Vogue Daily

Jak pomoci dětem zasaženým zemětřesením v Turecku?

Zemětřesení o síle 7,8 stupně Richterovy škály, které 6. února 2023 zasáhlo 10 provincií v Turecku a severní Sýrii, zabilo desítky tisíc lidí a srovnalo se zemí celé městské čtvrti. V dešti, sněhu a teplotách, které často klesají pod bod mrazu, je momentálně spousta lidí bez přístřeší. Miliony lidí potřebují akutní pomoc. A právě děti jsou jednou ze skupin, které katastrofa postihla (v krátkodobém i dlouhodobém horizontu) nejvíce.
Vogue Türkiye proto vyzývá místní i světový módní průmysl, aby spojil své síly. Kampaň nese přínosný název „FashionUnites for Türkiye“ a má za cíl upozornit svět na životy zemětřesením postižených dětí, podpořit je, dát  jim naději na brzké uzdravení a zlepšení kvality současného života, to vše ve spolupráci s UNICEF Türkiye.
Foto: Vogue
Abby Champion s tričkem Fashion Unites for Türkiye
Charitativní kampaň již spustila řada selfie fotografů, modelek, vizážistů, modelek, celebrit a influencerů z celého světa. Každý měl přitom na sobě tričko s názvem kampaně a vyzýval své sledující, aby přispěli na fond UNICEF Türkiye „Fashion Unites for Türkiye“.
Během března 2023 se k této globální výzvě může připojit kdokoliv z módního průmyslu — tak, že bude bude sdílet grafické motivy kampaně s odkazem na dárcovskou stránku. 
Jako druhou část kampaně uvede Vogue Türkiye v průběhu března a dubna dvě speciální charitativní kolekce: V té první turečtí návrháři interpretují své oblíbené návrhy ze svých kolekcí pro jaro/léto 2023, přičemž všechna díla budou prezentována na speciální aukci pořádanou síní Artam Antik. Druhá část pak obsáhne limitované kolekce triček od předních světových návrhářů. 
Foto: Photo by Can Büyükkalkan.
Fashion editor: Tugce Bahçıvangil.
Foto: Photo by Can Büyükkalkan.
Fashion editor: Tugce Bahçıvangil.
Foto: Photo by Can Büyükkalkan.
Fashion editor: Tugce Bahçıvangil.
Veškerý výtěžek z prodeje obou kolekcí poputuje na turecký národní výbor UNICEF ve prospěch dětí postižených zemětřesením. Touto kampaní hodlá Vogue Türkiye ukázat, že se módní průmysl dokáže sjednotit a pomoci, kdykoliv je to třeba.