Přehlídky

Simone Rocha představila kolekci pro H&M s pomocí interaktivní virtuální reality

Kaia Gerber, Helena Bonham Carter a další osobnosti dnes představily v rámci unikátního virtuálního eventu kolekci Simone Rocha x H&M. Pojďte se spolu s Vogue Czechoslovakia podívat do zákulisí a dál. Tam, kde je svět v pořádku, emoce ryze pozitivní a vše je zahaleno do tylu, mašlí všech velikostí, rudých křišťálů a kde anglické zahrady rozkvétají na romantickém oblečení a doplňcích, které můžete mít už za dva dny i vy. 
Foto: archiv značky
Kaia Gerber v kolekci Simone Rocha x H&M
Když Simone Rocha začínala svou hvězdnou kariéru a rozhodla se vystoupit ze stínu svého otce Johna, byla jsem tu toho. Na její první samostatné přehlídce v rámci London Fashion Week. Teď, po deseti letech, na sobě mám tylové šaty s červenými korálky, ve vlasech obrovskou mašli. Vedle mě leží černá kabelka, taky s velkou mašlí, jen je něco jinak. Nejsem ani v Londýně, ani Paříži, ani New Yorku, ale v Praze. Doma ve svém obýváku. Učesaná, nalíčená a připravená s telefonem v ruce zažít si její kolekci pro H&M. Ne skrze plochou obrazovku monitoru, ale skrze virtuální realitu. 
Doufám, že tato digitální událost přinese všem příjemný okamžik umění, krásy, oslavy a štěstí. ~ Simone Rocha
Výjimečná doba si žádá výjimečná řešení. Místo původně plánové přehlídky nebo digitálního filmu, kterým ostatní značky v současnosti představují nejnovější kolekce, našla irská designérka zcela jedinečné řešení, jak oficiálně uvést svou limitovanou kolekci pro švédský řetězec. Místo 2D zážitku (prostě se na všechny přehlídky díváme jen na livestreamu a to je všechno) vytvořila spolu s malířkou Faye Wei Wei virtuální realitu, díky níž mi domů právě přišla Kaia Gerber v černém kabátu a Helena Bonham Carter se prohlíží v zrcadle.  
Foto: archiv značky
Helena Bonham Carter v kolekci Simone Rocha x H&M
Foto: archiv značky
Simone Rocha x H&M
Foto: archiv značky
Simone Rocha x H&M
„Tento rok vyžadoval, abychom našli nové způsoby práce a setkávání se,“ říká k uvedení kolekce pro H&M irská designérka Simone Rocha. „Jsem nadšená, že mohu oslavovat tak inovativním způsobem, s využitím technologie AR. Společně tak dostaneme úžasné osobnosti, které jsou součástí kolekce, přímo do domovů lidí. Vždy jsem chtěla, aby tato kolekce vykouzlila touhu pro oblékání a pro setkávání se s rodinou, přáteli a blízkými.“
I když bych samozřejmě ráda zažila prezentaci naživo, tento zážitek se tomu nejvíce přibližuje. Látku cítím na sobě, emoce virtuální reality se skvěle vybranými protagonisty mi vykouzlila úsměv na tváři. Kdo ví, třeba právě tohle je cesta k tolik diskutované udržitelnosti. Žádné mnohahodinové lety, hotelové pokoje, ani stres ze sálu přeplněného lidmi, které během fashion weeku vídáte na každém kroku, ale prohodíte spolu maximálně tři slova, protože všichni jsme zahleděni do svých telefonů a realitu kolem sebe stejně vnímáme převážně skrz monitor iPhonu. Místo pop-up storů pop-up lookbooky. Větší klid a pohoda. Nebo? On ten stres, shon a davy fotografů a turistů čekajících před lokací v marné snaze proklouznout dovnitř a být alespoň na chvilku součástí toho módního cirkusu všichni zúčastnění milují i nenávidí zároveň.
Jinak bude vypadat i nákup letošní designové kolekce. Žádné fronty, ani večírek noc předem, kam jinak chodím s dlouhým seznamem od svých kamarádek, které touží ulovit také něco pro sebe, než všechno beznadějně zmizí z ramínek a štendrů. Tentokrát si nařiďte budíka a buďte připraveni s prsty na klávesnici. Ve čtvrtek 11. března se sejdeme v e-shopu HM.com. Hodně štěstí a ne, že mi vykoupíte moje vyhlédnuté oblečení a doplňky. Opravdu je nutně potřebuju. OK, chci. Domluveno?