Móda

Na program milánského týdne módy se vrátila naděje

Od samého začátku milánského fashion weeku jsme mohli vidět skutečnu módu; hodně módy. Modelky se promenádovaly ve smyslném oblečení, přehlídky navštěvovali kritici a influenceři, vše se zdálo téměř dokonalé. Až na ten provoz. Milánská doprava je tentokrát skutečným problémem pro všechny zúčastněné. Ale zatímco nechyběly svěží nápady i skutečně nositelné oblečení, něco tu nehrálo. V bezútěšné situaci italských voleb a devastujících změn ve společnosti se totiž zdálo, že se fashion průmysl rozhodl držet stanou. Po třetím dni milánského týdne módy se naštěstí ukázalo, že naděje stále existuje.
Páteční den nás přesvědčil, že si designéři věří a slibují novou éru klasického italského luxusu. Kreativní ředitel Gucci přišel s nápadem, který měl hluboké kořeny v jeho dětství. Když hosté přicházeli do velké haly Gucci Hub (značka zde vždy představuje svou kolekci), spatřili stěnu plnou portrétů, které pořídil fotograf Mark Peckmezian. 
Foto: Courtesy of Gucci
Foto: Courtesy of Gucci
Foto: Courtesy of Gucci
Na molu se objevily obleky, zatímco epicentrem kolekce byly sukně a šaty do půli těla. A také gremlini. Ano, tato malá chlupatá stvoření byla zastrčená za pásky, naskládaná v taškách nebo nahradila spony. Značka také chytře vsadila na archivní kabelku z roku 1981 jako hlavní nový doplněk. Nosili modelové a modelky po celou dobu přehlídky, křížem, v ruce, v jednobarevných nebo dvoubarevných provedeních, zrodila se skutečná hvězda Milána. 
Foto: Courtesy of Gucci
Foto: Courtesy of Gucci
Foto: Courtesy of Gucci
Na závěr se zvedla opona a ukázalo se, že na druhé straně probíhá zrcadlová show. Vítejte v Twinsbourgu. Byla to přehlídka věnovaná matce Alessandra Micheleho, která byla dvojčetem. Účastníci byli vybráni během srazu dvojčat v Twinsburgu v Ohiu a také všechny modelky byly jednovaječná dvojčata. Michele chytře spojil sourozence dohromady v samtoném finále přehlídky a vytvořil tak otázky o identitě a sebevyjádření. Někdy se věci mohou zdát totožné, ale stačí jim věnovat trochu pozornosti a vše je rázem jinak. 
Foto: Courtesy of Cormio
Foto: Courtesy of Cormio
Foto: Courtesy of Cormio
„We’ll see how you feel about abortions, after I fuck you husband!“ Tento odvážný vzkaz napsaný na zdi nás pak čekal před začátkem přehlídky značky Cormio. Zakladatelka Jezabelle Cormio vyzvala diváky, aby se posadili do skutečného domu. Reálného i metaforického. A obydleného dětmi. Vytvořením kolekce plné hesel a odkazů na rodičovství chtěla dát kreativní ředitelka najevo, že rodina není součástí žádné politické agendy, ale naopak je přirozeným jevem, který nemá specifický formát.
Foto: Courtesy of Etro / Daniele Oberrauch / Gorunway.com
Foto: Courtesy of Etro / Daniele Oberrauch / Gorunway.com
Foto: Courtesy of Etro / Daniele Oberrauch / Gorunway.com
Každý nový začátek je znamením naděje. Alespoň jsme si to mysleli, když jsme se dozvěděli, že Filippo Grazioli bude novým kreativním ředitelem značky Missoni a Marco de Vincenzo povede Etro. Filippo Grazioli při své první přehlídce u Missoni nabídl čistou kolekci, která byla hluboce zakořeněná v historii módního domu. Klikatý potisk se objevil na sexy mini šatech a průhledných detailech, ve snaze, která zjevně cílila na mladší generaci. Totéž však měl na mysli kreativní ředitel Etro, který zapomněl na minulost značky a začal s čistým štítem, přičemž hledal možnosti regenerace starých dobrých časů inspirovaných potisky ze 70. let. Nové žakárové textury a řada dekorativních motivů tu byly proto, aby elektrizovaly náš už tak intenzivní den v říši módních zázraků.