Móda

Rihanna představuje vlastní módní značku Fenty

První žena, která v rámci skupiny LVMH buduje vlastní značku, a první žena tmavé pleti v čele módní společnosti v impériu Bernarda Arnaulta. Rihanna a její Fenty drží další prvenství. Vše, co potřebujete vědět o nejnovější fashion senzaci roku včetně lookbooku, exkluzivně ve Vogue. 
Rihanna není v módě rozhodně žádným nováčkem, od počátku své hudební kariéry spolupracuje s těmi nejlepšími designéry. V roce 2014 ji oslovila německá Puma, aby se ujala role kreativní ředitelky dámských kolekcí, o tři roky později představila vlastní projekt – Fenty Beauty a změnila všechny doposud platná pravidla o make-upu.
Foto: Johnny Nunez/WireImage
Rihanna při natáčení videa Unfaithful v New Yorku, březen 2006

Přepište pravidla, teď diktuje Rihanna

Fenty Beauty by Rihanna není jen další značkou se známou tváří v čele. Nespoléhá se pouze na marketing, ale přináší na trh skutečné inovace. Byla to právě ona, kdo uvedl na trh 40 odstínů make-upů, od toho momentu si nikdo nedovolí launchovat nový produkt bez toho, aby si mezi barvami nevybraly ženy všech etnických skupin. Jeden odstín rtěnky? V pořádku. Dekorativní kosmetika bez řasenky? Může být. Ale u make-upů a korektorů máme díky RiRi výběr jako nikdy předtím. Stejný efekt způsobily i její highlightery. Mandarinkové, fuchsiové, bledě modré, pískové se studenými podtóny, pudrové, v tyčince, tekuté. 
Loňská linie spodního prádla Savage x Fenty zase všem ukázala, že diverzita funguje. Sexy kalhotky a podprsenky a pyžama ve velikostech XS až 3XL od začátku slaví úspěch. Mezi současné novinky patří svatební kolekce s romantickým prádlem na první noc i doplňky na líbánky včetně korzetů, transparentních overalů, krajkových body a saténových spodniček. Součástí řady jsou i bičíky, pouta, masky na oči, saténové provazy a podvazky. 

Co znamená Fenty

„Fenty je o základní svobodě. O osvobození se od konvencí a pravidel,“ píše se v tiskovém prohlášení k představení první kolekce. „Fenty symbolizuje energii Rihanny i nový přístup k modernímu luxusu: hbitý a dynamický, vznešený, přesto rovnostářský, svobodný a odvážný.“ 
První kolekce jde do prodeje 24. května v pop-up storu v Paříži, na globální uvedení si musíte počkat do 29. května, kdy se otevře oficiální e-shop Fenty.com. Součástí Maison Fenty bude ready-to-wear oblečení, boty, doplňky a brýle. 
Celá značka bude fungovat na principu see-now, buy-now, proto (zřejmě) nebude součástí fashion weeků, kde se představují kolekce půl roku dopředu. Novinky budou přibývat průběžně během celé sezony a vždy půjde o specifickou selekci produktů. 

Eso v rukávu Bernarda Arnaulta

Poprvé od roku 1987 LVMH představuje zcela novou značku. Francouzský byznysmen Bernard Arnault k módním domům Dior, Louis Vuitton, Celine, Givenchy, Marc Jacobs, klenotnictvím Bulgari, Chaumet, beauty společnostem Acqua di Parma, Kat Von D, Guerlain, Maison Francis Kurkdjian a dalším sází na Rihannu a v rámci skupiny to je první módní brand s celebritou v čele. 
„Pan Arnault mi dal jedinečnou příležitost vytvořit v luxusním sektoru nový módní dům. Bez uměleckých limitů. Nedokážu si představit lepšího partnera, ať už kreativního, nebo obchodního. Jsem připravena ukázat světu, co jsme společně vybudovali,“ říká Rihanna.