TrendyKdy se z hudebních hvězd staly módní ikony
Osman Ahmed2. 8. 2019
Pryč jsou dny, kdy na sobě hudební hvězdy měly to, co jim poradil stylista. Dnešní zpěváci a zpěvačky plynule přecházejí mezi světem módy a hudby, vytvářejí vlastní úspěšné značky a využívají svého vlivu, aby přilákali nové publikum.
Zavřete oči a vzpomeňte si na ty největší hudební legendy minulého století a pravděpodobně si hned vybavíte, co měly na sobě. Mick Jagger v hedvábných košilích s potiskem, Billie Holiday s gardéniemi ve vlasech, David Bowie v glam rock flitrech, Blondie ve slunečních brýlích, Lil' Kim s duhovou parukou a Amy Winehouse v minišatech. Hudba má nejen svůj zvuk, ale i styl. Není tedy divu, že se v průběhu let stále více spojují. Nejdříve byli hudebníci tvářemi v kampaních slavných značek, dnes se díky mladé generaci stávají uznávanými návrháři.
Klasickým příkladem je
Rihanna, která založila vlastní módní značku s LVMH a připojila se do portfolia k takovým brandům, jako je Dior, Fendi a Louis Vuitton. A není v tom sama.
Zendaya představila kolekci se značkou Tommy Hilfiger, ikona nočních klubů Honey Dijon založila značku s Comme des Garçons a jihokorejská dýdžejka Peggy Gou se přidala k Off-White. O značce Yeezy Kanye Westa, jejíž tržní hodnota se odhaduje na 1,5 miliardy dolarů, nemluvě.
A funguje to samozřejmě i naopak. Miliardový byznys s módou udělal z návrhářů doslova rockové hvězdy, vezměte si Johna Galliana, Gianniho Versace, Karla Lagerfelda, Marca Jacobse, jejich kolekce, reklamní kampaně a beauty produkty se svou úspěšností vyrovnají slavným singlům a albům.
Hudebníci si vytvářejí vlastní svět
Dříve byli hudebníci jenom ambasadoři módních značek, měli rezervované místo v první řadě na přehlídkách a rádi se nechali vyfotit paparazzi oblečení od hlavy k patě v konkrétní značce. Dnes si vytvářejí vlastní svět a posilují fanouškovskou základnu.
Jinými slovy teď můžete Rihannu sledovat na Instagramu, streamovat hudbu přes Spotify, koupit si její kosmetiku v Sephoře a spát v pyžamu Savage x Fenty. Pro každého se najde něco. Módní průmysl se soustředí na konkrétního spotřebitele a model streamingu hudebního průmyslu se tomu pochopitelně přizpůsobuje.
„Nemusíte čekat šest měsíců na novou kolekci, dostanete ji okamžitě po uvedení,“ řekla Rihanna při odhalení Fenty v Paříži. „Není v tom žádné dlouhé napínání. Vidíte to, milujete to a chcete to. Já jsem taky taková. Chci věci okamžitě. Oceňuji, že je LVMH tak flexibilní a umožňuje mi dělat věci podle svého.“
Záleží tedy na tom, že nová vlna hudebníků, ze kterých se stali návrháři, neumí šít a nikdy nestudovala na Central Saint Martins? Pro miliony fanoušků vůbec ne.
Podle zprávy o nákupním vlivu, kterou publikoval web Hypebeast, většina (65 %) ze 40 096 dotazovaných potvrdila, že hudebníci jsou nejspolehlivějšími osobnostmi ve streetwear, protože představují kulturní vliv také mimo sociální sítě. Pouhých 32 % přisoudilo vliv influencerům.