Vogue Daily

Proč jet do Berlína za kouskem Česka

Nová pobočka Freshlabels v Berlíně – první zahraniční – představuje další položku na seznamu míst, která stojí za to v německé metropoli navštívit.
Mitte. Kdo by nemiloval tuhle berlínskou čtvrť? Oběd u Monsieur Vuonga, káva ve Five Elephant anebo v Kaffeemitte, pokud si zároveň potřebujete vyřídit pár e-mailů. A nákupy, nákupy, nákupy. Nový parfém v Le Labo, vybavení do domácnosti v Muji, oblečení, no, vlastně všude od Uniqlo až po bezkonkurenční second handy. A pro batohy do Freshlabels.
Jan Bouška a Jakub Veselský, zakladatelé českého concept storu Freshlabels, na Rosenthaler Straße 50 otevřeli svou první zahraniční pobočku. Minimalistický interiér skrývá širokou nabídku batohů, tašek, zavazadel i doplňků – vše ruku v ruce s vysokými požadavky na estetiku, kvalitu i udržitelnost.
Foto: Michael Šroubek
Jan Bouška a Jakub Veselský, zakladatelé Freshlabels
Poznejte berlínský backpack store Freshlabels blíže v rychlé Q&A s Janem Bouškem.
Proč právě Berlín?
Minulý rok jsme se začali víc věnovat zahraničí a první zemí, kde chceme udělat výrazný zářez, je Německo. Do Berlína jezdíme více než deset let na veletrhy a nejen z toho důvodu pro nás představoval velkou inspiraci.
A proč jen batohy?
V Berlíně žádný podobný koncept neexistuje, takže jsme si řekli, že to změníme.
Mimochodem, který je tvůj nejmilejší batoh?
Už pár sezon nosím batoh od jihokorejské značky Rawrow, který je minimalistický, praktický a skvěle stárne. Srdcovkou je pro mě Freitag, protože jsem před spoustou let trávil pravidelně léto v Curychu a tahle značka a její kreativita ve mně zanechala výraznou stopu.
Foto: Alexandra Timpau
Autorkou interiéru je architektka Lenka Míková
V čem se liší sortiment berlínského backpack storu od toho pražského?
Berlínský obchod je větší, takže nám umožňuje vystavit větší množství produktů i značek. Samozřejmě průběžně sledujeme, na co zákazníci reagují, ale zároveň se snažíme ukázat i neznámé značky, protože to je v naší DNA. V Berlíně také větší prostor věnujeme českým značkám jako Braasi Industry a Alexmonhart.
A dovedl bys už říct, v čem se liší berlínský zákazník?
Je různorodější. To se týká národností i věku, často jsou u nás vidět i lidé nad padesát let, což nás těší.
Co byla největší výzva?
Založení německé GmbH.
Foto: Alexandra Timpau
Zkušební kabinka
Podle čeho jste vybírali adresu?
Poohlíželi jsme se po zajímavém prostoru delší dobu a vybírali z několika adres. Pro Rosenthaler Straße jsme se rozhodli kvůli oblasti, kterou dobře známe a ve které je spousta dalších zajímavých a nám blízkých konceptů.
Kdybyste mohli celý proces otevírání storu absolvovat znovu, udělali byste něco jinak?
Objednali bychom lepší počasí na opening party, abychom ráno nemuseli tak vytírat.