Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Vogue Leaders

Meredith Kelly: Žena, která mění tvář značky Škoda Auto po celém světě

Hana Janišová22. 11. 2025
Stojí v čele globálního marketingu Škoda Auto a řídí strategie pro více než sedmdesát trhů po celém světě. Do Česka ji přivedla touha po výzvě vést tradiční českou značku v době, kdy se automobilový svět mění rychleji než kdykoli předtím. V rozhovoru mluví o odvaze žen v byznysu, síle různorodých týmů, kreativitě, která překračuje hranice, i o tom, proč by každá značka měla zůstat především lidská.
Meredith Kelly
Foto: Adéla Havelková pro Vogue CS
Meredith Kelly

Zastáváte pozici CMO společnosti Škoda Auto. Jaké to je, prosadit se v oboru, který je stále vnímán spíše jako mužský svět?

V oboru marketingu je mnoho žen, ale automobilový průmysl je stále převážně mužský. Na druhou stranu – mými prvními dvěma šéfy v automobilovém světě byly ženy a během kariéry jsem potkala mnoho silných ženských lídryň, díky nimž jsem získala dost sebevědomí, abych byla tam, kde jsem dnes. A hlavně vnímat to, že jsem žena, jako svou sílu. Po zkušenostech z mnoha trhů jsem přesvědčená, že vyvážené týmy z hlediska pohlaví, národnosti i různých názorů přinášejí lepší výsledky a pomáhají nám stát se lepší verzí sebe samých. Pokud mám správné informace, jsem první ženou ve stotřicetileté historii Škoda Auto, která tuto pozici zastává. Osobně to beru jako velký úspěch, ale když se podívám na talentované mladé ženy, které vedu, vím, že rozhodně nebudu poslední.

Ve skupině Volkswagen působíte už přes deset let. Za tu dobu se automobilový průmysl dramaticky proměnil, například Škoda Auto je v Česku lídrem v prodeji elektromobilů. Jak se tyto změny odrážejí v marketingu?

Automobilový průmysl prochází největší transformací v historii, a to díky přechodu na elektromobilitu a také nástupu nových konkurentů. Přesto platí, že čím víc se věci mění, tím víc zůstávají stejné. V marketingu to platí dvojnásob – bez ohledu na technologie zůstává klíčem zákazník. Skvělý marketing je ten, který mu naslouchá a staví ho do středu všeho. Ať už se mění technologie automobilů, nebo nástroje marketingu (s nástupem sociálních sítí a umělé inteligence), naším cílem je, aby značka Škoda Auto působila lidsky, přirozeně a autenticky. Svět je složitější než dřív a zůstává na značkách, jako je ta naše, aby lidem dávaly jistotu a důvěru ve správnou volbu.

Škoda Auto dnes působí ve více než sedmdesáti zemích světa. Jak se liší marketing cílený na českého zákazníka a například na zákazníka v Indii či Vietnamu?

Miluji, jak moc jsou Češi hrdí na značku Škoda Auto! A cítím velkou zodpovědnost, abychom ji dál rozvíjeli a nezklamali důvěru lidí v této zemi. Češi mají k naší značce hluboký vztah, který je v mnoha zemích neobvyklý. Na zahraničních trzích jsme často „challenger brand“, který se musí představit a vysvětlit, jaké hodnoty zastává. V Česku si můžeme dovolit být odvážnější a spoluutvářet místní kulturu, v jiných zemích překládáme naše hodnoty do jazyka, který je pro tamní publikum srozumitelný.

Pod vaším vedením se Škoda Auto objevuje v nových kontextech – například na milánském Salone del Mobile, kde jste letos představili spolupráci s italským umělcem Marcantoniem. Část expozice jste přenesli i na pražský Designblok. Jaké byly reakce veřejnosti? 

Sebevědomí značky Škoda Auto i díky novému designovému jazyku Modern Solid pod vedením šéfdesignéra Olivera Stefaniho roste a s tím šla ruku v ruce naše účast na nejvýznamnějším světovém veletrhu v Miláně, kde měl svou výstavní premiéru model Elroq RS. Jsme lidská značka a nechceme se brát příliš vážně, proto byla i naše expozice hravá a plná nadsázky, auto jsme třeba pokryli peřím plameňáka. S Marcantoniem jsme vytvořili příběh o novém voze, který oslovil i mladší publikum, a expozici jsme následně přenesli do Prahy na Designblok. V posledních letech se značka Škoda Auto posunula od racionálního a funkčního pojetí k image, které ji představuje jako skutečnou součást života svých zákazníků. Baví nás překvapovat a ukazovat, jak moderní a technologicky vyspělé naše vozy jsou.
Meredith Kelly
Foto: Adéla Havelková pro Vogue CS
Meredith Kelly

Budoucnost přináší spoustu výzev. Jak se na ně připravujete se svými týmy? 

Budoucnost nelze předvídat, ale můžeme se přizpůsobit a hledat nové a neotřelé způsoby, jak překonávat výzvy. Klíčové je, aby tým věděl, že nic není jisté a stabilní. Změn se nebojím, víc než jich se bojím stagnace. V dnešním světě totiž značka, která chce uspět a růst, nemůže zůstat stát na místě.

Jak byste popsala svůj manažerský styl?

Věřím, že jsem jen tak dobrá, jak dobrý je můj tým. Čím lépe si vedou lidé kolem mě, tím víc to o mně vypovídá. Můj styl je otevřený – naslouchám názorům, vítám nové nápady a snažím se využít silné stránky každého člena týmu. Nejsem mikromanažer, detaily mě spíš nudí, ale v tak velké organizaci je nutné mít dobré procesy a systém. Mým cílem je vybudovat ve Škoda Auto špičkový marketingový tým, proto mám vysoké nároky, ale zároveň vnímám jako svou odpovědnost odstraňovat překážky, aby lidé mohli naplno rozvinout svůj potenciál. Jsem na svůj tým nesmírně hrdá. Na to, jak roste a jak jsme společně dokázali změnit vnímání značky. Do České republiky jsem se přestěhovala z Jihoafrické republiky kvůli této vysněné práci – vést marketingový tým globální značky s tak silnou tradicí. Byla to největší profesní výzva mé kariéry a zvládla jsem ji díky důvěře mého nadřízeného Martina Jahna a víře, kterou do mě vložil celý tým.

Je těžší připravovat komunikaci pro sedmdesát trhů po celém světě, nebo řídit tým složený z různých národností? 

Různorodý tým nutí každého přemýšlet jinak a zpochybňovat vlastní jistoty. Vést multikulturní tým je pro mě velká čest. Mnohem těžší je vytvářet komunikaci pro sedmdesát trhů! Snadno lze vytvořit jednotnou, ale nudnou komunikaci, nicméně pokud chcete opravdu zaujmout a propojit se s lidmi, je to daleko náročnější. Naštěstí mám vynikající tým a skvělé kreativce, kteří dokážou připravit kampaně, jež nejen prodávají auta, ale zároveň mění pohled lidí na značku Škoda Auto.

V roce 2025 slaví Škoda Auto sto třicet let od svého založení. Od kol jízdních po elektromobilní vizi Vision O urazila značka obrovskou cestu. Které období máte nejraději a s jakým modelem byste vyrazila na víkend ve dvou? 

Miluji naše nové elektrické modely, třeba Elroq, ale můj manžel je zastáncem klasických spalovacích motorů. Máme labradora, kterého naprosto zbožňujeme. Takže ideální vůz na víkend pro dva (plus našeho psa!) je Superb Combi iV – má nejnovější technologie, komfort i dostatek prostoru a spojuje to nejlepší z tradice s moderním plug-in hybridním pohonem.