VůněKdyž dva jsou víc než jeden
Cindy Kerberová20. 2. 2020
Jedno tělo, jedno srdce, dvě osobnosti. Patříte-li mezi ty, co rádi zkouší nové věci, pak vás trend párových vůní zaručeně zaujme. Společný příběh ve dvou autentických verzích, jeden pro ni, druhý pro něj. Klidně si je můžete i prohodit, to už záleží jen na vás. Jste připraveni na #doubletrouble i #doublepleasure?
Foto: Profimedia.cz
Vanessa Paradis & Lenny Kravitz pro Vogue US, prosinec 1992
Dávno už neplatí, že musíte mít jednu vůni na celý život. Stará pravidla vzala za své a spolu s nimi i tradiční vzorce. V devadesátých letech kartami hodně zamíchal Calvin Klein a jeho unisexový bestseller CK One následovaný návratem elegantních, výrazných parfémů, vlnou niche a teď jsme uprostřed doby párování. Stejně jako ve vztahu, i tyto vůně pojí silné pouto. Silné a nepřehlédnutelné. Zároveň si každá z nich ponechává vlastní osobitost. Snadno najdete druhou polovičku, stačí si vybrat parfém pro sebe. Romantika dvacátých let je o zrcadlení se jeden ve druhém a inspirování se.
Manželství po italsku
Hlučné, plné vášně, intenzivní ve všech ohledech. Italské vztahy jsou stejné jako nové vůně od Dolce & Gabbana. Převlékly se do černé a rozhodly se dobýt svět těch, kteří se mainstreamovým vůním delší dobu vyhýbali. Dámská The Only One i pánská The One v sobě mají cosi provokativně komfortního, svět je zase v pořádku, přitom se z něj nevytratila zábava a vášeň. Představte si horké odpoledne v úzkých uličkách jižní Itálie, kdy ve vzduchu voní pomerančovníky, bylinky od oběda následované sladkým dezertem a vy pospícháte za svou láskou...
Společně proti AIDS
Dobře vonět a pomáhat. Carolina Herrera dala svým ikonických vůním z řady 212 zářivě rudou barvu, spojila se s organizací (RED), zavázala se dát 100 tisíc eur na
boj proti AIDS a zajistit půl milionu dávek potřebných léků. I tato dvojice má kvality, které byste hledali spíše u značek jako Byredo a ne u mainstreamového brandu. Dámská 212 VIP Rosé Red je důkazem toho, že ovocně-květinová vůně nemusí být banální a předvídatelná. Má v sobě metalické tóny s nádechem do rebarbory a zároveň zůstává svěží jako fresh z červeného ovoce. Ale nečekejte moc přírody, toto je moderní (al)chemie. To platí i pro pánskou variantu v hranatém flakonu.
Mrazivá vášeň
Co rok, to nová síla a nová láska. Značka Emporio Armani i letos navazuje na řadu Stronger with You/
In Love with You. Na první pohled je kromě tvaru lahvičky nic nespojuje. Dámská patří do kategorie květinově-orientální, pánská mezi aromatické fougère. Mezi ingrediencemi sdílí jen jemné citrusové tóny. Ale víte o tom, že protiklady se přitahují, že?
Discopříběh
Láska na první pohled uprostřed Paříže. To je ve stručnosti příběh na novou dvojí vůni od Zadig & Voltaire v neonových flakonech připomínajících noční kluby a osmdesátkové disco ve městě světel. Každá z barevných lahviček má svou vlastní parfémářku. Sidonie Lancesseur vytvořila dámskou verzi tak, aby „zrychlovala tep a zvyšovala teplotu“. Pohrála si se sladkými tóny vanilky, hřejivým santalovým dřevem a hlavně se zázvorem a něžnými fialkami. Dřevitě-aromatickou kompozici pro něj namíchala Natalie Lorson s důrazem na santalové dřevo a citrusové akordy pomerančových květů a bergamotu. Let's love and dance!
Na jedné vlně
Ani Kenzo nezůstává v trendu párování pozadu.
Olivier Cresp, autor původní verze
L'Eau par Kenzo, si přizval ke spolupráci kolegyni Alexandru Monet, aby společně dali vzniknout dvojici vůní pro „milovníky svobody a dobrodružství“. Každá vůně je sama o sobě jedním velkým dobrodružstvím pro samotnou značku, tvůrce i zákazníky. O variacích na již existující parfémy to platí dvojnásob.
L'Eau Kenzo Hyper Wave se samozřejmě točí kolem vody, svěžesti a lehkosti. Jednoduché, přímočaré, hned víte, na čem jste. Ideální vztah.
Mýdlová opera
Znáte se velmi dobře, přesto se dokážete neustále překvapovat. To samé platí o limitované edici dvou vůní z řady Gucci Guilty. Zlaté flakony se proměnily v něžné pastely a spolu s nimi i obsah a sdělení. Obě jsou jemné a čisté jako kostka voňavého mýdla. Růžová se točí kolem narcisů, zelená kolem zázvoru s rozmarýnem, v řadě Gucci Guilty rozhodně překvapující. Limitovaná edice Love si na nic nehraje, od začátku do konce víte, co od vůní můžete čekat. Na kůži se nijak výrazně nemění, zůstávají delikátní a něžné.
P. S. I love you
Tuto dvojici uvedla značka
Tiffany & Co. už loni na podzim, nicméně ve výčtu párových vůní na tuto sezonu by byla škoda ji vynechat. Jak už to u slavného klenotnictví bývá, vše se točí kolem lásky. Jen místo prstýnků s diamanty si ji vyznáte s pomocí jemných vůní, květinové a citrusovo-aromatické. Překvapí asi stejně jako zmiňovaný prsten, ale ruku na srdce, ono to pokaždé zafunguje. Pojítko mezi dámskou a pánskou
Tiffany & Love tvoří tóny majestátní sekvoje, pak přebírají nadvládu citrusy, ve verzi pro něj smíchané s vetiverem.