Společnost

Starbucks odpovídá na 6 častých hejtů

Pít Starbucks, či nepít Starbucks? To je to, oč tu běží. Barbora Horníková, brand manažerka společnosti pro Českou republiku a Slovensko, se vyjadřuje k důvodům, proč tímto řetězcem lidé obyčejně pohrdají.
Znáte to, lepší jeden hejt než deset doktorů. V případě Starbucks se despekt navíc tak nějak nosí. Kvalitu kávy mnozí posuzují nejen podle její chuti, ale také podle toho, jak dlouhý byl vous baristy a jak velká byla kavárna – chraň bůh, aby měla víc poboček. Mezinárodní řetězce pak samozřejmě představují zlo, jemuž je nutné se vyhnout velkým obloukem, případně přitom ještě odplivnout nějaký ten jed.
Já sám takový extremista nejsem. V -nácti jsem do Starbucks chodil, protože jsem si myslel, že jsem Miranda Priestly. Nízkotučné latte s extra shotem a bez pěny, hello? Dnes, kdy už vím, že jsem opravdu spíš Jessica Fletcher, si tam rád zajdu pro zapečený chléb s šunkou a čedarem a překapávanou kávu. Stejně rád jako chodím na české buchty a batch brew do Super Tramp Coffee. Podle chuti.
Foto: Randy Marcus/NBC/NBCU Photo Bank via Getty Images
Proto jsem si poslední dobou zapisoval důvody, proč se mnou někdo do Starbucks odmítal jít, a pak jsem požádal brand manažerku firmy pro československý trh, aby se k nim vyjádřila. To je, myslím, fér.
Jejich káva není kvalitní. A i kdyby byla, stejně je šíleně přepražená, aby chutnala v každé jejich kavárně stejně, takže by to bylo jedno.
Více než čtyřicet let používáme směs Signature Espresso Roast. Tuto stálici v nabídce si můžete objednat v každé kavárně Starbucks po celém světě. Nápoj můžete přizpůsobit svým chuťovým preferencím i pomocí stupně pražení a vybrat si mezi klasickou směsí Espresso Roast a jemnější Blonde Roast. Novinku Starbucks Blonde Espresso Roast, která byla před několika týdny představena také v České republice, vytvořil tým nejlepších mistrů pražičů a míchačů kávy. Kávová zrna z Latinské Ameriky a východní Afriky jsou pražena tak, aby byla zvýrazněna jejich mírná sladkost. Výsledkem je chuť, která vyniká jemností, sladkými citrusovými tóny a delikátním plným tělem.
Záměrně píšou jména na kelímky špatně. Je to marketing. Lidi si to pak totiž fotí a dají na sociální sítě. Negativní reklama je taky reklama.
Ve Starbucks se snažíme přistupovat individuálně ke každému zákazníkovi a poskytnout mu jedinečnou atmosféru a nápoj přesně podle jeho přání. To také znamená, že se držíme svých základních hodnot a DNA. Začíná to objednávkou nápojů, pokračuje přípravou a končí předáním zákazníkovi. Nikdy nebylo naším záměrem psát na kelímek jména zákazníků špatně, protože tak bychom nemohli budovat důvěru a loajalitu, na nichž nám velmi záleží.
Víš, jaká to musí být spotřeba plastu? Vezmi si, že je tady ve Starbucks za rohem stále fronta. A teď si představ, kolik kelímků se použije každý den po celém světě!
V každé naší kavárně jsou k dispozici keramické hrnečky. Všichni naši hosté jsou dotázáni, zda si chtějí vychutnat svou kávu zde, nebo s ní odejít, a v závislosti na odpovědi podáváme kávu buď v keramickém hrníčku, nebo v papírovém kelímku. Pokud si naši hosté přinesou vlastní tumbler, obdrží dokonce slevu deset korun na každý nápoj. To platí už od té doby, co byla v roce 2008 otevřena první kavárna v České republice. Kromě toho jsme se v nedávné době v České republice zapojili do iniciativy dostbyloplastu.cz, abychom pomohli omezit plýtvání plasty.
Vždyť je to tam úplně předražené!
V kavárnách stanovujeme ceny produkt od produktu na základě prostředí místního trhu. Vždy však existuje možnost neplatit plnou cenu. Prostřednictvím věrnostního programu si hosté mohou užívat speciální nabídky a nápoje zdarma.
Štve mě, že mají v každém městě jiný výběr. Třeba v Berlíně mají daleko lepší nabídku než v Praze.
Naše hlavní nabídka vždy obsahuje oblíbené nápoje, mezi něž patří například latte nebo cappuccino, což je víceméně stejné ve všech našich kavárnách v Evropě. Co se může lišit, jsou časově omezené a sezonní nabídky či místní nápoje. Máme také různé nabídky jídla, které reagují na lokální preference v různých zemích.
Ty jejich nápoje musí být šíleně nezdravé. Plné cukru a bůh ví čeho dalšího. Dokonce jsem slyšel, že jsou návykové.
To skutečně není pravda. (směje se) V naší nabídce najdete všechny možné nápoje od single espresso shot (což je samo o sobě bez jakéhokoliv cukru) přes cappuccino s plnotučným mlékem až po frappuccino se šlehačkou a toppingem. Množství cukru přidávaného do nápojů se sirupy může být sníženo i na přání zákazníka, protože personalizaci nápojů věnujeme vždy pozornost. Kromě toho můžeme nabídnout i celou řadu nápojů zcela bez cukru.