Vogue DailyJil Sander má nového kreativního ředitele
Cindy Kerberová10. 3. 2025
Když Luke a Lucie Meierovi oznámili ihned po poslední přehlídce Jil Sander svůj odchod, roztočilo se nové kolo spekulací, kdo povede kultovní značku. Už máme jasno. 
Foto: Launchmetrics
Simone Bellotti na přehlídce Bally       
Simone Bellotti je novým kreativním ředitelem značky Jil Sander
Nový pohled a umělecký vliv. To slibuje značka 
Jil Sander jmenováním nového kreativního ředitele. A tím se s okamžitou platností stává Simone Bellotti. Že vám toto jméno moc neříká? Tento nenápadný návrhář přechází do kultovní značky z Bally, které působil na stejné pozici. Bellotti patří do výrazné skupiny radikálních a dynamických kreativců. Během své kariéry prošel značkami A.F. Vandervorst, Gianfranco Ferré, Dolce & Gabbana, 
Bottega Veneta a především strávil 16 let v 
Gucci pod vedením Fridy Giannini a Alessandra Micheleho.
„Je mi nesmírnou ctí připojit se k 
Jil Sander, módnímu domu s bohatou historií, který vytvořil nový estetický směr díky svému jedinečnému přístupu a silné identitě a který měl vždy tak významný vliv na designérskou komunitu. Jsem vděčný Renzovi za důvěru a těším se, že přispěji k naplnění plného potenciálu této značky," píše v tiskovém zprávě, kterou značka vydala v pondělí v poledne. 
Jmenování Bellottiho dává velký smysl pro jeho nenápadný přístup, který k 
Jil Sander neodmyslitelně patří. Meierovi vedli značku sedm let. Během jejich působení brand změnil majitele, v dubnu 2021 ji koupila skupina OTB italského podnikatele Renza Rossa, který ve svém portfoliu má již 
Maison Margiela, 
Viktor & Rolf, Diesel a 
Marni. „Simone se na tuto cestu vydává s rozsáhlými zkušenostmi a jedinečným talentem. Během naší spolupráce jsme sdíleli strategickou vizi a poslání značky 
Jil Sander, hodnoty inovace a sofistikovanosti, které z ní činí ikonickou a jedinečnou značku,“ uvedl v tiskovém prohlášení Rosso, předseda skupiny OTB.
Bellotti se stal kreativním ředitelem Bally v květnu 2023, jeho odchod je součástí velkých změn, kterými značka prochází. Bývalý CEO odešel v říjnu loňského roku jen pár měsíců poté, co švýcarská značka změnila svého majitele.