Móda

Podfukářka Anna Delvey v centru dění a znovuzrození Helmuta Langa aneb to nej z NYFW

Slavná podvodnice, jejíž příběh inspiroval i seriál na Netflixu, uspořádala přehlídku Shao Yangovi, mladému absolventovi z Parsons. Znamená to návrat takzvané inventing Anny? 
„Anna je popkulturní fenomén,“ říká o falešné dědičce Kelly Cutrone, kontroverzní publicistka, která Anně pomohl celou přehlídku zorganizovat i přes přetrvávající domácí vězení. Netradiční. Ovšemže, bavíme se přece o tom nejlepším z New Yorku!   
Foto: Getty Images
V podvratné eleganci Helmuta Langa se tílko rovná košili a sako zase uniformě, kterou lze navíc obléct naruby. Tyto nihilistické principy uvažování nový kreativní ředitel Langova odkazu, nadějný Peter Do, převzal beze zbytku a představil kolekci, která přísedícím vyrazila dech. Nejen tím, jak vypadala. Peter Do využil fokus na dynamiku ostrého detailu a celistvost formy. A zároveň přivedl zpět do hry slova. Ne obyčejná. Helmut Lang spolupracoval s americkou konceptuální umělkyní Jenny Holzer, pracující s texty, od poloviny devadesátých let. Spolu přivedli do kampaní i na trička výrazná hesla. Peter Do udělal to samé, jen si ke spolupráci vybral oslavovaného amerického literáta vietnamského původu Oceana Vuonga, autora oceňovaného románu Na Zemi jsme na okamžik nádherní
Jak se řekne autoklempíř na sedm? Dion Lee! Jeho kolekce jakoby artikulovala srovnání práce a skutečné práce, a to sice kontrastem metalických barevných ploch s těmi monochromatickými, matnými a také využitím konkrétních hardwarových prvků. Kdo jiný by našel odvahu v rámci střihu jednoho overalu vsadit do textilie francouzský klíč?
Alejandro Gómez Paloma se vrátil do New Yorku, aby dokázal, že nová křehkost mužům sluší. Cats své přehlídky oblékl do artdecových ženských kostýmů. Kolekce Cruising in the Rose Garden pracovala se samými něžnostmi: peříčka, krajky a průsvitné florální šifony. K jeho andalúzskému dědictví pak pozornost přiváděl detail růže v doplňcích.   
Svět hoří, ale my jsme zde. Přehlídka je to jediné, co umíme." Hillary Taymour, kreativní ředitelka značky Collina Strada, se netají svým pesimismem, který ji přepadá v souvislosti s úvahami nad radikálními změnami klimatu. O to víc optimisticky se rozhodla působit na runwayi. Při tvorbě groteskní kolekce, která v jedinečné show, zdá se, paroduje skutečnou módní přehlídku, se snaží maximálně zúročit udržitelné procesy, a proto přináší nehezkou, zato ekologickou estetiku.