Móda

Je to Bella Hadid, nebo ne? Abatyše techna a lásky Dalton DuBois zavřela Diesel show a odstartovala tak doopravdy Milan Fashion Week

Glenn Martens se vzdal konceptuálních rovin, přesto spolu s Renzem Rossem v Miláně uspořádal show, která vykopla značku mezi trendsettery.  
K bouři se toho dne v Miláně schylovalo celý den. Někdo ji vyhlížel s obavami, já s napětím. Bouře jsou přece důležité. Dodávají plnost některým prožitkům. Včera večer to platilo dvojnásob. 
Od začátku podnikání v módním průmyslu působil Renzo Rosso jako disruptor. Kampaní Diesel z roku 1994 jako jeden z prvních přiznal, že se nestydí podporovat lásku bez předsudků. Černobílá fotografie Davida LaChapella tehdy zachycovala Boba Parise a Roba Jacksona, it gay pár 90. let, jak se v roli námořnických důstojníků vášnivě líbají s bitevním křižníkem v pozadí. Letos chtěl svou pověst Rosso podpořit obrovskou rave party, na kterou sezval dohromady 7000 hostů. „Tady máte, to je móda, není ničí, je vás všech a baví nás,“ jako by křičel na hrstku insiderů a víc jak 6000 fanoušků, kterým nabídl lístky. Nešlo proto čekat nic menšího než show gigantských rozměrů. A tou se včerejší přehlídka Diesel skutečně stala.   
Když jsem se zařadil na určené místo, udeřila silná průtrž. Jako na zavolanou. Do dešťových vln v tu chvíli začne problikávat ostré studené světlo z věží reflektorů a podprahové elektro beaty imitující deformaci kovu, zatímco sirény odpočítávají začátek. První look, simultánně promítaný i na obří obrazovku, působí jako klidný rozjezd. Martens si nepřeje vystřílet vše na první pokus. Dav i přesto šílí. Mysl penetrující techno soundtrack všechny nutí k pohybu.

Z první desítky looků je patrné, že se Martnes rozhodl pro samotnou analogii příběhu Dieselu. Takřka výhradně denimovými looky jako by nastavoval základní teoretický rámec. Denim is what we do. Další kapitola ale na sebe nenechala dlouho čekat. S postupující gradací a sílícím deštěm reflektory i hudba víc a víc imituje efekt epické bouře. Džínovina se na castu zdánlivě rozpadá. Fragmentaci denimu Martens těží na maximum, až se zdá, že před našimi zraky pochodují vojáci v kamufláži. V sugestivním stylingu Ursiny Gysi (která stojí za poslední kampaní Jacquemus) se objevují fascinující šperky na pažích. Přibývají i ostřejší a neonové barvy. Tihle matrixoví vojáci byli zřejmě vysláni do tropické džungle mimo naši galaxii bojovat za pozemské techno. Tu a tam dokonce začne variaovat make-up. Stříbřitě bílé a zlaté tváře připomínají nelidské entity inspirované slavnou bondovkou Goldfinger. 
Ve chvíli, kdy se na mole objevují výrazně tvarované péřovky, míří Martnes k velkolepému finále s triumfální iluzí. Poslední metalické looky zakončuje ten čistě černý a v něm žena nápadně připomínající Bellu Hadid s protetikou. Média i influenceři ihned označují Bellu na svých sociálních médiích. Pomyslné kachny se chytá například i italská Elle a původní Cosmopolitan. Ihned potom, co skončí show, se ale rozjedou pochybnosti. Ještě ten večer na after party mezi hosty přichází Dalton DuBois, modelka, která v záměrně upraveném make-upu přehlídku zavírala. Byl to záměr, nebo omyl?  

Glenn Martens kolekcí S/S 2024 tak trochu opustil konceptuálně iluzorní oděvy, ukryté chytáky a intelektuální fígle a rozjel fantazii naplno. Nefiltrovaná zábava. Akorát včas. Diesel se podařilo takzvaně reinventnout, teď je čas na party. Díky!