Vogue Daily

Dušičkový pop-up představuje české sklo v netradičním kontextu

Když se řekne urna, většině lidí se vybaví ne zrovna designová schránka na hřbitově. Dvě desítky umělců, mezi nimiž nechybí fotografové Tono Stano a Alžběta Jungrová, návrhářka Natalie Dufková, šperkaři Jiří a Viktorie Beldovi nebo Vladimír 518, se však na tento objekt podívaly spolu s uměleckými skláři a vznikl jedinečný projekt věnovaný tzv. funerálnímu umění, jehož cílem je ukázat urnu nejen jako schránku na popel zesnulých.
Foto: Aither PR
Dušičkový pop-up Skleněná duše
Funerální plastika. Jaká je její funkce v dnešní společnosti? Jak by v 21. stolení měla vypadat? Potřebujeme ji vůbec? Nejen na tyto otázky se snaží odpovědět Sklěněná duše Martiny Sikorové, která oslovila jednadvacet umělců, aby se na velmi intimní téma podívali po svém. Vznikla kolekce ukazující urnu jako krásný, umělecký předmět udržující naživu vzpomínky na naše blízké. Po výstavě v Uměleckoprůmyslovém museu v Praze vchází projekt do druhé, respektive třetí fáze. 
Ode dneška do soboty 4. listopadu můžete v Sumo Garden na Senovážném náměstí navštívit designový pop-up, který se věnuje poměrně netradičnímu tématu. Jednadvacet umělců z různých oborů vytvořilo skleněné plastiky – urny a jejich spojení v rámci bytového designu. Všechna díla vznikla v českých sklárnách, například ve Studiu Lhotský v Železném Brodě, v Janecký studio v Praze, v Belda atd. 
Spolu s pop-upem v centru Prahy začíná předprodej dvoujazyčné knihy Skleněná duše o umění českých sklářů a novém funerálním umění, které boří hranice a stereotypy kolem pohřebních rituálů.