Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Móda

Čtvrtý den milánského týdne módy ovládl moderní minimalismus

Sotiris Kaberis25. 9. 2022
Po nekonečném boji mezi italským dědictvím a moderní podobou módy si tradiční značky začínají pomalu osvojovat současnost a během milánského fashion weeku nám představily svěží kolekce, v jejichž epicentru je minimalismus a pokrokové myšlení.
Den začal s Jil Sander. Luke a Lucie Meierovi se po pěti letech rozhodli na jednom molu propojit pánskou a dámskou módu, aby nám ukázali, že způsob, jakým tyto dvě linie dělají, zůstává totožný. A smysluplný, jak se ukázalo s prvními looky. Modelky a modelové se procházeli ve skutečném dešti s deštníky (musíme Jil Sander zatleskat za toto gesto laskavosti) v jednobarevných outfitech a volných siluetách jako jemný náznak skutečnosti, jak by se k ženám a mužům měla móda chovat. Záhy převzaly vládu nad černým a zabláceným molem nadýchané šaty, po nichž následovala řada dekonstruovaných tvídových kabátů. Návrhářská dvojice si pohrála s minimalismem a ozdobila základní kousky luxusem a půvabem. Z celočerných obleků se staly výstřední looky, zatímco šaty a sukně zdobily lesklé stříbrné třásně.
Autor: Courtesy of Jil Sander / Alessandro Lucioni / Gorunway.com
Foto: Courtesy of Jil Sander / Alessandro Lucioni / Gorunway.com
Autor: Courtesy of Jil Sander / Alessandro Lucioni / Gorunway.com
Foto: Courtesy of Jil Sander / Alessandro Lucioni / Gorunway.com
Autor: Courtesy of Jil Sander / Alessandro Lucioni / Gorunway.com
Foto: Courtesy of Jil Sander / Alessandro Lucioni / Gorunway.com
Maximilian Davis byl ve snaze znovuobjevit Ferragamo na stejné vlně. Když poprvé přišel do italského módního domu, který je synonymem klasiky a elegance, generální ředitel Marco Gobbetti mu poradil, aby zacílil na novou generaci. Strategicky šlo o nový začátek Ferragama a zcela novou klientelu. Ve snaze pochopit preference vlastní generace zavedl sedmadvacetiletý návrhář do značky nové techniky, látky a siluety a se základními prvky módního domu zahrál na strunu spin-ofu. Kůže a semiš se staly žhavými šortkami pro muže i ženy, zatímco charakteristická Ferragamova duha byla k vidění jako potisk na šatech a pánských topech na jedno rameno. 
Autor: Courtesy of Ferragamo / Filippo Fior / Gorunway.co
Foto: Courtesy of Ferragamo / Filippo Fior / Gorunway.co
Autor: Courtesy of Ferragamo / Filippo Fior / Gorunway.co
Foto: Courtesy of Ferragamo / Filippo Fior / Gorunway.co
Autor: Courtesy of Ferragamo / Filippo Fior / Gorunway.co
Foto: Courtesy of Ferragamo / Filippo Fior / Gorunway.co
Když už mluvíme o oživení italského dědictví, je vůbec reálné přeměnit buržoazní kódy 111 let staré značky? Odpověď přináší druhá kolekce Benjamina A Husebyho a Serhata Isika pro Trussardi. Návrhářské duo pod vedením generálního ředitele a módního veterána Sebastiana Suhla hledá nové publikum, což bylo celkem jasné i z jejich vůbec první show. Zatímco se kolekce podzim/zima 2022 rozešla s minulostí, ta na jaro/léto 2023 se posouvá více směrem k budoucnosti. Návrháři rozšiřují šatník Trussardi o džínovinu, tenisky a večerní saténové šaty. Kousky, které obnažují vlastní vizi maximalizace modernosti a jednoduchosti.
Autor: Courtesy of Trussardi / Alessandro Lucioni / Gorunway.com
Foto: Courtesy of Trussardi / Alessandro Lucioni / Gorunway.com
Autor: Courtesy of Trussardi / Alessandro Lucioni / Gorunway.com
Foto: Courtesy of Trussardi / Alessandro Lucioni / Gorunway.com
Autor: Courtesy of Trussardi / Alessandro Lucioni / Gorunway.com
Foto: Courtesy of Trussardi / Alessandro Lucioni / Gorunway.com
Čtvrtý den milánského týdne uzavřela velkolepá show. V pestré instalaci 400 unikátních židlí, které vytvořil 82letý průkopník italského designu Gaetano Pesce, představil Matthieu Blazy z Bottega Veneta svou druhou kolekci. Někdy může být náročné překonat návrháře, který úspěšně vedl značku v předchozích letech, ale Matthieu Blazy dostál našim očekáváním i působivému životopisu tím, že svou vizi neopustil ani tentokrát. Pro jaro/léto 2023 staví do popředí individualitu jako způsob, jak vyjádřit novou současnost, kterou už nelze přehlížet. Vize kreativního ředitele Bottega Veneta je o klientech, nikoli o celebritách, promenádách na červeném koberci nebo kreacích haute couture. V jeho světě je zákazník středobodem a každý typ oděvu hraje velkou a rovnocennou roli. Úvodní looky, ačkoli se na první pohled zdálo, že vidíme džíny, flanel a bavlněná trička, byly kožené. Kate Moss předvedla kostkovanou košili, která vyžadovala 12 vrstev potisků, aby bylo dosaženo žádoucí hloubky barev. Pro Blazyho je tato technická preciznost absolutní podstatou a definicí luxusu. Kožené květiny na oblečení nebo zdánlivě jednoduché tkané tašky, to vše vzniká mnoho hodin a je výsledkem mnohorozměrné práce. Téměř poetickým protikladem je, že jeho oblečení zůstává jednoduché, minimalistické a moderní, přesně jako budoucnost italské módy.
Autor: Courtesy of Bottega Veneta / Gorunway.com
Foto: Courtesy of Bottega Veneta / Gorunway.com
Autor: Courtesy of Bottega Veneta / Gorunway.com
Foto: Courtesy of Bottega Veneta / Gorunway.com
Autor: Courtesy of Bottega Veneta / Gorunway.com
Foto: Courtesy of Bottega Veneta / Gorunway.com