Make-up

Nebojte se vybočovat a ctěte soukromí. Jak se stát make-up artistou celebrit

Jak dosáhnout úspěchu ve světě, kde vládnou ostré lokty a je plný tvrdé konkurence? Vyzpovídali jsme ty nejlepší z nejlepších a zde jsou jejich rady i tajné tipy.

Udělejte si kurz

Naštěstí dnes existuje spousta skvělých kurzů líčení. A nemusíte být ani v New Yorku, Londýně či Paříži. Zaměřte se na ty ve svém okolí, které vás naučí vypilovat základní dovednosti k dokonalosti.
"Chodila jsem na uměleckou školu v Mnichově. Tam jsem mimo jiné začala pracovat v divadle a získala cenné zkušenosti. Potkala jsem tam známého maskéra Norberta Cheminela, který byl v té době jedním z nejuznávanějších ve svém oboru," říká make-up artistka Monika Blunder, mezi jejíž klientky patří Gemma Chan, Amanda Seyfried a Jennifer Garner.

Pracujte v terénu

Na začátku kariéry je důležitá každá pracovní zkušenost a ty nejlepší načerpáte jedině za předpokladu, že budete pracovat s lidmi.
"Začínal jsem na volné noze prodejem kosmetiky Stila v obchodním domě Saks Fifth Avenue v New Yorku. Postupně jsem pracoval také pro Dior nebo Yves Saint Laurent, než jsem nakonec skončil u Bobbi Brown, kde jsem zůstal několik let," popisuje Vincent Oquendo, který pravidelně spolupracuje s topmodelkou Karlie Kloss, Lily Collins a Ellou Balinskou.
Make-up artista Patrick Ta, který se stará o glow Gigi Hadid a Kim Kardashian, začínal u MAC Cosmetics v rodné Arizoně. "Díky tomu jsem se naučil dělat líčení na nejrůznější společenské události." 
Foto: ADRIAN DENNIS/AFP/GETTY IMAGES

Učte se od zkušenějších

Využijte jakékoliv příležitosti. "Jednou jsem potkala maskéra Paula Starra a prostě jsem se ho zeptala, jestli nepotřebuje asistentku. Hned poté jsem uzavřela kontrakt s první agenturou a začala dělat asistentku pro Kevyna Aucoina," prozrazuje Monika Blunder.
Pro Vincenta Oquenda byla hlavním hnacím motorem k rozjetí kariéry tvrdohlavost a neústupnost. Za svým snem dělat asistenta královně make-upu Pat McGrath šel tvrdě a vyplatilo se. "Dostal jsem příležitost asistovat Pat McGrath během akce Fashion's Night Out v New Yorku. Její agenty jsem uháněl celé tři roky a mezitím se mi podařilo spřátelit s několika stálými členy jejího týmu. Jedním z nich byla Renee Garnes, která mě nakonec doporučila. Z toho dne si nic nepamatuju, vzpomínám si jen, že jsem tvrdě dřel. Své ego jsem nechal za dveřmi."

Sestavte svůj make-up kit chytře

"Skládání make-up kitu se může hodně prodražit. Ale myslím, že nejdůležitější je mít širokou paletu make-upů v různých odstínech. Vždy proto nejvíce utrácím právě za make-upy a péči o pleť. Řasenky, oční stíny a rtěnky můžete mít klidně z drogerie. Cenově dostupné paletky očních stínů jsou skvělým základem," říká Blunder.
Foto: MILES WILLIS/GETTY IMAGES

Buďte profesionálem za každé situace

"Buďte pozorní a naslouchejte svým klientům. Buďte otevření všem lookům, ale nikdy nezapomeňte sdělit svůj profesionální názor," radí Patrick Ta.
"Mým základním pravidlem je, že se nikdy se svými klienty nepřátelím. Beru svou práci vážně a nikdy své osobní věci nepletu s prací. Současná generace maskérů se sice snaží udělat ze svých slavných klientů nejlepší kamarády, ale když přijdu do práce já, snažím se ze sebe dostat to nejlepší," dodává Blunder.

Přijďte dobře připravení

Vyhledejte si co nejvíce fotek svých klientů, abyste poznali, jaký mají styl. "Vždy si najdu snímky z červeného koberce a zaměřím se na jejich nejnovější looky, díky tomu dopředu vím, které barvy jim budou nejvíce slušet," říká Blunder.

Soukromí na prvním místě

Většina maskérů je na volné noze a sociální sítě využívají jako svůj hlavní nástroj propagace. Ačkoliv je to skvělý způsob, jak o sobě dát vědět, musíte myslet na soukromí klienta. "Jednou z nejdůležitějších věcí je respektování soukromí všech zúčastněných," zdůrazňuje Oquendo. "V éře sociálních sítí je snadné na něco takového zapomenout, ale když fotím nebo natáčím video, vždy požádám o povolení a před zveřejněním předložím finální fotku či video ke schválení. Dlouho mi trvalo, než jsem to pochopil, protože sociální sítě se neustále vyvíjejí. Je však důležité, aby vaši zákazníci vždy věděli, že je pro vás jejich soukromí na prvním místě."
Foto: Getty Images

5 pravidel pro začínající maskéry podle Patricka Ta:

* Buďte pokorní a poučte se z každé zkušenosti.
* Buďte trpěliví. Každý klient má ohledně make-upu jiné požadavky a zábrany.
* Buďte ochotní se neustále zdokonalovat.
* Buďte otevření všem možnostem. Naslouchejte klientům, jejich přáním, a pokud je to nutné, nasměrujte je.
* Buďte jedineční. Nebojte se vybočovat svým tvůrčím přístupem.

5 must-have produktů maskéra celebrit:

* Tužky na obočí
* Pinzeta
* Kapky do očí