Novinky

London fashion week se přesouvá do digitálního světa a bude genderově neutrální

Pořadatelé fashion weeků, přehlídek a eventů po celém světě mají v současné době tři možnosti na výběr. Buď plánované akce úplně zruší, přesunou na jiné datum nebo přijdou s konceptem, jak nové kolekce i návrháře lidem představit. Módní svět se nevzdává a neztrácí naději, naopak hledá cesty, jak efektivně komunikovat. British Fashion Council dnes oznámil, že londýnský fashion week proběhne v plánovaném červnovém termínu, „jen“ se přesune do digitálního světa a bude zaměřený jak na pánské, tak na dámské a genderově neutrální kolekce. 
Londýnský fashion week se uskuteční v termínu od 12. června do 14. června, ve kterém bylo původně naplánováno představení pánských kolekcí. Místo klasických přehlídek bude kompletně probíhat na nové digitální platformě, tím se zpřístupní jak odborné, tak široké veřejnosti a navíc bude genderově neutrální. Následuje tak současný trend smíšených přehlídek, které představily značky jako Gucci, Burberry a Jacquemus. Zároveň se nejedná se o první fashion week, který se uskuteční online - inspiraci je možné čerpat z  fashion weeků v Moskvě a Šanghaji, které proběhly již v období pandemie. Pokud jste si vždy přáli sledovat přehlídky z front row, nyní budete mít prostřednictvím londonfashionweek.co.uk skvělou příležitost. 
Zajímá vás, jak bude koncept fungovat a s jakým obsahem? Bude záležet především na návrhářích samotných, jak tuto příležitost uchopí a co budou schopni vzhledem k izolaci a omezením připravit. Již nyní módní značky pracují s novými formami komunikace, které digitální svět umožňuje, ať už se jedná o přímé přenosy, pořádání různých konferencí a dalších online eventů, nebo prodej prostřednictvím sociálních sítí. Komunikace k zákazníkovi se tak stává osobnější a přímější.
Můžeme se tedy těšit na zajímavý mix obsahu od online lookbooků, virtuálních showroomů, rozhovorů, deníků návrhářů, videí a podcastů až po odpovědi návrhářů na otázky kladené uživateli, livestreamy a různé semináře. Návrháři budou mít současně možnost generovat prodeje, lidé si budou moci koupit modely ze současných kolekcí a obchodníci získají příležitost objednat kolekce nové.
Caroline Rush, výkonná předsedkyně British Fashion Council, v tiskové zprávě uvedla: „Vytvořením nové platformy jdeme v souladu s novými digitálními technologiemi, které v současné době potřebujeme, a zároveň vytvoříme vzorový příklad pro ostatní na globální úrovni. Návrháři budou moci sdílet své příběhy, a pokud je budou mít, tak i nové kolekce. Je nezbytné se dívat do budoucnosti a na příležitosti ke změně, spolupráci a inovacím, které se nabízejí. Současná pandemie nás všechny vede k tomu, abychom závažněji přemýšleli o společnosti, ve které žijeme, a o tom, jak chceme žít své životy a budovat podniky, až se situace zlepší.“
V současné době se vedou debaty o tom, jestli můžou mít kolekce představené v čistě digitálním světě úspěch, bez fyzického kontaktu je složitější odhadnout kvalitu použitého materiálu a ocenit střih nebo techniku samotnou. Ideální je vždy propojení obou světů, toho reálného s tím digitálním a využít přednosti obou. Pokud to však není v současné době možné, je nutné využít všechny možnosti, které online prostředí nabízí.