Vogue Daily

Vogue Global Conversations #2: Budoucnost fashion weeků

Pandemie koronaviru má za následek zrušení všech fashion weeků v dohledné době. To však neznamená, že by se módní průmysl zastavil. O budoucnosti týdnů módy a nutné změně včera diskutovali návrháři Olivier Rousteing ze značky Balmain, Natacha Ramsay-Levi z Chloé a generální ředitel značky Balenciaga Cédric Charbit. Blok moderovala Nicole Phelps z Vogue Runway. 

Diváci na přehlídkách

Jedním z nejdůležitějších aspektů během přehlídek je analýza publika a Cédric Charbit se podělil o zajímavé údaje. Značka Balenciaga každou sezonu na svou show pozve kolem 600 hostů. Dalších 8 000 lidí ji sleduje na YouTube, 60 000 lidí na Instagramu a 300 000 o ní diskutuje na Twitteru. „Pokud vše sečteme a podíváme se na čísla zpětně, máme pokaždé 10 milionů diváků. Je třeba brát v potaz digitální realitu. Musíme se zamyslet nad naším publikem: máme hosty, nebo online diváky? Nebo už se stávají jednou osobou?“
Foto: Condé Nast International

Co dal a vzal online streaming přehlídek

Otázka za milion dolarů pro módní průmysl, na kterou si musí každá značka odpovědět vlastním způsobem. 
„Většina lidí přehlídky sleduje online, ale to neznamená, že je zruším. Jsou to krásné chvíle. Není to jenom o 600 lidech v publiku, ale také o 600 lidech v backstage. Myslím, že na tohle bychom měli být hrdí,“ dodala Ramsay-Levi s tím, že kvůli izolaci si budeme vážit lidského kontaktu ještě víc.

Plýtvání kreativitou 

„Nemůžeme plýtvat materiálem, ale nemůžeme ani plýtvat kreativitou. Nadbytek vzniká kvůli systému, který neustále vyžaduje nové produkty. Všichni pořád chtějí novinky,“ otevřela další téma Ramsay-Levi. 
„Myslím, že módní značky mají velkou šanci zastavit se, přemýšlet a učinit konkrétní návrhy pro budoucí podnikání. Nakupování není bezvýznamné. Člověk je díky němu součástí komunity. Další produkty, který si koupím, musí být relevantní.“ 

Jak přežijí malé značky

Další otázka se týkala konkurenceschopnosti malých značek. „Není to jen o penězích, ale spíš o nápadech a kreativitě. Všichni máme různé identity a musíme zůstat sami sebou. Používat více technologií k sebevyjádření. To je moje rada pro všechny, kteří chtějí existovat i v budoucnu. Pokud věříte v to, za co bojujete, budete úspěšní,“ uzavřel Cédric Charbit.