Přehlídky

Paris Fashion Week: Nicolas Ghesquière oslavil 10 let u Louis Vuitton velkolepou přehlídkou

Ke konci pařížského týdne módy postavil tento původně výrobce kufrů futuristický skleník na nádvoří Louvru, aby zde představil kolekci Nicolas Ghesquièra pro sezonu podzim – zima 2024/2025.
Foto: LOUIS VUITTON
Kolekce podzim - zima 2024/2025, LOUIS VUITTON
Gratulujeme k výročí! 5. března 2024, tedy přesně 10 let po uvedení své první kolekce pro Louis Vuitton, Nicolas Ghesquière jubilejní přehlídkou důstojně zakončil pařížský fashion week pro sezonu podzim – zima 2024/2025. Oslavil tak desetiletí v čele tohoto módního domu. Na pozvánce měl každý host pod svým jménem vzkaz napsaný Ghesquièrem, který vzpomínal na své začátky ve firmě, na první dojmy ve funkci uměleckého ředitele Louis Vuitton, a děkoval všem, kdo se na tomto desetiletí úspěchů podíleli. Na přehlídkovém molu se objevily futuristické a barokní siluety s jeho rozpoznatelnou estetikou, a to vše ve futuristických kulisách, pod něž se podepsali Philippe Parreno a James Chinlund. 

Futuristický skleník od Parrena a Chinlunda

Philippe Parreno je vizuální umělec, James Chinlund zase produktový designér. Společně navrhli scénu připomínající skleník budoucnosti, která pracovala s prvky černé břidlice, minerálů, krystalů soli a sklem. Třináct velkých lustrů vyvolávalo dojem jakéhosi energetického systému. Nicolas Ghesquière se rád obklopuje tvůrci, kteří jsou mu blízcí, a Philippe Parreno není výjimkou, spolupracoval s ním již potřetí.

10 let módy

„Imaginace už přebírá vládu. Známé se obnovuje. A zítra je další den..." přečtete si v poznámkách k přehlídce. Přesně před 10 lety, 5. března 2014, představil Nicolas Ghesquière v Cour Carrée v Louvru svou první kolekci pro Louis Vuitton. Během deseti let tvorby utvářel svůj svět k obrazu svých tužeb a dědictví této značky. Jeho móda je experimentální, někdy vypadá jako z vědeckofantastického filmu, přičemž umí vybalancovat rovnováhu mezi klasikou a futurismem. Povedlo se mu to i v kolekci na sezonu podzim – zima 2024/2025, která je plná kontrastů. Objevila se v ní i řada hybridních kousků sportovního oblečení, kterým dodávalo nádech sofistikovanosti peří na manžetách nebo třásně. Flitry, stříbro a zlato odráželo světlo a vysílalo neobyčejnou energii. Plavky s logem, které přispěly k historickému úspěchu značky Louis Vuitton, se proměnily v grafické šaty... Viděli jsme dlouhé, průhledné večerní siluety, jejichž impozantní spodničky kontrastovaly s jednoduchostí bílého trička. K doplňkům můžeme zařadit manžety, které dodávaly futuristickým modelům hřejivější vzhled. Nelze opominout klobouky připomínající pussyhat, čepici s kočičíma ušima a feministickou symbolikou, kterou nosily americké ženy v reakci na Trumpovy sexistické a misogynní výroky. Nicolas Ghesquière už ve své kolekci na jaro a léto 2021 vyjádřil své postoje prostřednictvím oblečení, když předvedl mikinu s nápisem Vote.

Casting

Mezi hvězdnými modelkami, jako jsou Mica Argañaraz, Rianne van Rompaey, Mika Schneider, Ashley Radjarame a Loli Bahia, se na molu objevily i dvě velmi známé tváře: HoYeon Jung, která přehlídku zahajovala, měla na sobě dokonalé dlouhé sako ze sportovního plátna. Hvězda seriálu Squid Game je od října 2021 mezinárodní ambasadorkou značky Louis Vuitton. Dále Felix Lee, hvězdný člen jihokorejské skupiny Stray Kids a ambasador domu od srpna 2023. Jejich výskyt po přehlídce (a na sociálních sítích) vyvolal davovou hysterii.
Článek vyšel původně na vogue.fr.