Summer Vibes

Do Florencie pro originální slamáky, které jinde nekoupíte

Cestou na prázdniny se zastavte v italské Florencii, kde právě teď seženete nejžádanější klobouky letní sezony. Jeden z nejvyhledávanějších kloboučníků současnosti tu na dva týdny otevřel pop-up butik inspirovaný rodnou zemí.
Foto: archiv značky
Ruslan Baginskiy v po-up storu ve Florencii
„Tento projekt otevírá portál z Ukrajiny do Itálie. Je vytvořen tak, aby vám řekl více o věcech. které mě inspirují, o věcech, které ze mě udělaly člověka, kterým jsem teď. Ukrajinská kultura, tradice, krása, řemeslná zručnost a příroda jsou nedílnou součástí mého já, stejně jako RB X LVR kolekce,“ vysvětluje Ruslan Baginskiy, ukrajinský návrhář klobouků, které milují celebrity, stylisté a největší módní influencerky současnosti. Mladý designér se proslavil svými čepicemi s monogramem a minimalistickými klobouky se zajímavými detaily a rychle se zařadil mezi nejvyhledávanější kloboučníky světa.
Od začátku války na Ukrajině neúnavně se svým týmem upozorňuje na situaci ve své rodné zemi, shromažďuje finance na charitu. Po ručně vyšívaných kšiltovkách v barvách ukrajinské vlajky teď navrhl speciální kit pro italskou LuisaViaRoma a rovnou k tomu otevřel pop-up obchod ve Florencii. 
„Není budoucnosti bez minulosti. V době, kdy Ukrajina bojuje o svou historii, kulturu a život jako takový, jsme se chtěli podělit o hlubší, osobnější příběh naší vlasti; představit něco intuitivního. Vybudovat portál a dialog v jazyce skutečných prvků, kterému každý porozumí,“ říká Ruslan.
Design obchodu, který je otevřen do 14. července v ulici Via Roma, 19/21, představuje pohled na národní barvy Ukrajiny. Stěny vymalované v barvě, kterou sama značka nazývá „odvážná žlutá“, vedle šestimetrové modré látky zavěšené před výkladní skříní LuisaViaRoma. Nad vchodem je umístěno monumentální logo značky vyrobené z pšeničných klasů. 
Foto: archiv značky
Ruslan Baginskiy x LuisaViaRoma
Ty se objevují také v samotné kolekci. Sedm klobouků navrhl Ruslan exkluzivně pouze pro tuto kolekci, kterou si můžete koupit také on-line. Dva designy Breton čepic zdobí slaměný monogram, slaměné bucket hat si můžete na léto pořídit buď v přírodním béžovém odstínu, nebo pruhované verzi v odstínech modré. Klasický klobouk typu fedora představuje Baginskiy ve dvou odstínech béžové, nechybí ani designérův masterpiece — boater klobouk ze světle béžové slámy. Nad širokou krempou najdete malý svazek obilí a slámy. Ceny se pohybují od 290 do 450 € za dárkové balení se slamákem, koženou ozdobou do vlasů a hřebenem.
Na celé kolekci včetně fotek a videa se ze 100 % podílel ukrajinský tým. „Bylo pro mě důležité najmout ryze ukrajinský tým, modelky, produkční, řemeslníky, abych tento příběh vyprávěl autentickým způsobem,“ vysvětluje designér. „Tato válka se týká každého z nás. Během příprav tohoto speciálního projektu jsme si na každém kroku připomínali válku, ve které se nachází naše země.“ 
Projekt se nechce jen podělit o ukrajinskou kulturu a krásu, ale je to také důležitým krokem k udržení ekonomiky.
Samotný interiér pop-up storu určitě stojí za pozornost. Uvnitř prostoru je kolekce prezentována na vrcholu kostek, ručně vyrobených na Ukrajině, speciálně pro tento projekt. Expozice, jejímž kurátorem je sám Baginskiy, se skládá z prvků, které po staletí tvoří ukrajinské domácnosti. Stará technika, která se používá jako povrchová úprava stěn v ukrajinském domě „mazanka“ , se nachází ve dvou bílých stojanech naivní formy. Jejich bílý povrch není zcela rovný, což symbolizuje venkovské domy. Další dvě ručně vyřezávané stojany jsou vyrobeny z historických dlaždic a připomínají tradiční ukrajinské ohniště. 
Autentická dřevěná stolička a časem opotřebovaná modrá lavička, jako by se právě teleportovaly z ukrajinského venkova, tu jsou jako vzpomínka na domov prarodičů, na idylické léto v dětství.