Novinky

Je to jednoduché, lidé chtějí nosit Gaultiera, říká nová kreativní ředitelka Florence Tétier

S Gaultierem se poprvé setkala díky svému dědečkovi, který nosil vůni Le Male a hrdě vystavoval výrazný flakon na své poličce. V exkluzivním rozhovoru Florence Tétier prozrazuje, co můžeme očekávat od nové éry jednoho z nejslavnějších módních domů.
V dobách své největší slávy Jean Paul Gaultier zvedl ze židle nejednoho novináře. Návrhář narušoval status quo svými koncepty, jako jsou pánské sukně nebo podprsenky do špičky. Od té doby, co v loňském roce oznámil odchod do důchodu, se značka odmlčela. Pak přišel 22. květen a pouhými dvěma slovy zveřejněnými na stránce značky (The end) rozproudila Gaultierova značka spekulace o tom, co s ní bude do budoucna. 
Žádné vysvětlení nepřišlo, i když se objevily i názory naznačující, že není vše ztraceno. V následujících dnech se fanoušci dočkali prvních informací včetně hashtagu: #FutureIsCollective.
„Budoucnost značky Jean Paul Gaultier je postavena na pevných základech,“ říká nově jmenovaná kreativní ředitelka Florence Tétier
Osmatřicetiletá francouzská návrhářka, která spoluzakládala časopis Novembre, má na starosti také vlastní řadu šperků. K navrhování doplňků se dostala náhodou během módní přehlídky. „Dívka, která měla dělat šperky, nepřišla, a tak jsem si řekla: 'Možná bych to mohla zkusit'. Prostě jsem vzala věci, které jsem měla na stole, a něco jsem z nich vyrobila. Líbí se mi ten spontánní a tak trochu kouzelný proces výroby,“ říká Tétier. 
O jejím šperkařském projektu se zmiňujeme mimo jiné proto, že něco z té spontánnosti přenáší i do své práce u Gaultiera, kde bude upcyklovat koncepty a archivní kousky. Roztavený a zkroucený plastový hřeben, který navrhla pro Charlotte Knowles, je silným vizuálním znázorněním její filozofie, která věří v sílu transformace a boření zažitých hranic. Tuto myšlenku uvedla do praxe v Novembre, o němž říká, že je o interakci mezi uměním a módou.
Tento týden Tétier odhaluje první kolekci značky, načasovanou na příchod měsíce, kdy oslavujeme práva LBTGQIA+ komunity. Když Gaultier představil svou poslední přehlídku prêt-à-porter pro jaro/léto 2015, tisk ji prohlásil za konec jedné éry. Poptávka inspirovala návrat linie ready-to-wear. „Je to velmi jednoduché: Lidé chtějí nosit Gaultiera,“ říká Tétier. Kolekce je inspirována archivem a pod novým vedením ji navrhl tým ateliérů, z nichž mnozí pro značku pracují již léta. „Jeana Paula jsem vždycky obdivovala, protože byl víc než jen módní návrhář. Má toho hodně co říct. Pracujeme pro značku, která je úzce spjatá se životy lidí,“ dovává Tétier.
Dům zůstává věrný tradicím a harmonogramům haute couture, ale s určitým ozvláštněním. V době svého odchodu do důchodu Gaultier, který nyní působí jako ambasador značky, oznámil, že každou sezonu předá klíče od domu jinému designérovi. Chitose Abe ze Sacai je první hostující návrhářkou, která se tohoto úkolu ujala, a její kolekce, která v důsledku pandemie nabrala mírný skluz, má debutovat v červenci.