Vůně

Nové vůně se slavnými jmény, na které se můžete těšit v lednu a únoru

Jestli globální krize spojená s pandemií covid-19 něco nezabrzdila, tak to jsou vůně. Více než dříve toužíme o nových zážitcích a emocích, na které jinak než skrze parfémy nemáme šanci dosáhnout. Módní značky si na první měsíce roku 2021 připravily spoustu zajímavých novinek, o kterých byste měli vědět. Co od nich čekat a kterou si vybrat, vám napoví následující průvodce.

Louis Vuitton Étoile Filante

Parfémová voda Étoile Filante, LOUIS VUITTON, od 225 €
Padá hvězda, něco si přejte. Pokud vaším přáním bylo najít svěží vůni vyvolávající pozitivní emoce, tak se vám právě splnilo. První, co ucítíte, když se novinka z portfolia Louis Vuitton dotkne kůže, je chuť na šampaňské a jahody. Právě druhá jmenovaná ingredience otevírá parfém Étoile Filante (v překladu Padající hvězda). Sladké tóny šťavnatých jahod se prolínají s květinovým srdcem, které Jacques Cavallier stvořil z jasmínu, magnólie a vonokvětky. Právě ta umocňuje jemnost ovocných faset a dodává celé kreaci lehounce kožený nádech. Nevadí, že zrovna nepatříte mezi fanoušky květinově-ovocných vůní, Étoile Filante vás nadchne a podmaní si vás svou průzračnou jiskrou a návykovým optimismem. 

Le Lion de Chanel

Parfémová voda Le Lion de Chanel, CHANEL, v prodeji od 15. ledna 2021 v Douglas Příkopy
Naprostým protipólem je Le Lion de Chanel. Olivier Polge se tentokrát nechal inspirovat horoskopem Coco Chanel a zrodila se nebezpečná šelma, která nenechá nikoho v klidu. První, co byste o této novince měli vědět, je, že je velmi intenzivní. A když říkáme velmi, tak tomu můžete věřit. Citrusový začátek se rychle vytratí do neznáma a nastoupí těžký kalibr v podobě trojice labdanum, ambra a pačuli. Už z toho je jasné, že jde o parfém pro odvážné s jasným názorem. Žádné nenápadné postávání v koutě a hra na schovávanou v davu. Když se rozhodnete pro lvici, budou všichni ještě hodiny poté vědět, že jedna taková prošla kolem. Ačkoliv jde o silný parfém, má v sobě také hřejivou a komfortní stránku. Extra body dostává za neuvěřitelnou výdrž. Troufnete si?

Valentino Born in Roma Yellow Dream

Parfémová voda Born in Roma Yellow Dream, VALENTINO, v prodeji od února 2021
Posledního půlroku je o Valentino slyšet hlavně v souvislosti s Voce Viva a Lady Gaga, první novinka se ale vrací zpátky do Říma a tentokrát ve zlatavě žlutém obláčku z damašské růže, italských citronů a pižma, k nimž patří ještě vanilka a santalové dřevo. Yellow Dream z řady Born in Roma patří do skupiny květinově-pižmových vůní a klade si jasný cíl: vnést do každodenního života energii a optimismus, které vás přepadnou hned, jakmile vystoupíte z letadla v italské metropoli a víte, že vás vedle památek čeká Via Condotti, nejlepší pasta a pusa na Španělských schodech, na které svítí sluníčko. Zní to sice jako klišé, ale co si budeme povídat, pořád na většinu z nás skvěle funguje. 

Gucci Guilty Love Edition MMXXI

Parfémová voda Gucci Guilty Love Edition 2021, GUCCI, prodává Douglas, od 2430 Kč
Další novinkou letošní zimy je nová varianta Gucci Guilty Love Edition, za níž stojí Alberto Morillas. Z loňské chyprově květinové limitky tentokrát šel směrem k orientálně květinové variantě postavené na kontrastech mezi šeříkem, fialkami a pelargoniemi na straně jedné a pačuli a růžovém pepři na straně druhé. Morillas i v mainstreamových vůních rád používá detaily z niche kategorie a nejnovější technologie. V tomto případě dva různé oleje z listů pačuli, a to konkrétně Patchouli Coeur a mikrodestilovaný olej. Originální nótou je pak kyperské ovoce mandora, které dává vůni počáteční sladkost a jiskru. 
Vůně La Bella Le Parfum, JEAN-PAUL GAULTIER, v prodeji od února 2021

Jean-Paul Gaultier La Belle Le Parfum

V únoru se můžete těšit na novinku z portfolia Jeana-Paula Gaultiera, konkrétně na intenzivnější variantu orientálně vanilkové La Belle. Pokud vám původní La Belle přišla hodně sexy, taky čekejte ještě větší nálož smyslnosti a temnější stránku svůdnosti. Flakon dostal černý nádech a už na první pohled je jasné, že tohle nebude nic pro stydlivky. Což ostatně žádná vůně od Gaultiera. 

Jimmy Choo I want Choo

Foto: Jimmy Choo
Parfémová voda I Want Choo, JIMMY CHOO, od 1350 Kč
Orientálně-květinovou kategorií vůní se tuto zimu chystá obohatit také značka Jimmy Choo, která masivně rozšiřuje své kosmetické portfolio. Po Domitille Michalon Bertier, Nathalii Lorson, Honorine Blanc a Louise Turner si značka povolala představitelku nové generace mistrovských parfémářů. Sonia Constant dostala za úkol vytvořit vůni, která bude sexy jako vysoké podpatky a třpytivá jako psaníčka s logem JC. Výsledkem je orientálně květinová kompozice postavená na lehkých citrusových notách, jasmínu, liliích a vanilce. Co od I Want Choo čekat? Snadno nositelnou, lehkou vůni pro mladší publikum.