Trendy

Vše, co potřebujete vědět o kolekci Moschino pro H&M a ještě něco navíc

Zapište si do diáře čtvrtek 8. listopadu, přichází nejbláznivější kolekce roku.
Po loňské romantické kolekci plné květin se můžete těšit na ohňostroj barev, Disney postaviček, zlato, řetězy, CD potisky a černou kůži v podání Jeremyho Scotta, kreativního ředitele módního domu Moschino. Kolekce se jmenuje Moschino [tv] H&M, na Instagramu ji najdete pod hashtagem #HMoschino a prodávat se bude 8. listopadu ve vybraných H&M obchodem (v ČR tradičně v Myslbeku) a on-line. 

Proč právě Moschino?

Kromě toho, že Jeremy Scott patří mezi nejsledovanější a komerčně nejúspěšnější návrháře, umí na svou práci strhnout obrovskou pozornost a vzbudit vlnu emocí tak mocnou, že se dá srovnat jen s tsunami. Stejně jako to dělal zakladatel značky Franco Moschino. Buď ho milujete, nebo nenávidíte. Nic mezi tím. Jeremy sám rád navrhuje kolekce, které zasáhnou větší počet jeho fanoušků. Po mnoholeté spolupráci s adidas a Longchamp se mu otevírá další cesta, jak se dostat do obrovského množství šatníků. Více než kdykoliv předtím. 

Dámy a pánové. A psi

Vedle dámské a pánské kolekce obsahuje taky oblečky pro psy, což se je jedním z překvapení celé spolupráce. Tentokrát žádné děti, ale domácí mazlíčci. Jeremy reintepretoval ikonické kousky z Moschino kolekcí a přidal ještě Mickeyho Mouse, kačera Donalda a další kreslené postavičky od Disneyho. 

#dreamteam

Modelky Jeremyho milují a tak není velkým překvapením, že se tváří stala jeho velká fanynka Gigi Hadid. A taky Imaan Hammam, Valentina Sampaio, Victoria Ceretti, Rianne Von Rompaey, Yasmin Wijnaldum, Oumie Jammeh, Stella Maxwell, Leyna Bloom a Soo Joo Park. Kampaň nafotil Steven Meisel spolu se stylistkou Carlyne Cerf de Dudzeele, modelky česal Guido Palau a líčila Pat McGrath. Inspirací se stala salónní přehlídka ve stylu 50. let. Škrobenou eleganci a klasické pózy nečekejte. Tohle je Jeremyho popová verze, sexy a třpytivá. Look book nafotil Marcus Mam a Jeremy do role modelek obsadil svou asistentku Sakuru Bready, dvojčata Ayu a Ami, nejlepšího kamaráda a ředitele PR módního domu Moschino Pabla Olea a Aquariu, vítězku RuPaul’s Drag Race

Výzva 

Pro H&M je celá kolekce velkou výzvou, protože museli přemýšlet nejen nad poměrem ceny a kvality, ale taky, jak vybrané oblečení a doplňky vůbec vyrobit. „Miluji, jak Jeremy často dává detaily na zdánlivě jednoduché kousky,“ říká Ann-Sofie Johansson, creative advisor H&M. „Kabát z umělé kožešiny propíchaný řetězy, kabelka ve tvaru velkého známku, nebo Disney postavičky, které nejsou potisky, ale nášivky.“

Zlato a filtry

Bez nich by žádná Jeremy kolekce nebyla kompletní. Nenápadný minimalismus nečekejte, všechno jde do extrémů. Kožené bundičky jsou ještě menší, rukávy naopak ještě delší. Pokud oblečení nedominují animáci, zdobí je zlaté řetězy a flitry. „Jsme velmi hrdí na prošívaný kabát z pánské kolekce, bylo těžké ho celý pokrýt flitry,“ vysvětluje Ann-Sofie.

Osmnáct

Moschino kolekce je v pořadí už osmnáctá, kterou H&M uvádí na trh. Historicky prvním návrhářem, kterého řetězec oslovil a nastartoval nový trend, byl Karl Lagerfeld v roce 2004. Následovala Stella McCartney, Viktor & Rolf, Roberto Cavalli, Comme des Garcons, Matthew Williamson, Jimmy Choo, Lanvin, Versace, Marni, Sonia Rykiel, Maison Margiela, Isabel Marant, Alexander Wang, Balmain, Kenzo a vloni Erdem. „Pracovat s Jeremym je sen. Je tak zábavný, snadno se s tím dělá a zároveň je opravdovým profesionálem,“ hodnotí spolupráci Ann-Sofie. „Je velmi přímý a ví, co chce. Žádná nerozhodnost. Pokud ví, že to je dobrý nápad, udělá všechno proto, aby výsledek dopadl nejlépe. Bylo skvělé pozorovat, jak kombinuje zábavu a tvrdou práci.“