Přehlídky

#VogueVerdict: La Formela a jejich šatník pro makléřky ze Selling Sunset

Konferenční sál ve čtvrtém patře jihovýchodní strany Kongresového paláce působí měkce a poddajně, je obložen vrstvami polstrování a ladí v jenom barevném tónu připomínajícím pískovec. Až se zdá, že většinu jeho interiéru tvoří textil. Jako by chtěl splynout s každou oděvní kolekcí, která se v něm projde. Včera večer tak učinila kolekce z ateliéru Antonína Soukupa a Miroslavy Kohutiarové. 
Slunce zhaslo dojetím... Do pološera prostorné místnosti jako by mě doprovázela tklivá skladba Evy Olmerové. Přicházím do ní jako úplně první. Je tu cítit chlad. Krémové odstíny ve tmě působí děsivě. Atmosférou předznamenává La Formela dynamiku přehlídky. Když modelky vycházejí z backstage a projdou vyhlídkovým ochozem, proud ostrého teplého světla jako by je měl oslepit. Je to thriller! 
Bum, přichází úder – do očí. S prvním lookem jako by v sále explodovala všechna světla. Dramatický začátek je u La Formely tradicí. Hned jak se zorientuji, čtu první look coby kontrast robustní formy a lehkého materiálu. Do toho hraje instrumentální náladovka, až hitchcockovská. Najednou se zdá, že diváky míjí několik ztvárnění tělesnosti v různých podobách. Nahota a odhalování je v každém looku cítit jinak. Lehké úpletové toulce smyslně obnažují vnitřní stranu stehen, průsvitné koktejlky imitující uniformu jak z nedělní školy zase celé tělo. V nitru kolekce je cítit touha po napětí, ale i po zdůraznění dosavadního rukopisu. Poctivě vystavěné kabáty jsou opěrou pro křehké šaty. Vše do sebe perfektně zapadá. 
La Formele jde teď o hodně, do svého sortimentu ji poprvé zařadil losangeleský butik H.Lorenzo. Jde o zprávu starou jen pár dní. Na instagramovém účtu butiku totiž vyšel speciální editorial, který představuje La Formelu americké klientele. Tohle jednou budou nosit i makléřky ze Selling Sunset
Stylizací Antonín i Mirka odpovídají zadání, tohle je skutečně odraz současné Kalifornie. Společensky zubožené po covidu a stále toužící po něčem navíc. Jenže ne vše je teď v dowtown Los Angeles naolejované, takže si zdejší milionáři chtějí koupit kus coolness z východní Evropy. Nehledě k souvislostem se však pro malou českou značku jedná o skvělou příležitost, kterou má s aktuální kolekcí šanci vytěžit na maximum.