TrendyFanmade triko, co dobylo svět
Martin Váša17. 8. 2018
Od ilegální tvorby až po senzaci, kterou nosí Gigi Hadid, ASAP Rocky i Kim Jones. Značka Homage Tees je dost možná přesně tím, co jste ani nevěděli, že chcete, dokud jste to neviděli. Vogue vám ukáže proč.
Foto: Christian Vierig/Getty Images
S výjimkou personálu to vevnitř zelo prázdnotou. Bylo taky jen několik málo minut poté, co Atika (dříve Blitz) otevřel dveře, před nimiž jsem už nervózně přešlapoval. Tenhle vintage obchod ukrytý v bývalé viktoriánské továrně kousek od londýnské Brick Lane je totiž mou srdcovou záležitostí. Nevcházím do něj s tím, že si snad něco vyberu. Vlastně se spíš obvykle bojím, abych si toho nevybral více, než mé ruce (a peněženka) unesou.
Procházel jsem obchodem a nevěděl, kam s očima. Vtom si mou pozornost získalo triko visící na zdi. Černé s velkým nápisem „Diana, princezna z Walesu“ a dvěma fotkami princezny z Walesu. Na jedné stojí v lyžařské kombinéze s lyžemi, na druhé je v šatech s tiárou. Pod ní jsou uvedeny roky, kdy žila. Úžasná příšernost. Musel jsem ho mít.
Jak jsem si ho nesl k pokladně, uvažoval jsem nad tím, kdo za tímto klenotem stojí. Neměl jsem ani tušení, že jde o značku, tím spíš o takovou, kterou už dávno nosí celebrity jako Lily Allen, Rita Ora, anebo třeba Skepta, což nevím, kdo je, ale podle toho, co mi vyhodil Google, soudím, že to bude big deal.
„Není to o nás, ale o lidech, kterým tím vzdáváme hold,“ vysvětluje mi o několik týdnů později Mr. Homage, zakladatel značky. Tušíte správně, přeje si zůstat v anonymitě. „Jsme jen obyčejní služebníci lidu. A taky jsme začínali ilegálně, takže žádná tvář – žádný případ. Naše začátky byly opravdu skromné. S kámoši jsme si říkali, jak bychom chtěli mít triko s Wileyem. A tak jsme šli a vytvořili jsme ho. Bylo jen jedno. Kámoš mi ho ale vzal a dal ho zas někomu jinému, aniž by mi o tom řekl, takže jsem si myslel, že se ztratilo. A pak ho vidím na Skeptovi, jak ho má na podiu během festivalu.“
To byl moment, kdy se vše rozjelo. „Ta trika jsou pro všechny, kteří by raději než logo nějaké značky nosili na triku Davida Attenborougha. Asi tedy hlavně pro Angličany, protože většina lidí z jiných zemí nejspíš ani neví, kdo je sakra David Attenborough.“ Eh, trefa. Nabídka je ale tak obsáhlá, že si vybere snad každý z cílové skupiny: Tj. každý, kdo vyrostl v devadesátých letech a s láskou vzpomíná na tehdejší hudbu, módu, filmy, seriály... Je libo Britney Spears? Anebo Joannu Lumley aka Patsy Stone ze seriálu Naprosto dokonalé?
„Lidé nás podporují, protože vidí, že ta myšlenka přichází z opravdového místa. Není to o komerčním úspěchu, ale o tvorbě něčeho, co naše lidi spojí. O úctě k našim hrdinům,“ dodává Mr. Homage.
A teď už mě konečně omluvte. Jdu si přes
web značky objednat ještě jedno tričko. Se Spice Girls.