Krása

Ikonická česko-slovenská kosmetika očima designérů

Roky si pokládám otázku, proč se z české a slovenské kosmetiky zatím pořád ještě nestalo to, co se strhlo kolem produktů z Asie, Skandinávie nebo v posledních letech z Německa. Složením a účinky častokrát totiž překoná všechny ostatní o mnoho délek. Že by to nakonec opravdu bylo jen v designu?
Nápad vzít a vizuálně předělat ikonické produkty lokálních značek jsem v hlavě nosila hodně dlouho. A pokaždé, když spolu s grafiky skládám produkty na stránky nového čísla Vogue, řešíme stejný problém. „Ono se to sem vizuálně nehodí.“ Ano, mají pravdu, zejména tradiční značky působí vedle zahraničních jako z jiného světa. Mají skvělý obsah, ale forma jaksi neladí se současnými trendy v designu. Díky březnovému číslu, jehož tématem je kreativita a kreativní proces, jsem svůj nápad konečně vyslovila nahlas.
Když máme tolik skvělé kosmetiky na straně jedné a tolik výborných grafických designérů, typografů a ilustrátorů na straně druhé, co je spojit dohromady?
Vybrala jsem tradiční produkty od lokálních značek, které obstály ve zkoušce časem, a sestry Dostálkovy, které celé březnové číslo kurátorovaly, aby oslovily designéry. Jak to celé dopadlo, se můžete podívat na str. 106 až 111 v článku Konzervace. Kdo stojí za inovativními návrhy na krém na ruce Indulona, na opalovací mléko Sahara, novou podobou Maryna Lux Creme či za novým logem Ryoru a make-upu budoucnosti od Dermacolu?
Foto: Ľubica Segečová

Ľubica Segečová

Její bílá webová stránka obsahuje pouhá dvě slova, na Instagramu @lubicasegecova má jen pár postů. V digitálním světě je grafická designérka Ľubica Segečová stejně minimalistická jako její tvorba. Absolventka Vysoké školy výtvarných umění v Bratislavě si vybrala na redesign modrý krém na ruce Indulona
Foto: Zuzana Burgrová

Zuzana Burgrová

Doménou grafické designérky Zuzany Burgrové jsou monochromatické kresby uhlem a pastelem. Pro Vogue Czechoslovakia vytvořila absolventka ateliéru Grafického designu a vizuální komunikace na pražské UMPRUM zcela novou podobu legendárního opalovacího mléka Sahara od nejstarší české značky Astrid. Zaměřila se nejen na písmo, ale dala produktu zcela nový tvar a styl, který okamžitě zatoužíte mít ve své povinné kosmetické výbavě nejen na léto.
Foto: Jakub Samek

Jakub Samek

Typograf Jakub Samek má ve svém portfoliu spolupráci s Nike, beauty concept storem Ingredients nebo s pražským fashion weekem. Pro projekt redesignu nejznámějších česko-slovenských kosmetických produktů, které obstály ve zkoušce časem, si vybral výživný krém Maryna Lux Creme. Bohaté textuře a typicky červenému obalu změnil barvu a samozřejmě písmo tak, že vypadá jako nejnovější beauty zázrak ze západního pobřeží Spojených států. Neobyčejnému krému v obyčejné plastové krabičce s kulatým víčkem vymyslel image, po jaké by šíleli i ti nejstylovější surfaři.
Foto: Klára Kvízová

Klára Kvízová

Letos slaví česká kosmetická značka Ryor třicet let na trhu. Přesně před třemi dekádami odstartovala svou královskou jízdu Výživným krémem Exclusive. Pro Vogue CS sáhla Klára Kvízová ze studia ReDesign do svého archivu a podělila se o rebranding, který připravila spolu s Radimem Babákem v lednu 2001. 
Foto: Martin Groch
Martin Groch
Grafický designér a ilustrátor Martin Groch se podíval na nejslavnější lokální kosmetický produkt. Voděodolný a extrémně krycí Dermacol Make-Up Cover se pod jeho rukama proměnit v make-up budoucnosti; zábavný, barevný a vystupující z řady nudných béžových lahviček. Ikona ve zcela novém kabátě na vás čeká na stránce 113 březnového vydání Vogue Czechoslovakia.