Vogue Daily

Za každou pozitivní recenzi jeden vysazený strom. Hotel NH Prague City se vydává vstříc zelenější budoucnosti pohostinství

S Petrem Nešpůrkem, ředitelem hotelu, se potkáváme rok a půl poté, co jsme společně během posledního rozhovoru hodnotili neblahou situaci v pohostinství, kterou těsně po pandemii ovlivnila i ruská agrese na Ukrajině. Petr nyní ale vidí budoucnost pozitivně a soustředí se na zavedení změn souvisejících s ekologickým provozem, které mohou i v těžkých časech šetřit peníze.
Foto: Nh hotels
Petr Nešpůrek

Přes lobby jsem se k recepci dnes dostával jen s obtížemi, máte tu rušno. 

Duben je u nás prvním konferenčním měsícem. Kongresy pokračují i během května a června. Červenec a srpen se většinou nesou ve znamení letních zájezdů a pak začíná podzimní sezona víkendových eurotripů.

Nevyžaduje si takový provoz nějakou výraznější údržbu? Přece jen se na konferencích vystřídá mnoho hostů. 

Ani ne, konferenční klientela je v podstatě nenáročná a navíc velmi ukázněná. Jsou umírnění, většinou dva ze tří dnů mají program a pak si projdou město.

Když jsme spolu mluvili naposledy, měli jste před sebou částečnou rekonstrukci hotelu NH Collection, takzvaného horního hotelu. Jak byste ji zhodnotil? 

Dopadlo to nad očekávání dobře. Nejenom, že jsme opravili koupelny, ale do nového hávu jsme oblékli i restauraci Il Terrazzo, kterou najdete v budově hotelu NH Prague City. Navýšili jsme v ní kapacitu na 250 hostů, tedy o celou pětinu. Je to pro nás důležitý krok, protože tam servírujeme až 250 000 snídaní ročně.

Z jakých novinek mohou mít hosté radost? 

Kromě technologických inovací, které nejsou na první pohled vidět, jde o výrazné designové prvky, kterými jsme se snažili umocnit harmonické prostředí hotelu. Navázali jsme dlouhodobou spolupráci s designovým studiem Brokis, jehož skleněná světla ve tvaru létajících ptáků zdobí například i lobby halu.  

A ony inovace? 

Spustili jsem fotovoltaickou elektrárnu, takže nám navrchu běží elektrárna, která nám kompenzuje cirka 70 % spotřeby. Zařadili jsme také mnoho nových stání pro elektromobily.

Snažíte se k udržitelnému provozu během pobytu nějak motivovat i své hosty? 

Je to jeden z našich cílů. Nedávno jsme například zavedli drink na baru zdarma pro každého, kdo se rozhodne nenechat si uklidit pokoj. Snažíme se spotřebu hostů minimalizovat i odmítnutí jednorázových džemů na snídaních například. Je to delší proces, ale každý krok je důležitý. A celé je to o komunikaci. Bohužel, není výjimkou, že se setkáváme s hosty, kteří nevnímají globální oteplování jako problém. Takže musíte hosty buď pozitivně namotivovat, anebo jim i v rámci upravené rutiny vyjít vstříc. 

Kde sbíráte inspiraci? 

Hlavně z cest. Při těch posledních jsem například zaznamenal zvýšenou popularitu včelstev, které si jednotlivé hotely udržují. Mají to tak i v naší bratislavské pobočce, tak jsem s týmem rozhodl pro to samé. V pobočce Berlin Mitte zase zavedli sázení stromů za každou pozitivní recenzi, což jsme se také rozhodli zkusit. Z toho mám velmi dobrý pocit.
Foto: Nh hotels
Petr Nešpůrek s partnerkou

Jaké další projekty chystáte do budoucnosti? 

Je jích víc. Po opravě koupelen chceme v hotelu NH Collection také předělat samotné pokoje, ale to přijde až na podzim. Bude to výrazná investice, proto ji pečlivě plánujeme. Ale taky se aktuálně radujeme z partnerství s fotbalovým týmem Sparty. Navíc mě čekají i životní změny, očekávám narození čtvrtého potomka, tak se to snad všechno harmonicky sejde.