Make-up

Vše, co potřebujete vědět o Hermès rtěnkách

Vůně santalového dřeva, arniky a anděliky od jedné z nejlepší parfémářek světa, barvy inspirované nejslavnějšími hedvábnými šátky, pouzdro jako malé umělecké dílo. Pokud pro vás doteď byla rtěnka jen pouhým praktickým doplňkem všedního života, připravte se na změnu. Přichází Rouge d'Hermès, která udělá z obyčejného gesta rukou nejelegantnější záležitost v galaxii.
„Mou prací není skrývat krásu, ale odhalit ji; ukázat její přirozenou podobu,“ řekl Pierre-Alexis Dumas, kreativní ředitel Hermès při představení nového métier v Paříži. O tom, že francouzská značka rozšíří své portfolio o další kosmetické produkty, se začalo mluvit loni na jaře. Místo očekávané skincare řady přišlo 24 odstínů rtěnek v plnitelných obalech. Vstup do make-up světa připravoval celý Maison přes pět let, žádný detail nebyl dost malý, aby se mu nevěnovala maximální pozornost. Od barvy přes texturu, finiš, obal až po vůni. Heslo Ritz, nebo nic tu platí stoprocentně. 
Zatímco Chanel začal s kosmetikou už v roce 1924 a Dior dva roky od svého založení, u Hermès uběhlo 183 let. Čas v této rodinné značce nehraje roli. „Děláme věci, až když cítíme, že je správný čas. Když cítíme, že máme co říct,“ vysvětluje Dumas. „Náš přístup ke kráse je o emocích, chceme zdůrazňovat to, co je přirozeně krásné, elegantní, přinášet potěšení být nejlepší verzí sama sebe.“
První beauty kolekce je projektem celého domu; jednotlivé odstíny vycházejí z archivu hedvábných šátků, obaly navrhl Pierre Hardy, kreativní ředitel pro boty a šperky, vůni rtěnkám dala Christine Nagel, in-house parfémářka a autorka Galop d'Hermès, Twilly d'Hermès, Eau de Citron Noir, Terre d'Hermès Eau Intense Vetiver nebo Un Jardin Sur La Lagune
Foto: Martin Bruno
Rtěnka Hermès
Foto: Martin Bruno
Rtěnka Hermès
Foto: Martin Bruno
Rtěnka Hermès

Rtěnka jako udržitelný šperk

„Snažil jsem se soustředit na jednoduché tvary a jemnost,“ řekl na představení rtěnek v pařížském Cité de l'architecture et du patrimoine Pierre Hardy. Jako základní barvu zvolil černou, nejuniverzálnější ze všech. „Na černém pozadí zároveň nejlépe vyniknou ostatní barvy,“ vysvětlil designér. Obal rtěnky tvoří lakovaný kov v černé, bílé nebo zlaté. Tento objekt touhy je nejen krásný na pohled a dotek, ale je i znovu naplnitelný. Hermès tak staví laťku pro celý segment luxusní kosmetiky zase o kus výš. Je první globální značkou, která tímto způsobem myslí na udržitelnost. Obaly se vyrábějí ručně ve Francii.
V černo-bílo-zlatých obalech jsou všechny odstíny kolekce, která bude v prodeji od 4. března ve 35 vybraných zemích a online. V Česku můžete objednávat pouze přes oficiální e-shop Hermes.com. Limitované odstíny dostanou každou sezonu vlastní obal v odlišných barvách. Pro tu aktuální přišel Hardy s kombinací hnědé se žlutou, zelené s růžovou a modré s červenou tvořící spolu s bílým víčkem trikoloru. Sezonní rtěnky evokují Bauhaus, styl, který definoval celá dvacátá léta minulého století. „Právě jsem si uvědomil, že jsme teď vlastně ve 20. letech,“ dodal Hardy s úsměvem. 
Foto: Martin Bruno
Rtěnky Hermès
Foto: Martin Bruno
Rtěnky Hermès

Saténové, matné, čisté

Složení odpovídá trendu tzv. clean beauty. Základ každé rtěnky tvoří pečlivě vybrané vosky. Výtažek z bílého morušovníku pečuje o delikátní pokožku rtů. Vysoká koncentrace mikronizovaných pigmentů zaručuje sytou barvu během jediné aplikace. Rouge Hermès mají klasický „bullet“ tvar, 14 odstínů má saténový efekt, deset rtěnek matný. Všechny krásně ladí s tóny pleti a opticky rozzáří celý obličej, ať už sáhnete po červené, nebo přirozených tónech. 
Barvy jsou pro Hermès skutečná vášeň.
Foto: Ilaria Orsini
Rtěnky Hermès

Abeceda pro rty

Vedle rtěnek Hermès uvedl také balzám na rty představující první rok; univerzální konturovací tužku, nemusíte tak přemýšlet nad tím, jestli ladí zrovna s vybraným odstínem, bezbarvá kontura jde ke všemu.
Lesk na rty Poppy můžete aplikovat přes kteroukoliv rtěnku pro dodání výraznějšího lesku. Samozřejmě nechybí ani elegantní štěteček z leštěného dřeva pro precizní nanášení barvy. 
„Práce na textuře a finiši je klíčem k celé kolekci,“ vysvětlil Jérôme Touron, kreativní ředitel Hermès Beauty. „Každá rtěnka je naprosto jiná, i odstíny Rouge H a Rouge Casaque, které v kolekci existují v matné i saténové verzi. Co se týče jednotlivých odstínů, inspirovali jsme se archivy Hermès. Matné vycházejí z Doblis, super měkké, sametové kůže s až pudrovým povrchem. Pro saténové rtěnky jsme jako inspiraci použili lesklou kůži Box, ta je hladká, až svítivá, leskne se.“ 
O rtěnkách najednou začnete přemýšlet jinak. Hermès z toho drobného gesta, jakým si nanášíte rtěnku, udělal skutečný senzorický zážitek, radost i dokonalé uspokojení. Stejně jako když si poprvé sáhnete na kabelku Birkin a projdete městem s Kelly v ruce. Rouge Hermès představuje návrat skutečného luxusu ve své nejelegantnější podobě. Není pro každého, to ani není cílem kosmetické řady. Pokud milujete řemeslo, dokážete ocenit ruční práci a design a jen to nejlepší je pro vás dost dobré, vítejte ve světě Hermès rtů.