Novinky

Pařížská 17 a Lukáš Macháček spojili své síly proti koronaviru

Zatímco světové módní brandy spojují své síly v boji proti Covid-19, ani čeští módní návrháři nečekají a pomáhají také. Jednou z nejnověji oznámených spoluprací je spojení luxusního butiku Pařížská 17, patřící do skupiny Luxury Brand Management, s českým módním návrhářem Lukášem Macháčkem. Čím a komu plánují pomoci?
Kritický nedostatek roušek, respirátorů i dezinfekce v České republice inspirovalo nejednoho českého návrháře, designéra, ale i kosmetickou značku k vlastnímu řešení. Kromě kampaní na sociálních sítích vyvinuli právě návrháři i zcela konkrétní iniciativu. Využili čas, zásoby svých látek a kapacity krejčových a pustili se do šití vlastních ochranných roušek. Ty mohou zabránit dalšímu přenosu viru a výrazně tak omezit jeho šíření.
Enormní zájem o takové roušky zároveň přinesl myšlenku Lukášovi Macháčkovi posunout pomoc potřebným ještě o krok dále. „Původním nápadem bylo ušít roušky pro mé kolegy a spolupracovníky z butiku Pařížská 17 a také pro naše zákazníky, kteří na trhu marně shánějí klasické roušky či jiné ochranné prostředky,“ říká návrhář. Poté se rozhodl za podpory butiku šít roušky, které budou pomáhat tam, kde se svádí boj v předních liniích – konkrétně ve Fakultní nemocnici v Motole. 
A tak každý, kdo má zájem o roušku ušitou v dílně Lukáše Macháčka, může ji zakoupit na www.mconcept.cz, odkud celý finanční výtěžek z prodeje poputuje přímo do FN Motol. Tím bude zajištěna koordinovaná distribuce roušek a zároveň finanční pomoc, kterou naše přední zdravotnická instituce bude moci využít pro další boj s koronavirem přesně tam, kde bude potřeba. „FN Motol je jedna ze 14 nemocnic, která bude ošetřovat pacienty s onemocněním Covid-19, a vzhledem k tomu, že jsme největší a nejvytíženější nemocnice v Česku, je tato podpora více než vítaná,“ dodává tisková mluvčí FN Motol Pavlína Danková. 
Foto: Archiv LBM