slovem nejspíše popsat jako temná, stejně tak ji však charakterizuje určité nostalgické či melancholické naladění. Z dálky se její díla mohou zdát jako velmi abstraktní, při bližším pohledu však lze  vnímat několik dalších vrstev. Ve svých dílech se odkazuje k mytologickým příběhům, rituálním tradicím pohanských či jiných kultur, dekadenci a také magii. Figurativní náznak postav a ostatních živočišných či jiných kreautur skrývá symboliku života a smrti a také varování před popřením kořenů civilizace a její posvátnosti. 
CK Incoming & Incentive Tours se specializuje na cesty na míru pro firemní i individuální klienty po celém světě. Cesty připravují se zaměřením na služby vysoké úrovně a přesně dle přání zákazníka, do více jak 120 zemí světa, především pak do zemí jihovýchodní Asie a jižní a latinské Ameriky.
DSC Gallery se od roku 2009 zabývá prodejem současného českého, ale i světového umění. Vytváří kurátorské přehlídky, které akcelerují aktuální tendence na současné scéně. Spolupracuje se zahraničními odborníky na tvorbě výstavního programu. Dlouholeté zkušenosti předává svým klientům v rámci investičního poradenství.