Vogue LeadersCtirad a Nikol Sárovi: Chceme za sebou zanechat kousek dobra
Vogue Leaders22. 7. 2022
Vždy jsme hledali možnosti, jak realizovat nápady, ale současně jsme toužili vytvořit něco trvalejšího. Nešlo jen o produkty, které přinesou radost, ale také o možnost dát práci lidem v okolí. Právě to nás postupně dovedlo ke společnému podnikání. Je báječné spojovat talentované lidi, něco vytvářet a v konečném důsledku se prací také bavit.
Pro spoustu lidí představuje zahájení podnikání velkou neznámou. I my se učíme za pochodu, někdy metodou pokus-omyl a často se vydáváme i do slepých uliček. Přesto společně dál hledáme nové cesty. Budování značky stavíme tak, aby bavilo a dávalo smysl nám i našim zákazníkům. A udržitelnost je pro nás životní filozofií, kterou se snažíme promítat nejen do osobního života, ale otisknout ji také do podnikání. Reflektuje pro nás základní hodnotu, kolem níž budujeme náš svět.
To, co tvoříme, děláme s radostí a pro radost.
Našemu společnému podnikání předcházela zkušenost se značkou BeWooden a teprve před časem jsme navíc založili značku TvaLaska. Většinou pracujeme z domova a oddělit pracovní a osobní život může být občas náročné. Proto pro nás bylo od začátku podstatné najít si rituály, díky kterým vše lépe zvládneme. Víme, že se na sebe můžeme stoprocentně spolehnout, jeden druhému naslouchat a navzájem si poradit.
V osobním i pracovním životě si nesmírně vážíme všech, kteří jsou pracovití, poctiví, upřímní a říkají pravdu. Pokud bychom měli jmenovat jednoho člověka jako skutečný vzor, tak by to pro nás určitě byl Tomáš Baťa. Jeho dokaz trvá a inspiruje už více než 100 let. Každodenně nás pak inspirují lidé okolo nás, naše rodiny, přátelé a kolegové. Především to, že naši blízcí hledají smysluplnost u věcí, které dělají. A taky fakt, že mají smysl pro humor a umí i vážné věci řešit s lehkostí.
V průběhu času jsme se poučili z chyb a vyrostli spolu s projekty. Stále chceme a máme chuť hledat příležitosti a cesty, jak našim nápadům dávat reálnou podobu. Důležité je, že si stále zakládáme na stejných hodnotách, kterými jsou láska, radost, poctivá práce, kvalita, udržitelnost a smysluplnost. To, co tvoříme, děláme s radostí a pro radost. Přejeme si inspirovat ostatní a zanechat za sebou alespoň kousek dobra.
Ctirad a Nikol Sárovi jsou manželé, kteří společně podnikají. Značku BeWooden zaměřenou na módní doplňky z přírodních materiálů založil Ctirad Sára v srdci Beskyd. Jako první přišel s nápadem na dřevěné motýlky; jeden z nich si od něj koupil také Ben Affleck. Poté už společně založili značku TvaLaska, která nabízí udržitelné jógové podložky z přírodního kaučuku a ekologické sportovní oblečení. Nedávno se stali také rodiči.