Přehlídky

Rodinná setkání v Chanel Haute Couture

Virginie Viard představuje jarní haute couture kolekci módního domu Chanel očima Antona Corbijna na slavných tvářích v čele s Lily-Rose Depp a Marion Cotillard. Vítejte v Rue Cambon č. 31, odkud zamíříme s Vanessou Paradis a Penélope Cruz na přehlídku do Grand Palais.
Stejně jako ostatní návrháři, ani kreativní ředitelka módního domu Chanel Virginie Viard nemohla uspořádat klasickou módní přehlídku. Zároveň se ale nechtěla spoléhat jen na módní film z karantény, a tak společně s Antonem Corbijnem a celým kreativním týmem přišla s kombinací náladových fotek a show v Grand Palais, které se ale zúčastnily pouze slavné ambasadorky značky. Ty nejdříve vyfotil Corbijn v prostorách ateliéru a na slavných zrcadlových schodech v Rue Cambon, na nichž sedávala Coco Chanel při prezentacích haute couture kolekcí, a poté následoval průvod 32 modelek, které sestoupily do pařížského Grand Palais, kde se tradičně přehlídky Chanel konají, a představily nejnovější haute couture linii v zářivých odstínech růžové, černé, tyrkysové a béžové.
„Miluji velká rodinná setkání, při nichž se sejdou všechny generace. Právě o této hřejivé atmosféře je dnešní Chanel. Ostatně Chanel je jako rodina,“ vysvětluje záměr kreativní ředitelka, která se po smrti Karla Lagerfelda postavila do čela jedné z nejslavnějších módních značek světa. 

Po čem ženy touží

„Vždycky přemýšlím o tom, co by dneska chtěly mít ženy ve svém šatníku,“ říká Virginie Viard. V jejím podání to je pohodlné oblečení v optimistických odstínech, velké romantické sukně slibující zářivou budoucnost mimo tvrdou realitu. Siluety inspirované tanečními kostýmy umocňují touhu po svobodě a volném pohybu, vrstvené sukně evokují letní večírky pod širým nebem. Klasický Chanel kostým se objevuje v kombinaci s nohavicemi rovného střihu, sako se ve spodní části otevírá, sukně končí nad koleny i uprostřed lýtek podle toho, jakou zrovna máte náladu. 
Tvídem prostupuje zlatá niť, která se v podobě mřížky objevuje i na botách na klínovém podpatku. Dlouhá krajková sukně zdobená bílými kvítky sedmikrásek lze odepnout, nebo nosit přes šaty ze stejného materiálu. Perleťově šedý tyl s markamé střídají jemná peříčka na organze. Vestičky odkazují na pánský šatník, bolerka a dvoubarevné Mary Jane boty na španělské tanečnice.