Vogue Leaders

Úspěch lidské fantazie

Monika Behrová se s kuráží a dlouholetou důvěrou svých klientů vydala na dalekou cestu směrem na východ. V eticky a ekologicky smýšlejících továrnách pevninské Číny její firma 3D Promotion zadává výrobu předmětů, které již dávno přesahují rámec běžného marketingového nástroje, ba naopak přináší dárková řešení nejen pro firmy, ale i jednotlivce s velkou dávkou fantazie
Foto: Vogue CS
Odhodlání a letitá zkušenost v obchodu je cítit z každého jejího gesta. Pátravý pohled na vás dokáže upřít i v momentech, kdy to nečekáte, číší z ní upřímnost. „Proč Čína?“ Otázka, která napadne každého hned zpočátku. Ale Monika se odpovědi nebojí. „Evropa na takové objemy už dávno nemá kapacitu a teď se nebavíme o montovaných halách s pracujícími dětmi, teď se bavíme o moderních výrobních linkách, kde se užívá například i recyklovaný papír nebo plast. Čína má mnoho výhod i nedostatků. Je tam celkem komplikovaný sediment podniků a bez pomoci tamějších odborníků se tam zorientujete jen těžko. Ale už i v Číně nabízejí environmentálně uvědomělá řešení. Nemůžeme si stále dokola zakládat na těch samých, léta se neměnících předsudcích.“
Její slova dokládá fakt, že jako jedna z mála dodavatelek byla schopná reagovat na změny české legislativy. Proto když bylo vyhlášeno zpoplatnění plastových tašek od prodejců, dokázala některým nezávislým subjektům ihned nabídnout papírovou variantu z recyklovaných materiálů. „V Číně navíc věří v potenciál lidské práce bez zatížení ega. To znamená, že jsou tamější linky schopny zpracovat zadání bez ohledu na osobní preference. Na kreativní know-how nebo jakýsi rukopis narážejí dodavatelé zejména u evropských producentů. Jenže já chci uspokojit klienta, ne toho, co mi dárek pro něj vyrábí,“ dodává podnikatelka. Uhlíkovou stopu dovozu pak vyvažuje přesnou logistikou a zakázkami, které přímo v místě vzniku zadává do výroben se zelenější budoucností.
„Řešení dárků, nejen pro klienty, tak lze teď koncipovat o dost kreativněji, než tomu bylo před deseti nebo pěti lety. Propiska, klíčenka nebo usb klíč z tlustého katalogu reklamních předmětů už v dobách tabletů, bezpečnostních řešení na vstupní karty či digitálních úložišť opravdu nikoho neohromí. Je třeba zapojit fantazii. Já se jí nebojím a mnohdy k ní motivuji i mé klienty. Nic není úplně nemožné. Navíc už dávno neplatí, že čím kreativnější řešení, tím vyšší náklady pro odběratele. Krásné diáře, drobné módní doplňky, originální taštičky všeho druhu. Pokud vám toto dává smysl už při konzultaci se mnou, potažmo při objednávce, bude to dávat smysl i vyrobené v hezkém a elegantním balení. Navíc každý návrh může projít procesem detailních korekcí. Můžete si zvolit oblíbenou variantu barev, potisku nebo dalších finálních úprav,“ říká Monika Behrová.