Society

7 tipů, se kterými přežijete návrat do práce bez bolesti

Dovolená definitivně skončila a před vámi jsou samé kariérní vyhlídky. Ať už budete v kanceláři, nebo na home officu, Simon Lemaire, uznávaný pařížský osteopat, ví, jak strávit běžný pracovní den, aniž by při tom tělo trpělo. A dobrá zpráva zní, že posílíte i svoji psychiku!

Rozvička po probuzení

Osteopati řeší bolesti pohybového ústrojí, ale hlavně jsou experty přes jejich prevenci. A co doporučuje jeden z nejlepších? „Rozproudit krev a rozpohybovat tělo, ideálně hned po ránu! Desetkrát zakružte dopředu a dozadu rameny, lokty, zápěstími, pánví a koleny. Pro intenzivnější zahřátí si můžete střihnout ještě dřepy, prkno či sérii jumping jacků (skoky, při kterých začínáte s nohama u sebe a rukama podél těla; posléze jdou nohy od sebe a ruce nahoru nad hlavu). „Každý z cviků by vám měl zabrat aspoň minutu. Je libo raději něco klidnějšího? Zacvičte si jógu,“ nabádá Lemaire.

Zásady správného držení těla

Foto: Courtesy of Altuzarra
Altuzarra Fall 2021
Už jste zapnuli počítač? A víte, jak před jeho obrazovkou správně sedět, abyste si neškodili? Zkuste ctít následující pravidla:
1. Pánev, ramena, hlava a monitor jsou v jedné rovině.
2. Monitor máte od sebe asi na délku paže, přičemž váš pohled míří vodorovně na horní část obrazovky.
3. Klávesnici umístěte tak, aby se vám před ní vešlo ještě celé předloktí.
4. Nechte chodidla položená na zemi, ramena jsou po celou dobu uvolněná.
„Vlastně je jedno, jestli přes den sedíte na židli, nebo na fyzioballu, nikdy ale nezapomeňte své pozice měnit. A rozhodně se vyhněte: práci v leže na břiše, sezení na podlaze nebo dokonce na gauči,“ vyjmenovává odborník.

Pravidelně choďte

„Každých 45 minut se zvedněte ze židle a dopřejte si krátkou procházku. Anebo udělejte pár kroků. Rozproudíte tak krevní oběh a protáhnete klouby.“

Sklenice vody. Každou hodinu!

„Když výše uvedené schéma dodržíte, dostanete do sebe dva litry denně. Proč je to tak nutné? 80 % těla tvoří voda. Jestliže dojde k dehydrataci, svalový systém bude citlivější, snadno se podráždí a vy riskujete například bolest hlavy.“

Zhluboka dýchejte

„S aplikací RespiRelax+ můžete posilovat srdeční koherenci, tedy stav, při kterém jsou srdce a mozek v rovnováze. Bohatě však stačí pětkrát denně nadechnout se zhluboka do břicha,“ zmiňuje expert.

Uvolněte unavená místa

První pomoc pro vaše ramena: Zvedněte paže do úhlu 90°, poté opisujte lokty kruhy směrem dozadu. Asi desetkrát za den. Trik pro uvolnění čelisti: jemně si promasírujte spánky a potom zahýbejte čelistí zleva doprava a opačně. Uvolníte nejen čelist, ale i svaly celého obličeje, které jsou v permanentním napětí. Jak si ušetřit bolest beder? Inspiraci si vezměte z pozice kočky, při níž střídavě rovnáte a zaoblujete záda. Ideálně po dobu 30 sekund až jedné minuty.

Odpočinek pro oči

„Zadívejte se do dálky na jedno místo, zavřete oči a schovejte hlavu do dlaní. Bříšky prstů pak masírujte víčka po dobu 30 sekund,“ doporučuje Simon Lemaire a nabádá, abyste kromě ranního rozpumpování, správného sezení a pravidelného pohybu nezapomínala ani na večerní relax. Tělo díky němu získá prostor k regeneraci a další den s vámi bude zase spolupracovat!