Přehlídky


Foto: Louis Vuitton
Výzva k pospolitosti v pánské kolekci Louis Vuitton S/S 2025
Jan Boublík19. 6. 2024
Na zeleně oděném dvoře ústřední budovy UNESCO v Paříži vyjádřil Pharrell své přání: Chce, aby svět držel víc při sobě. Poselství zhmotnil v pokorné kolekci, která byla jakýmsi vystřízlivěním z předchozích kreativních výbojů.

Foto: Louis Vuitton
Kolekce jaro - léto 2025, LOUIS VUITTON
Architektura hlavní budovy Organizace Spojených národů pro výchovu, vědu a kulturu je známá svou velkorysostí. Tvar písmene Y nabízí dostatek světla každé kanceláři a struktura ze skla, oceli a betonu skýtá několikaúrovňové perspektivy. Prostředí, které si tvůrčí tým pánské kolekce Louis Vuitton s Pharrellem v čele vybral, proto nebylo náhodné. Střecha nízkopodlažních budov areálu, která zároveň tvořila i dvůr, jasně předznamenávala, že divák tentokráte nemá být poražen přílivem nezkrotné energie, jak tomu bylo v minulých sezonách. Vlastně úplně naopak. Dostatek místa, kontrastní barvy, hrdě vyvěšené vlajky, symbol planetární velikosti našeho světa a skromná stage pro orchestr a sbor o podlaží níže jasně dokazoval, že Pharrell chce tentokráte multimediální show trochu upozadit a vytvořit upřímně lichotivý podklad pro přehlídku oděvní kolekce.
Když ze zákulisí začaly vyplouvat looky zkoumající různé hloubky černé v různých materiálech (samet, kůže, hedvábný šifon a krystalické aplikace), bylo zřejmé, že Pharrell jako by vystřízlivěl ze showmansky pojatých přehlídek a víc se položil do designérského zkoumání různých poloh materiálů i střihů – jak fungují v různých kombinacích, jak splývají po těle, jak jej uzavírají... Zhruba šedesát looků si tak vystačilo pouze s různými variantami odstínů lidské kůže v různém provedení. Spolu s vlajkami, jimiž mohutně lomcoval silný vítr, který jako by předpovídal bouři, se tak tahle pomyslná předmluva stala silným vzkazem o potřebě lidské sounáležitosti. „Nikdy bych se neopovažoval naznačovat, že právě my u Louis Vuitton jsme jediný důvod, proč se lidé spojují, ale vytvořit ideu spojení je to jediné, co můžeme udělat," řekl Pharrell po přehlídce.
Když ze zákulisí začaly vyplouvat looky zkoumající různé hloubky černé v různých materiálech (samet, kůže, hedvábný šifon a krystalické aplikace), bylo zřejmé, že Pharrell jako by vystřízlivěl ze showmansky pojatých přehlídek a víc se položil do designérského zkoumání různých poloh materiálů i střihů – jak fungují v různých kombinacích, jak splývají po těle, jak jej uzavírají... Zhruba šedesát looků si tak vystačilo pouze s různými variantami odstínů lidské kůže v různém provedení. Spolu s vlajkami, jimiž mohutně lomcoval silný vítr, který jako by předpovídal bouři, se tak tahle pomyslná předmluva stala silným vzkazem o potřebě lidské sounáležitosti. „Nikdy bych se neopovažoval naznačovat, že právě my u Louis Vuitton jsme jediný důvod, proč se lidé spojují, ale vytvořit ideu spojení je to jediné, co můžeme udělat," řekl Pharrell po přehlídce.

Foto: Louis Vuitton
Kolekce jaro - léto 2025, LOUIS VUITTON

Foto: Louis Vuitton
Kolekce jaro - léto 2025, LOUIS VUITTON
Aby celek nepůsobil až příliš vznešeně, a tím pádem i pateticky, učinil Pharrell za přehlídkou opět silnou vizuální tečku v podobě graficky bohatých celků inspirovaných historií domu. Například letošní verze kostkovaného vzoru z černé, modré a zelené byla vypůjčena z verzí cestovních tašek, které v minulosti vznikly pro panafrickou leteckou společnost Air Afrique. Ostatně jméno bývalé přepravní společnosti nedávno obnovil kolektiv umělců a kurátorů coby platformu pro kulturní diskuze a výměnu. Právě s těmi (do kolektivu patří například i publicista a kreativní konzultant Djiby Kebe nebo fotograf Jeremy Konko) návrhář na celé kolekci spolupracoval.
Na tělech takzvaných globálních dandyů byly další odkazy k Air Afrique. Na povrchu černých kožených dresů (Pharrell se prý s LV studiem pokusil o zhmotnění té vůbec nejčernější černé) měli modelové vyražené satirické heslo LVAIRWAYS, které odkazovao k estetice grafik z přelomu milénia, odkud letos Pharrell bral i vzory archivních kabelek. 2YK vibe měly i slavné Alma bags.
Na hudbu však Pharrell rozhodně nezapomněl, coby soundtrack doprovázela přehlídku nová skladba samotného návrháře v podání orchestru a chóru. Byla líbivě podkladová i dost silná na svébytný hudební příspěvek. Otázka je, zda se jí dočkáme i samostatně, či zda se Pharrel nadobro položil do své designérské role. Kolekce S/S 2025 tomu napovídá.
Na tělech takzvaných globálních dandyů byly další odkazy k Air Afrique. Na povrchu černých kožených dresů (Pharrell se prý s LV studiem pokusil o zhmotnění té vůbec nejčernější černé) měli modelové vyražené satirické heslo LVAIRWAYS, které odkazovao k estetice grafik z přelomu milénia, odkud letos Pharrell bral i vzory archivních kabelek. 2YK vibe měly i slavné Alma bags.
Na hudbu však Pharrell rozhodně nezapomněl, coby soundtrack doprovázela přehlídku nová skladba samotného návrháře v podání orchestru a chóru. Byla líbivě podkladová i dost silná na svébytný hudební příspěvek. Otázka je, zda se jí dočkáme i samostatně, či zda se Pharrel nadobro položil do své designérské role. Kolekce S/S 2025 tomu napovídá.

1 / 28
Kolekce jaro - léto 2025, LOUIS VUITTON
Vogue
Doporučuje

Trendy
Jak vytvořit elegantní slavnostní účes bez fénu a žehličky
Natálie Debnárová12. 12. 2025
Knihy
Módní knihovna snů: coffee table knihy pro milovníky kabelek, parfémů, džín i pro sběratele hodinek
Cindy Kerberová5. 12. 2025
Trendy
