Vogue Daily

Jak kosmetické značky pomáhají v boji s koronavirem

L’Oréal Group věnuje milion eur neziskovým organizacím, Estée Lauder znovu otevírá továrnu kvůli dezinfekcím, Bulgari zachraňuje Itálii, Dyson vyrábí 10 000 plicních ventilátorů pro Velkou Británii a Summer Fridays posílá hydratační masky doktorům v první linii. #Jsmevtomspolu
Dobrých zpráv není nikdy dost a v době koronavirové krize to platí dvojnásob. Do hry o životy Britů vstupuje společnost Dyson, od které si tamní vláda objednala 10 000 plicních ventilátorů i přesto, že se firma proslavila hlavně designovými vysavači a revolučním fénem na vlasy.
Zpráva přichází ve chvíli, kdy byl pozitivně testován i sám britský premiér Johnson a ministr zdravotnictví Hancock. Experti přitom odhadují, že by nákaza koronavirem ve Velké Británii mohla vyvrcholit v období Velikonoc. Času tedy opravdu není nazbyt.
Foto: Dyson
Prototyp přístroje CoVent.

Hra s časem pro miliardáře Dysona

„S ohledem na to, že mi před deseti dny zavolal premiér Boris Johnson, začali jsme pracovat na návrhu a vybudování zcela nového ventilátoru. Toto zařízení s názvem CoVent lze vyrábět rychle, efektivně a ve velkém objemu. Je navrženo tak, aby řešilo specifické potřeby pacientů s Covid-19 a je vhodné pro různá klinická prostředí. Závodíme nyní s časem a snažíme se přístroj dostat v co nejkratší době do výroby,“ uvedl zakladatel společnosti James Dyson. 

Pět tisíc dalších jako dar

V tuto chvíli na projektu pracují stovky inženýrů s cílem optimalizovat výrobu tak, aby byly přístroje u těch, co je potřebují, v rekordním čase, a přesto prošly přísnými regulačními testy. 
Foto: Dyson
James Dyson se mimo jiné zavázal k tomu, že poté, co jeho společnost vyrobí objednané ventilátory, daruje dalších 5 000 v rámci celosvětového boje s touto zákeřnou nemocí. 

Dezinfekce místo rtěnek 

Země postižené koronavirem se potýkají nejen s nedostatkem ochranných pomůcek, ale také s omezenými zdroji dezinfekčních prostředků. Pár dnů nato, co francouzský koncern LMVH oznámil, že začíná ve svých továrnách na výrobu parfémů produkovat dezinfekci, následovaly ho také společnosti L’Oréal Group, Coty Inc a Estée Lauder. 
Tisková zpráva z 18. března zveřejněná společností L’Oréal Group detailně popisuje plány pro nadcházející týdny. Hlavní iniciativa zahrnuje výrobu dezinfekce na ruce a distribuci francouzským a evropským nemocnicím, lékárnám a domovům pro seniory.
Foto: BULGARI
„Je naší povinností v této krizové situaci přispět ke kolektivnímu úsilí. Prostřednictvím tohoto gesta chceme vyjádřit ocenění, podporu a solidaritu všem, kteří ukazují v boji s pandemií svou odvahu,“ uvedl CEO společnosti L’Oréal Jean-Paul Agon.
Charitativní organizace L’Oréal Foundation se zavazuje věnovat jeden milion eur neziskovým organizacím, se kterými spolupracuje. Zároveň také zajistí hygienické a dezinfekční prostředky pro sociální pracovníky, děti a dobrovolníky v nouzi. 
Mezitím Clarins Group oznámila , že bude i nadále pokračovat ve výrobě dezinfekčních prostředků ve třech továrnách. Doposud tato kosmetická společnost dodala do francouzských nemocnic přes 14 500 dezinfekcí. K podobnému kroku se uchýlila i britská Oskia nebo koncern Coty Inc, který nyní vlastní většinový podíl značky Kylie Cosmetics. Zatímco některé celebrity přispívají k celosvětovému boji s pandemií Covid-19 zpíváním z jejich rozlehlých sídel, Kylie Jenner darovala na pomoc lékařům 1 milion dolarů.
Foto: BULGARI
Těžce zasažené Itálii pomáhá šperkařský dům Bulgari. Měsíc poté, co značka oznámila štědrý dar pro nemocnici Spallanzani, který jí má pomoci získat nejmodernější 3D mikroskop s vysokým rozlišením, se rozhodla ve spolupráci s dlouholetým partnerem v oblasti parfémů ICR Cosmetics věnovat řádově stovky tisíc balení dezinfekčního gelu na ruce. 
Ten bude distribuován ve 75ml recyklovatelných lahvích prostřednictvím italského oddělení civilní obrany Protezione Civile, aby pomohl nejkritičtějším článkům infrastruktury, které jsou dnes v první linii boje s virem. 
Bulgari plánuje v příštích dvou měsících vyrobit stovky tisíc lahví.
Foto: GoRunway
Server WWD informuje o tom, že Estée Lauder znovu otevírá továrnu v Melville v New Yorku za účelem produkce dezinfekčních gelů.
Zároveň Estée Lauder Group darovala dva miliony dolarů Lékařům bez hranic na podporu práce organizace v zemích, jež byly krizí obzvláště silně zasaženy. 
Newyorský brand Kiehl’s spojil síly s organizací Feeding America’s Covid-19 Response Fund a společně budou poskytovat jídlo dětem, které jsou odkázány na školní obědy zdarma. 
Mimo jiné budou zásobovat i potravinové banky a zahájí výrobu nouzových potravinových balíčků pro ohrožené komunity. Deset tisíc jídel denně po dobu jednoho měsíce věnuje také značka Farmacy Beauty. Lady Gaga daruje 20 % z prodeje produktů Haus Laboratories potravinovým bankám v LA a New Yorku. 

Hydratační maska pro doktory

Divize značky L’Occitane pro Velkou Británii a Irsko na Instagramu oznámila, že dodává do nemocnic po celé zemi krémy na ruce. 
Na vzniklou krizovou situaci reaguje také britský label Soap & Glory a věnuje prostředky osobní hygieny britské charitativní organizaci The Hygiene Bank. 
The Body Shop distribuuje 30 000 čisticích prostředků azylovým domům a všem zaměstnancům doručuje balíčky produktů na mytí rukou pro jejich rodiny. 
K poněkud netradičnímu kroku se rozhodla Marianna Hewitt, zakladatelka indie značky Summer Fridays.
Doslechla se o tom, že doktoři a sestřičky používají její hydratační masku Jet Lag, aby zklidnili podráždění pleti způsobené ochrannými respirátory. V reakci na to rozešle zdravotníkům full size masku jako dárek za jejich obětavou práci a nasazení. 
Kosmetický průmysl je stejně jako ostatní odvětví silně zasažený pandemií koronaviru. Současně se na něj vyvíjí nátlak, aby se choval zodpovědně. 
Všechny výše zmíněné značky chtějí především přispět k ochraně lidí nejvíce vystavených riziku nákazy a ocenit práci všech zdravotníků a dobrovolníků, kteří v současné situaci zachraňují životy. Firmám, které dávají před vlastním ziskem přednost pomoci lidem a široké veřejnosti, patří velké díky.