Vogue LeadersMichal Orsava o budoucnosti reklamy: Dnes je personalizace atrakce, zítra nutnost
Danica Kovářová21. 5. 2025
Proslavil se videem, ve kterém Tom Hanks odkrývá tajemství Brna. Inovátor v oblasti videomarketingu a personalizovaného obsahu Michal Orsava v rozhovoru pro Vogue Leaders mluví o tom, proč na nás reklamy na míru tak dobře fungují.
Foto: Adéla Havelková for Vogue CS
Vaše cesta k Weboutu vedla přes humor a film. Jaká byla vaše původní vize?
Moc mě baví kreativita. Už ve dvanácti jsem točil u
babičky parodie na seriály a filmy. Postupně jsem to díky filmovému vzdělání začal dělat profesionálně. Vytvořil jsem třeba video, kde Tom Hanks ze Šifry mistra Leonarda chodí po Brně a řeší místní záhady nebo kde
Harry Potter bojuje se Zemanem. Spojoval jsem nespojitelné. Lidi to bavilo, miliony zhlédnutí. Ale pak přišla taková kreativní krize – témata se vyčerpala, byl covid, nálada nikde. A právě tehdy nás s kolegou Karlem Juřičkou napadlo: Co kdybychom každého diváka vtáhli do děje? Udělali video o něm, pro něj? První jsme zkusili: „Staň se
Jamesem Bondem.“ Lidi zadali jméno, nahráli fotku a za dvě vteřiny měli vlastní bondovské video. Byli nadšení a sdílel to i
Petr Pavel. Tehdy jsme si řekli: Tohle funguje, pojďme to posunout dál. Tak vznikl nápad na Webout.
Kdy jste si uvědomili, že váš nápad funguje i komerčně?
Už v té první kampani. Klient chtěl jen popřát veselé Vánoce, ale pomocí
personalizace jsme každému příjemci dali video s jeho jménem a unikátním sledovacím kódem. Personalizace lidi bavila, dokoukatelnost byla 95 %, což je šíleně vysoké číslo. A ten moment změnil u klienta vnímání celé věci – začal to brát vážně, protože to nebyla jen legrace, ale mělo to velký
marketingový dopad.
Co vás přesvědčilo, že má smysl myšlenku dál rozvíjet?
Lidé reagovali úplně jinak než na klasické reklamy. Měli pocit, že to video je opravdu pro ně. Byli vtažení, překvapení, začali psát pozitivní reakce. A díky tomu se nabalily další značky, které chtěly to samé. Dodnes je to neobvyklé. Zkuste si vzpomenout, kdy jste naposledy dostala personalizované video... Chceme, aby přestalo být luxusem korporací a stalo se běžnou věcí.
V jakém případě se zatím personalizace osvědčila nejvíc?
Například u sportovních klubů nebo HR. Představte si, že jste fanoušek a během pár vteřin si vytvoříte video, kde na vás mluví váš oblíbený hráč, ukazuje tričko s vaší fotkou, má tetování s vaším jménem. A rovnou z videa si můžete koupit dres se svým jménem. Lidi byli úplně utržení. V případě
České spořitelny mohl ředitel Tomáš Salomon díky personalizaci pozvat každého z 15 000 zaměstnanců velmi osobním způsobem na oslavu výročí. Nebo třeba značka Notino, která díky personalizaci mohla popřát všem zákaznicím k dvacátému výročí a každé z nich doporučit relevantní produkty přímo na míru.
Neobáváte se, že se z nápadu stane nový normál a efekt se vyčerpá?
Určitě to přestane být výjimečné. Ale v ten moment už to bude standard – a značka, která nepersonalizuje, bude pozadu. Dnes je to atrakce, zítra nutnost. A zároveň to dává smysl i značkám, které přesněji cílí, víc prodají a zákazník cítí, že o něj mají zájem.
Na čem teď konkrétně pracujete?
Mimo jiné jsme s naší kreativní produkcí Filmagix připravili videopozvánku na Vogue konferenci
FutureMadeCZ. Její součástí je i futuristická vize Prahy vytvořená pomocí umělé inteligence. Díky Weboutu uvidí každý z pozvaných a z návštěvníků své video „šité na míru“. Přímo na konferenci pak chceme představit i AI avatara vydavatelky
Michaely Seewald, který bude v reálném čase komunikovat s hosty.
Staňte se součástí
Vogue Summit 2025 a přidejte se k formování budoucnosti již dnes! Stačí k tomu vstoupit na stránku
Vogue Live, zadat jméno, příjmení a nahrát svoji fotografii. Získáte tak vlastní personalizovanou pozvánku na konferenci Vogue CS s tématem
FutureMadeCZ.