Vogue Daily

Rick Owens, Virgil Abloh, Takahiro Miyashita, Marc Jacobs a Martine Rose pro Stüssy

Značka Stüssy slaví čtyřicátiny spoluprací se slavnými módními designéry pocházejícími z různých komunit, které přispěly k vytvoření její estetiky.
Věděli jste, že Shawn Stüssy, zakladatel legendární značky, původně nevyráběl oblečení, ale surfařská prkna? Trika nebo třeba šortky začal vytvářet spíš k podpoře prodeje. Jeho přátelé a zákazníci z Laguna Beach si je ale rychle oblíbili a netrvalo dlouho, než si Shawn se svou kalifornsky bezstarostnou módou otevřel první showroom.
Koncem sedmdesátých let ho pochopitelně ovlivnil punk, začátkem let osmdesátých zase rap. Oba hudební směry totiž daly vzniknout novému prostoru pro sebevyjádření módou a rukopis značky Stüssy se vyvíjel právě pod vlivem referencí z různých subkultur, které Shawnovi byly blízké. Tento přístup mu nakonec zajistil globální popularitu mezi mladými, co se zajímali o surfing, skateboarding a hudbu, a nejen mezi nimi.
Různorodost se proto odráží i v nové kolekci pěti trik, která pro Stüssy k oslavě čtyřicátých narozenin navrhli přední módní návrháři.
Trika budou v prodeji od pátku, a to třeba přímo na Stussy.com. Část výtěžku poputuje na charitu či organizaci, jíž si každý z designérů sám vybral.