Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Události

Skandinávský mindset v srdci Evropy. Arket míří na pražské Příkopy

Natálie Debnárová27. 11. 2025
Skandinávská značka Arket, nejmladší člen skupiny H&M Group, otevírá svůj první obchod v České republice. Managing Director Pernille Wohlfahrt v rozhovoru vysvětluje, proč Arket vybral právě Prahu, jaké ambice zde má a proč je koncept propojující módu, design a životní styl ideální pro středoevropského zákazníka.
Autor: Arket
Foto: Arket

Co motivovalo Arket k expanzi na český trh?

Viděli jsme skutečný zájem ze strany českých zákazníků, a to nejen z Prahy, i když ta přirozeně vyčnívá jako hlavní město. Zájem byl ale napříč celou zemí. Proto jsme začali hledat vhodnou lokaci, takové to správné sousedství, a tak velký prostor, který by odpovídal našim představám. Upřímně, s našimi nároky to trvalo poměrně dlouho. Arket funguje ve světě zhruba sedm let, je nejmladším členem H&M Group a postupně si mapujeme města, kde chceme působit. Praha byla na našem seznamu už dlouho zejména díky tomu, jak silný vztah tu mají lidé k módě a udržitelnému životnímu stylu.

Jak koncept Arket, který propojuje módu, design a lifestyle, rezonuje se středoevropskými zákazníky?

V tomto konceptu máme velké ambice. Chceme nabídnout co nejširší škálu věcí, které rodina potřebuje pro každodenní život – pro ženy, muže, děti i domácí mazlíčky. A zároveň vytvořit prostor, kde se nespěchá, kde si dáte dobrou kávu a můžete se uvolnit, popovídat si. Chceme, aby u nás zákazníci našli všechno: od ponožek a pyžam až po oblečení na party a lifestylové doplňky. Cítíme, že tento formát je dnes nesmírně relevantní, a věříme, že o něj bude zájem i tady.

Udržitelnost je pro Arket klíčová. Jak ji komunikujete novým zákazníkům v Praze?

Je to pro nás zásadní téma. Všechno začíná kvalitním materiálem, který krásně stárne, a na tom stavíme. Pro rok 2024 bylo 98 % našich materiálů získáno udržitelným způsobem a 18 % tvořily recyklované materiály. Každý kus navrhují naši designéři tak, aby nepodléhal jen aktuálním trendům, ale dal se nosit dlouho a aby vám na kůži příjemný. Recyklujeme naše kolekce, nabízíme online re-sale, opravujeme oblečení. Chceme, aby vydrželo co nejdéle. Stejné standardy máme pro veškeré obaly a tašky, vše je z recyklovaných materiálů. Naše káva je bio, jídlo vegetariánské. Zkrátka se na věci díváme z více úhlů, aby vše dávalo smysl. A když stavíme obchod, je to stejné. V interiéru pracujeme se dřevem. I když na něm časem přibudou praskliny, je to materiál, který žije, a to je na něm krásné.

Co obnáší strategické plánování otevření obchodu v takovém městě, jako je Praha?

Tento obchod je o něco menší, takže jsme připravili pečlivě vybranou nabídku produktů. Doufáme, že jsme zvolili správně, a až se obchod otevře, budeme přirozeně sledovat, o co se zákazníci nejvíce zajímají. Věříme, že právě tento prostor bude ideálním startem Arketu v Česku.

O jaký sortiment bude mít podle vás český zákazník největší zájem?

Myslím si, že velmi silní jsme v outerwearu. A také v pleteninách. Naše vlna, včetně té recyklované, je opravdu skvělá. Určitě doporučuji.
Autor: Arket
Foto: Arket

Jaké jsou vaše budoucí ambice pro region střední a východní Evropy?

Nedávno jsme otevřeli obchody v Polsku, takže zatím sbíráme první zkušenosti. Ale říkám „zatím“. Věříme, že tato cesta je správná. V celém tomto regionu jsou zákazníci, kteří módou žijí, zajímá je, baví je o ní mluvit, hledají kvalitu a chtějí věci, které vydrží déle než jednu sezonu. A to je přesně naše filozofie.

Češi si Arket často vozili ze zahraničí…

Ano, přesně tak. I to je jeden z důvodů, proč chceme být tady. Chceme se setkat se zákazníky osobně, nabídnout jiný prostor a jiné vnímání módy. Věříme, že naše prodejny a kavárny přilákají nové tváře a propojí komunity. Store experience Arketu přináší do Prahy něco čerstvého a nového. A pražské Příkopy jsou svým prostorem a lokací unikátní.

Pokud by Praha měla inspirovat jedinečný produkt či koncept pro Arket, jaký by to mohl být?

Těžko říct, ale Arket často spolupracuje s menšími designérskými značkami, nejčastěji švédskými, ale občas i z jiných zemí. Umím si představit, že by něco podobného mohlo jednou v budoucnosti vzniknout i tady.

Co si myslíte o českých ženách a jejich vztahu k módě?

Dnes otevíráme pražský obchod, takže si budu moct udělat detailnější obrázek. Ale už teď vím, že české ženy jsou nejen krásné, ale mají i silný cit pro módu. Vnímají ji, chtějí se jí obklopovat. Vidím, kolik českých supermodelek zná celý svět… Dnešní ženy už nechtějí utrácet jen za značku, chtějí investovat do kvality. A věřím, že to české zákaznice ocení.
1 / 5
Foto: Arket