Móda


Foto: TNO
Cool značky, které nám připomíná letošní olympiáda
Jan Boublík21. 5. 2024
Olympijské hry 2024 v Paříži přinášejí nejen vzrušení z vrcholového sportu, ale také inspirativní módu. Tyhle značky se coby autoři olympijských kolekcí představují buď úplně poprvé, nebo po hodně dlouhé době. A nás baví.

Foto: LW Pearl
LW Pearl
Debutovou sportovní kolekci chystá původně irská značka sice až v červenci, ale už teď obléká ostrovní sportovce. Laura Weber, zakladatelka značky, se nechala inspirovat archivem olympijského oblečení od 20. let minulého století a propojila historické prvky s moderními výkonnými materiály.

1 / 4
Foto: LW Pearl
Lululemon
Lululemon, kanadský fenomén v oblasti sportovního yogawearu, je známý technicky dokonalými střihy se speciálně upravenými elastickými švy. Značka byla založena ve Vancouveru v roce 1998 a vyniká svým technologicky pokročilým oblečením. Aktuální olympijská kolekce se vyznačuje termoregulačními látkami, které pomáhají udržet sportovce v chladu během závodů, a konvertibilními vrstvami, které se přizpůsobují proměnlivému počasí v Paříži. Kromě toho: 10 % z výtěžku z prodeje všech produktů z kolekce Future Legacy bude věnováno kanadskému olympijskému a paralympijskému týmu, což podporuje kanadské sportovce v přístupu k potřebným zdrojům, vybavení a financování.

Foto: LuluLemon
The New Originals
Značka se zrodila v uměleckém undergroundu v Amsterdamu. Od svého založení v roce 2011 se TNO vyvinulo z kreativního kolektivu do uznávaného jména streetwearu. Jeho designová filozofie spojuje klasický americký preppy styl s hudebními vlivy a retro typografií a vytváří bohatý narativ. S heslem Creatives Are The New Athletes oslavuje TNO tvůrce coby novodobé atlety a nabízí oblečení, které je stejně dynamické a výkonné jako ti, kdo je nosí. Olympijská kolekce je plná národní fotbalové oranžové, ale i sportovního tailoringu.

1 / 4
Warm Memories Lookbook
Decenio
Kdybyste v pomyslném vizuálním výkladovém slovníku módy hledali pojem středomořský styl, navedl by vás na stránky této portugalské značky. U Decenio obvykle šijí z prvotřídního hedvábí a lnu, ale pro potřeby olympijské kolekce pro portugalský tým vrcholových sportovců vytvořili řízné celky z denimu v kombinaci s funkčními materiály, ale také s prvotřídní bavlnou. Svým charakterem sportovní pokus Decenia trochu připomíná kolekce Lacoste.
Stéphane Ashpool
Stéphane Ashpool je jméno, které určitě znáte. Zakladatel značky Pigalle vstoupil do módního průmyslu už v roce 2002, kdy spolu se svou matkou založil kreativní agenturu Vida9, která produkovala přehlídky pro Ricka Owense, Garetha Pugha, Christiana Diora a Nike. Teď se ale spojil s francouzským olympijským týmem a vytvořil jak do akvarelů namočenou směs sportswearu.

Foto: Pigalle
Olympijská kolekce od Stephana Ashpoola
Vogue
Doporučuje

Health
Proč je komunita skvělou motivací, když se vám v zimě nechce hýbat a chodit ven
Soňa Hrabec Kotulková5. 12. 2025
Společnost
Christy Martin: Šampionka v boxu, která bojovala o svůj život
Michal Josephy23. 11. 2025
Cestování
