Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Beauty talk

Beauty talk s Danielou Andrier

Cindy Kerberová5. 4. 2019
Miuccia Prada by bez ní neměla tak úspěšné parfémové portfolio, přinejmenším by vypadalo úplně jinak. Stejně tak Bottega Veneta, Bulgari a Miu Miu. Poslední dva roky buduje Daniela Andrier novou kolekci vůní pro Tiffany & Co. Její eso v rukávu? Kosatec. S ním dokáže opravdová kouzla. Fashion & beauty editor Vogue CS Cindy Kerberová vyzpovídala jednu z nejúspěšnějších parfémářek současnosti. 
Autor: koláž Alexander Bel
Foto: koláž Alexander Bel

Ten první

První vzpomínku mám na parfémy mámy a babičky. Svůj první jsem dostala v osmnácti jako dárek od kluka. Byl to Chamade od Guerlain. Teprve ve dvaadvaceti jsem zjistila, že chci být parfémářkou. Po studiích filozofie na Sorboně v Paříži jsem pracovala jako stážistka v Chanel Parfums a u Robertet (francouzský výrobce parfémů od roku 1850, pozn. red.). Pak jsem odešla do Grasse studovat École Supérieure du Parfum a od té doby jsem v Givaudan (v současnosti největší producent vůní na světě, pozn. red.)

Moje kariéra

O vůních mě nejvíce naučil Jacques Polge (bývalý in-house parfémář Chanel, pozn. red.) a Edouard Fléchier (autor mj. Dior Poison, pozn. red.). A ano, také tvůrci Jicky a L’Heure Bleue. Mým prvním skutečným parfémem byl dřevitě-aromatický Palais Jamais pro značku Etro, který jsem vytvořila během stáže v Robertet. Kariéru mi nastartovala spolupráce s módním domem Prada. 

Moje práce

V ateliéru mám kolem 500 ingrediencí. Miluji všechny přírodní složky, nemám žádnou, kterou bych používala neustále. Moje preference se neustále vyvíjejí. Nikdy jsem nepočítala, kolik vůní nebo testů za rok udělám. Stejně tak bych si nedokázala vybrat nejoblíbenější, s každou mám úzký vztah, za každou se skrývá nějaký příběh. Můj favorit je vždycky ten, na němž zrovna pracuji. Nejvíce mě baví rozpracovávat spojení mezi parfémem a značkou, aby vše do sebe perfektně zapadlo.

Řemeslo

Všichni máme nos a všichni ho můžeme trénovat. Jediné, čím se parfémáři liší, je vášeň pro vůně. V minulosti značky jen málokdy zveřejňovaly jejich jména, tato profese bývala velmi tajemná. Teprve v posledních dvaceti letech se multibrandoví parfémáři začali objevovat v časopisech. To pomohlo přitáhnout k řemeslu také více žen. Dobrého parfémáře dělá trpělivost, vášeň a kreativita. To je naše motto.

Parfémářka diamantů

Klenotnictví Tiffany & Co. mě oslovilo jako parfémářku Givaudan, abych jim vytvořila vlastní kolekci parfémů, která momentálně čítá tři vůně: Tiffany & Co. Eau de Parfum, Tiffany & Co. Eau de Parfum Intense a Tiffany & Co. Eau de Toillete Sheer. Inspirovala jsem se u DNA značky, její bohatou historií a hodnotami. Sheer zdůrazňuje jiskřivost originální parfémové vody. Jejím protikladem je Intense, temnější varianta původní vůně.

Briliantové srdce

Duší a pilířem každého parfému, který jsem vytvořila pro Tiffany & Co., je kosatec. Odráží exkluzivitu a vysokou kvalitu světa Tiffany, je to symbol bohatství a jedinečnosti. I pro nejnovější vůni Sheer je klíčovou ingrediencí.

Průsvitná toaletní voda

Popsala bych Tiffany Sheer jako ranní paprsek slunce, svěží, čistý, a jak čas postupně plyne, stává se hřejivější a jemnější. Přestavte si blankytně modrou oblohu bez mráčku a vůni jara. Chtěla jsem zdůraznit třpyt a světlo původní parfémové vody stejnou měrou, jako když zesilujete zvuk ve chvíli, kdy slyšíte písničku, kterou milujete. Kromě kosatce jsem použila černý rybíz zdůrazňující jeho zářivý efekt. Spolu se zelenou mandarinkou tvoří perfektní kombinaci. Pižmo v závěru dodává texturu a lehkost. 

Nejlepší parfémy Daniely Andrier podle Vogue CS

Toaletní voda Tiffany & Co. Sheer, Tiffany & Co., prodává Sephora, 2240 Kč
1 / 8
Toaletní voda Tiffany & Co. Sheer, Tiffany & Co., prodává Sephora, 2240 Kč