Vogue LeadersSandra Sandór a Peter Baldaszti z Nanushky vědí, jak vybudovat globální brand a zůstat věrní svým zásadám
Jana Patočková10. 6. 2025
Na včerejším Vogue Summit 2025 se v panelu představili českému publiku i zakladatelé a majitelé úspěšné značky Nanushka. Prozradili, jak vnímají udržitelnost a jak uspět v globální konkurenci.
Foto: Michal Fanta
Milena Žuravljova, Sandra Sandór a Peter Baldaszti
Jeden ze závěrečných panelů patřil na Vogue Summitu 2025 samozřejmě módě. Účast přijali Sandra Sandór a Peter Baldaszti z
Nanushky, které můžete mimo jiné znát z nedávného vydání tištěné přílohy Vogue Leaders. Stojí za globálně úspěšnou značkou, které se jako jedné z mála ze střední a východní Evropy podařilo prorazit na globálním módním trhu.
„Zhruba od svých sedmnácti jsem věděla, že se chci věnovat módě. Moje maminka měla mimochodem v socialistickém Maďarsku v sedmdesátých letech značku dětského oblečení. Nanushku jsem založila před dvaceti lety hned po škole, kdy jsem se místo stáže v některém ze zavedených brandů rozhodla pustit do podnikání v módě pod vlastní značkou," popisuje Sandór své začátky. Před deseti lety se pak přidal i Baldaszti: „A ještě předtím jsme začali randit," usmívá se Sandór. S Baldasztim dnes nejen vedou úspěšný brand, ale společně též vychovávají svého prvorozeného syna Samu.
Ve správný čas a se správným nastavením
Podle Baldasztiho přišel pro Nanushku ten správný čas právě před deseti lety: „Bylo to kolem roku 2015 a móda se tehdy začala více otvírat. V jistém smyslu se stávala demokratičtější. Znamenalo to, že začaly dostávat šanci i značky mimo hlavní módní metropole," vysvětlil úspěšný vzestup, který by si podle jeho slov jen o pár let dříve jen málokdo dokázal představit. Důležité podle něj bylo i to, že si ve světě luxusní módy dokázali vytvořit vlastní místo. „Tomu, co děláme, říkáme
racionální luxus," říká Baldaszti s tím, že nejde o to, že by vytvářeli drahé věci, ale produkty, které jsou racionálně nákladné. Díky kreativní vizi Sandór, která se vyznačuje nebývalou konzistencí, se značka stala ideálním průsečíkem trendy minimalismu s důrazem na řemeslnost a rukodělnost. Baldaszti také zdůraznil, že je třeba si uvědomit, že udržitelnost v módě neexistuje: „Vytváříme produkty, které chceme, aby si lidé kupovali. Můžeme nabídnout co nejudržitelnější a zodpovědný přístup, ale neměli bychom v módě prodávat iluzi celkové udržitelnosti. To zkrátka není možné," popsal.
Podle úspěšného manželského páru je především důležité být konzistentní v tom, jakou estetiku a hodnoty jako značka nabízíte. A to nejdůležitější? „Najít rovnováhu mezi byznysovou a kreativní stránkou věci," uzavřel Baldaszti.
Sandra Sandór a Peter Baldaszti
Foto: Stepan Vorobyev