Summer Vibes

Dámy a pánové, takhle voní léto podle módních značek

Bílý písek pod nohama, tyrkysové moře, vítr ve vlasech, ale také chladivý stín uprostřed královských zahrad, koktejl na jachtě i cesta kolem světa. Toto léto můžete být kdekoliv i kýmkoliv. Nepotřebujete si ani balit deset kufrů, ani letenky v business třídě, stačí jediný stisk a každá z jedenácti vůní vás ve vteřině teleportuje do některé z nejmódnějších destinací. 
Toaletní voda A girl in Capri, LANVIN, od 949 Kč

S Lanvin na Capri

Kdyby díly seriálu Geniální přítelkyně odehrávající se v létě o prázdninách měly svůj parfém, byl by to jednoznačně tento. A Girl in Capri od francouzské značky Lanvin voní přesně tak, jak si představujete dokonalou dovolenou u moře. Parfémářka Sophie Labbe zachytila do žlutého flakonu samotnou podstatu italského léta. Více než o ingredience, kterým samozřejmě dominují italského citrusy, květy grapefruitu a mořské tóny, jde o náladu, která se vás zmocní v okamžiku, kdy se první kapky vůně dotknou pokožky. Každodenní stres a horko uprostřed města rázem mizí, tohle je totiž expresní letenka do plážového klubu na Capri, kde na vás čeká lehátko na pláži a před vilou nablýskaná Vespa.
Parfémová voda Ocean di Gioia, GIORGIO ARMANI, od 1450 Kč

Armaniho oceán

Co mají společného konvalinky a hruška s oceánem? Budete se divit, ale hodně. Právě s jejich pomocí a špetky soli, růží a samozřejmě citrusů vznikla žhavá novinka tohoto léta od Armaniho. Po vodě, slunci, vzduchu, světlu a červánkové obloze přišel na řadu oceán, osvěžující, bezstarostný, nespoutaný. I když den nemusí začít nejlíp, může tak rozhodně skončit, stačí ošálit mozek a navodit si s pomocí modré vůně pohodovou náladu. Ocean di Gioia to opravdu umí. Přesvědčte se na vlastní kůži.
Toaletní voda Red Wood, DSQUARED2, prodává FAnn, od 1249 Kč

Ovocný koktejl podle Dsquared2

„Přemýšlíme o vůních Wood jako o speciálním doplňku, který je osobní, definuje styl i osobnost,“ říkají Dan a Dean Catenovi, zakladatelé značky Dsquared2. Stejně jako jejich módní kolekce, i vůně patří mezi ty nepřehlédnutelné, třpytivé a výrazné. Pokud nemáte v létě náladu na citrusy a vodu, Red Wood je pro vás ideální volba. Voní po růžovém pepři, brusinkách, liči a bílých květech magnólií. Oblečte si zářivě rudé hedvábné šaty, vezměte si do ruky skleničku Campari a užijte si nejlepší měsíce roku.
Toaletní voda Laura, LAURA BIAGIOTTI, prodává FAnn, od 1059 Kč

Kapka chladné vody od Biagiotti

Ikonická vůně z 90. let nemůže chybět ani letos. Jemná květinová kompozice značky Laura Biagiotti obstála zkoušku časem jako málokterá jiná vůně. Nadechněte se a nechte na sebe působit její delikátní aroma frézií, melounu, broskví, bramboříků a fialek, společně tvoří harmonickou ódu na kapky studené vody tryskající z fontány uprostřed věčně zelené zahrady. Laura patří mezi ty čistě romantické parfémy, které si spojíte se zamilovanými vzpomínkami. Taková letní láska ve skleněné lahvičce, kterou si vždycky s úsměvem na rtech budete s radostí připomínat.
Toaletní voda Aqua, KENZO, 1740 Kč

Neonová vlna Kenzo

Oblečte si plavky s dlouhým rukávem, neblýskejte prkno, jdeme totiž chytat tu nejlepší vlnu. Nechejte se ale zmást její barvou, ani jménem. U Kenzo nikdy nic není takové, jak se na první pohled zdá. Tyrkysové vůni dominují šťavnaté maliny, omamná magnólie, jablko a teprve až pak dostávají prostor citrusy, ovšem jen kvůli tomu, aby připravily entrée jasmínu, vetiveru a vanilce. Už slyšíte v dálce ten šum? 
Parfémová voda Her London Dream, BURBERRY, 1469 Kč

Snít o Londýně s Burberry

Když se ráno probudíte a nemáte náladu ani na surf, ani na popíjení koktejlů s barevnými paraplíčky v plážovém klubu, vydejte se do Londýna. Léto mu opravdu sluší. Místo obvyklé trasy mezi Harrods, Buckinghamským palácem a Dover Street Market si naplánujte procházku Královskými botanickými zahradami v Kew ve čtvrti Richmond, objevíte zcela novou tvář britské metropole, která má od přeplněného metra a ještě většího davu v buticích kolem Bond Street hodně daleko. Vůně pivoněk působí jako perfektní lék na splíny, pižmo je jako objetí jemného hedvábí a špetka citronu dodá celému dni tu správnou jiskru. Místo piva si objednejte ginger beer, a kdyby přeci jen pršelo, slavný trenčkot s kostkovanou podšívkou vás vždycky zachrání. 
Toaletní voda CK One Summer, CALVIN KLEIN, 1340 Kč

Tyrkysové léto Calvina Kleina

Co by to bylo za léto bez limitky s iniciály CK. Ikonická unisexová vůně letos dostala tyrkysový přebal a zase se posunula o kousek dál. Na rozdíl od jiných, CK One od 90. let lehce mění nejen image, ale i složení, vyvíjí se, jde s dobou. Nehledejte v ní nostalgii, ani stopy starých časů, píše se rok 2020 a hlavní roli převzaly jiskřivé citrusy, sůl, šalvěj, zázvor a špetka santalového dřeva. Užijte si ji, dokud můžete. Už nikdy nebude stejná. 
Toaletní voda Forever Sailing, MOSCHINO, prodává FAnn, od 1209 Kč

Na palubu! Rozkazuje Moschino

Vedle medvídků, spreje a siluety holky Pepka Námořníka má Moschino ve svém portfoliu i tuto často opomíjenou pánskou vůni. Forever Sailing je přitom samotnou esencí italského léta stráveného na vodě a v její bezprostřední blízkosti. Dostane vás na palubu nablýskané jachty, na které proplujete všechny přístavy, od severu na jih a zase zpátky. Na rozdíl od jiných modrých parfému má tento výraznější charakter i delší výdrž. Může za to kombinace jalovce (říkal někdo gin?), citronu, levandule a máty, které ze samého srdce drží dřevité tóny. 
Toaletní voda Green Wood, DSQUARED2, prodává FAnn, od 1249 Kč

Procházka lesem s Dsquared2

Od modrých k zelené. Nechte se překvapit originální kompozicí v režii Dsquared2, kde si vetiver dokázal obhájit dominantní pozici a proměnit tak celou vůni k nepoznání. Nebývá totiž obvyklé, aby právě tato ingredience byla tou nejvýraznější. Green Wood si na nic nehraje, je to hodně maskulinní, výrazná dřevitá vůně pro muže, kterým nevadí vyčnívat z davu a riskovat. Protože kdo nic neriskuje, nic nevyhraje. 
Toaletní voda Dylan Blue, VERSACE, od 1349 Kč

Do modrých hlubin s Versace

Svěží aromatická kompozice představuje vše, co od easy-to-wear pánské vůně očekáváte. Mistr nad mistry Alberto Morillas zachytil atmosféru italských prázdnin po setmění, kdy se stíny prodlužují a hvězdy narušují jinak temnou oblohu a odráží se na hladině moře. Chladivý vítr působí na rozpálené tělo jako osvěžující balzám, čisté vodní a citrusové tóny se prolínají s kadidlem a černým pepřem, kdesi v dálce voní fialky, fíky a šafrán a svět je zase zpátky v pořádku. A protože se vše odehrává pod hlavičkou Versace, je Dylan Blue ze zlatou hlavou mýtické medúzy kromě jiného i hodně sexy. 
Parfémová voda Explorer, MONTBLANC, od 1099 Kč

Expedice do všech koutů světa s Montblanc

Z italského pobřeží, kde voní citrusové háje, rychle pro čerstvé bylinky do Francie, odkud vede cesta na ostrov Haiti pro jedinečný vetiver. Další zastávkou je zelená Indonésie, kde se vzduchem vznáší omamná vůně pačuli. Pokud ale toužíte po místech, kam lidská noha ještě nevstoupila, jste na správná adrese. Explorer obsahuje unikátní patentované molekuly, které vás přenesou tam, kam ani Zikmund s Hanzelkou nikdy nedojeli. 
Článek vznikl ve spolupráci se společností  Glamour Distribuce, a.s.