Fashion

Drsný, smyslný a zábavný. Paradox reality na milánském týdnu módy

Móda měla vždy tendence vytvářet idealizovanou realitu, jako utopii pro každého, kdo si ji může dovolit. Tento model už však dávno neodpovídá dnešní době a tomu, čím společnost prochází, aby přežila. Lidé jsou nedokonalí, stejně jako realita, což je velký paradox, který otřásá fashion průmyslem a žádá si zcela nový pohled a přístup.
Přesně na to mysleli Miuccia Prada a Raf Simons ve své kolekci na jaro/léto 2023, když zahájili spolupráci s Nicolasem Windingem Refnem. Režisér akčního filmu 'Drive' vytvořil kolem hostů náladu, která přišla každému z nich povědomá. Dům s černými papírovými stěnami se stal kulisou přehlídky a v jeho velkých oknech se promítaly záblesky různých scén. Tu noha, tu prázdné křeslo, tu honosné šaty - malé dávky reality, které byly spojeny s naší myslí.
Foto: Courtesy of Prada
Foto: Courtesy of Prada
Foto: Courtesy of Prada
Brzy se podstata reality přenesla do lidskosti a křehkosti, když začaly přicházet modelky. Na začátku před námi defilovala řada klasických looků Prada. Přehlídku zahájil šedý popelínový catsuit, spojený se světlejším kabátem v šedé barvě, zatímco se později objevily šaty ve dvou tónech s vysokými rozparky ve společnosti kožených kabelek. Nová uniforma Prada je jakýmsi hybridem. Intimita a uvolněnost se snoubí s kůží, saky na míru, vlečkami s mašlemi a dekonstruovanými detaily. Myšlenkou designérů v této sezoně je minimalizovat realitu tím, že přijmeme její nedostatky. Nedokonalost se stala dokonalostí. Vrcholem kolekce a dokonalým příkladem jsou abstraktní rozparky sukní a šatů. Miucciiny geometrické rozparky se setkaly s dekonstruktivitou Rafa Simona. Dokonale vyvážený detail, stejně jako způsob, jakým modelky držely své kabáty. Přitakání osobnímu stylu návrhářů a také způsobu, jakým Raf Simons v minulosti předváděl kabáty během svých přehlídkových prezentací pro jiné módní domy.
Foto: Courtesy of Moschino
Foto: Courtesy of Moschino
Foto: Courtesy of Moschino
Skutečnost má však mnoho stránek. Ceny bydlení, potravin a benzinu rostou den ode dne, což se rozhodl reflektovat kreativní ředitel Moschino. Jeremy Scott proměnil celý přehlídkový prostor v bazén plný hraček. Přehlídka 63 Look byla surrealistickým a vtipným přiblížením reality, v níž se ústředním tématem staly plastové plovací kruhy jako vzpomínka z dětství. Bundy byly nafouknutými záchrannými vestami, zatímco plastové labutě dokreslovaly večerní róby. Může se to zdát směšné, ale technika záchranných vest jako bund je zakotvena v DNA značky Moschino. Sám Franco Moschino s ní přišel jako první a Jeremy Scott ji chytře nafoukl do vizuální podívané jako stvořené pro sociální sítě.
Foto: Courtesy of Blumarine
Foto: Courtesy of Blumarine
Foto: Courtesy of Blumarine
Realita má mnoho aspektů. Má chyby, dokáže s námi hrát zábavné a surrealistické hry, ale je také drsná a smyslná, přesně jako Blumarine a GCDS. Vždycky říkáme, že móda je o obsahu, no a tentokrát je vše o sexu, a sex prodává. Namísto toho, aby Blumarine představovala novou formálnost inspirovanou 00. léty, jako to udělala Prada na začátku své kolekce, šla naplno do Y2K a na molo vyrazila verze gotické Malé mořské víly. Zdá se, že dívka Blumarine se drasticky převlékla, aby se proměnila v ženu. Less pop but dirtier, jak řekl kreativní ředitel.
Foto: Courtesy of GCDS
Foto: Courtesy of GCDS
Foto: Courtesy of GCDS