Ikonická česko-slovenská kosmetika očima designérů
Cindy Kerberová16. 2. 2021
Roky si pokládám otázku, proč se z české a slovenské kosmetiky zatím pořád ještě nestalo to, co se strhlo kolem produktů z Asie, Skandinávie nebo v posledních letech z Německa. Složením a účinky častokrát totiž překoná všechny ostatní o mnoho délek. Že by to nakonec opravdu bylo jen v designu?
Nápad vzít a vizuálně předělat ikonické produkty lokálních značek jsem v hlavě nosila hodně dlouho. A pokaždé, když spolu s grafiky skládám produkty na stránky nového čísla Vogue, řešíme stejný problém. „Ono se to sem vizuálně nehodí.“ Ano, mají pravdu, zejména tradiční značky působí vedle zahraničních jako z jiného světa. Mají skvělý obsah, ale forma jaksi neladí se současnými trendy v designu. Díky
březnovému číslu, jehož tématem je kreativita a kreativní proces, jsem svůj nápad konečně vyslovila nahlas.
Vybrala jsem tradiční produkty od lokálních značek, které obstály ve zkoušce časem, a sestry Dostálkovy, které celé březnové číslo kurátorovaly, aby oslovily designéry. Jak to celé dopadlo, se můžete podívat na str. 106 až 111 v
článku Konzervace. Kdo stojí za inovativními návrhy na krém na ruce Indulona, na opalovací mléko Sahara, novou podobou Maryna Lux Creme či za novým logem Ryoru a make-upu budoucnosti od Dermacolu?