Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Make-up

Autentický beauty portrét Gwen Stefani

Cindy Kerberová16. 9. 2022
Ultra tenké obočí, pečlivě vykreslená černá linka protahující oči, platinově blond vlasy a jewelry make-up dlouho předtím, než se stal neodmyslitelnou součástí televizního fenoménu Euforie. Gwen Stefani výrazně ovlivnila módní a beauty scénu ještě jako zpěvačka skupiny No Doubt a letos svůj status ikony potvrzuje hned několikrát. 
Gwen Stefani pro Vogue Czechoslovakia, říjen 2022
Foto: Morelli Brothers
Gwen Stefani pro Vogue Czechoslovakia, říjen 2022
Tento článek by mohl začít tím, jak mě v devadesátkách uchvátila image Gwen Stefani natolik, že jsem se začala nejen snažit napodobit její make-up a účesy (naštěstí jsem nikdy neměla ten šílený nápad sama sobě vytrhat obočí na absolutní minimum), líčila jsem široké daleké okolí, a dokonce jsem se přihlásila na kosmetickou školu, kam mě vzali právě na základě fotografií mých pokusů o „Just A Girl“. Ale začněme raději od současnosti. 
Cover star říjnového vydání Vogue Czechoslovakia se letos přidala na dlouhý seznam celebrit s vlastní beauty značkou. GXVE Beauty se poprvé objevila na jaře v americké Sephoře a nebylo žádným překvapením, že make-up produkty cílí zejména na rty a obočí, dvě výrazné partie, které Gwen Stefani zdůrazňuje po celou svou kariéru kdekoliv se objeví. Díky své spolupráci z minulosti s Revlon a Urban Decay nebylo uvedení a vývoj líčidel pro zpěvačku, herečku a skladatelku v jedné osobě krokem do neznáma. Americké značky si ji najímaly ve chvílích, kdy samy chtěly ve velkém propagovat rudé rtěnky.  
Název značky vychází ze zpěvaččina podpisu „G x a čte se stejně jako anglické slovíčko „give. Tekutá rtěnka I'm Still Here se vyprodala během týdne. A to ji okolí od uvedení vlastního beauty brandu zrazovalo. Ano, je pravda, že aktuální beauty scéna se rozrostla do obřích rozměrů, novinky se dají počítat v desítkách tisíc ročně a místo v kamenných obchodech, stejně jako pozornost publika na sociálních sítích, nejsou nafukovací. Zatímco Rihanna  s Fenty Beauty měla před pár lety poměrně snadnou pozici, Gwen Stefani vkročila do byznysu ve chvíli, kdy konkurence dosahuje masivních rozměrů a úspěch nezaručuje ani slavná tvář, ani počet followerů. Veganské produkty GXVE kromě relevantního složení, designu a funkčnosti mají jedno obrovské plus — jsou maximálně autentické. Jak v mnoha rozhovorech přiznala, líčením je posedlá od dětství a rty si červenou rtěnkou dokáže s naprostou přesností nalíčit za jedinou minutu. 
Gwen Stefani v kampani na svou značku GXVE
Foto: archiv značky
Gwen Stefani v kampani na svou značku GXVE
Make-up produkty značky GXVE by Gwen Stefani
Foto: archiv značky
Make-up produkty značky GXVE by Gwen Stefani
Gwen Stefani v kampani na svou značku GXVE
Foto: archiv značky
Gwen Stefani v kampani na svou značku GXVE
Minulý týden cenami oceněná zpěvačka spustila v rámci svého brandu GXVE Community on-line platformu pro milovníky „líčení, kteří nacházejí inspiraci, individualitu a sebevyjádření prostřednictvím uměleckého přístupu. Svým zákazníkům poskytuje nástroje potřebné k vytváření, sdílení, inspiraci a zároveň jim přináší finanční prospěch díky 30% provizím, které jsou vyšší než průměr v oboru. Šanci stát se ambasadorem má prakticky každý, stačí vyplnit formulář, napsat něco o sobě a doufat, že budete vybráni. 
GXVE Beauty je další kapitolou mého života. Je pokračováním mé vášně pro kreativitu, hledání identity a uměleckou tvorbu. Líčení vám dává svobodu hrát role, které chcete hrát,řekla zakladatelka značky. „Snila jsem o dni, kdy spustím komunitu GXVE, a teď je to tady. Chtěla jsem se spojit s lidmi, kteří byli po celou dobu mými partnery. Vždycky jsme si vyměňovali lásku, ať už prostřednictvím hudby, kterou jsem psala, módy a nyní i krásy. Pokud milujete make-up a jste rádi svými vlastními individualitami, budete tuto komunitu milovat a já se nemůžu dočkat, až uvidím, co kdo vytvoří.  Ti, kteří budou vybráni jako GXVERS, získají exkluzivní přístup k videím od Gwen, výukovým lekcím o produktech a další benefity včetně zmiňovaného finančního ohodnocení.
Zatímco u mnohých celebrit lze o jejich znalostech beauty produktů úspěšně pochybovat, make-up je pro Gwen Stefani vášní. Na konci 80. let Gwen pracovala v obchodním domě v kalifornském Anaheimu u pultu s líčidly, kde si zdokonalovala svou techniku na zákaznicích, které chtěly k nákupu v podstatě jen dárek zdarma. „Byla jsem falešná vizážistka v tom smyslu, že mě nikdy nevyškolili a nikdy se nikomu nezodpovídala,  řekla v rozhovoru pro americký Glamour. „V líčení jsem našla kouzlo. Nejde ani o to, jak lidé vypadají; jde o to, jak se cítí. GXVE byla skoro jako můj záložní životní plán, který se mi teď daří plnit, ale můžu tak trochu dělat obojí (jako zpěvačka i autorka), což je skvělé.  Velmi úspěšný záložní plán, velmi mladá značka, co se chystá na globální trh.
Gwen se nikdy netajila tím, že make-up je vedle hudby její vášní. „Líčení je jedna z těch věcí, o kterých bych mohla mluvit celý den, a nikdy by mě to neomrzelo. Miluji glam.“ Červený koberec si dle svých slov užívá více ve fázi příprav. Na rozdíl od většiny svých kolegyň nemá svého make-up artistu, profesionála, s nímž by intenzivně spolupracovala. Důvodem je špatná zkušenost, kterou měla hned ze začátku své kariéry. Šlo o focení na obal první desky No Doubt a právě kvůli líčení se necítila ve svém kůži. Věděla jsem, že když se líčím sama, vypadám hezčí, ale bála jsem se něco říct. Pořád jsem se na ty fotky dívala a říkala si: ‚Fuj'. Pak už jsem to vzala do vlastních rukou.“ Strach Gwen Stefani sice časem opustil, ale vlastní vize a zkušenosti ji dovedly až do bodu, kdy se hrdě může postavit produkty s vlastním jménem a vykročit na červený koberec MET Gala, na který se opět letos líčila bez cizí pomoci.
Ultra tenké obočí po vzoru Jean Harlow, kterou si mimo jiné zahrála v oscarovém snímku Martina Scorseseho Letec s Leonardem Dicapriem v hlavní roli, nechala v minulosti. Precizní tvar a geometrická přesnost ji však zůstaly. Stejně jako dokonalé černé linky a rtěnka. Velmi často červená, ale stejně tak dobře vypadá v nude odstínech. „Pokud máte oční linky, obočí a rty, myslím, že se obejdete bez řas. Je to pak spíš punkrockový look.“ 
Stejně jako její beauty idol, i Gwen má trik na líčení rtů — přetažení jejich přirozené kontury. „Opravdu do funguje. Když jsem se to ještě učila a udělala poprvé, moje děti na mě volaly: ‚Co sis to udělala se rty?' A já na to: ‚Nic, přísahám. Sundám si to a uvidíte. Tady je to jen přetažené. A když si takhle přetáhnete horní ret, tak prostě získáte takový strašně našpulený vzhled.'“     
Gwen Stefani cestou do talk show Jimmyho Kimmela, březen 2022
1 / 18
Gwen Stefani cestou do talk show Jimmyho Kimmela, březen 2022
Foto: RB/Bauer-Griffin/GC Images